Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2011, 13:59   #1
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard Wallonië gaat de waterkraan toedraaien!

Link

Alweer een communautaire rel. Vlaanderen wilt water verkopen aan qatar, maar de Walen zien dat niet zitten aangezien het hun water is. Nu dreigen ze er zelfs mee de waterkraan toe te draaien....

Ze kunnen ook gewoon ons drinkwater vergiftigen, als we dan toch zo leuk bezig zijn. Ik geloof trouwens nooit dat de Walen ons drinkwater verkopen onder de prijs.

Wij hebben het eerlijk gekocht omdat niemand anders het wilt kopen is de prijs uiteraard niet zo hoog maar dat belet ons toch niet om het met winst door te verkopen.

Laatst gewijzigd door Pieter B : 24 januari 2011 om 14:01.
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 14:06   #2
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

economische rel
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 14:24   #3
Anna List
Banneling

Standaard

in de Knack stond vorige week een artikel dat Vlaanderen 71 ct aan Wallonie betaalt terwijl de marktprijs hier rond de 40ct schommelt ...

de rel draait erom dat Vlaanderen nu investeert en dus binnen een paar jaar ... zonder Waals water verder kan.

Citaat:
Dat Waals water komt via de Brusselse maatschappij Vivaqua naar Vlaanderen. Volgens Modderie betaalt zijn maatschappij per kubieke meter Waals water nu 0,71 euro aan Vivaqua. Water dat van bij AWW komt, kost TMVW momenteel 0,41 euro.

Laatst gewijzigd door Anna List : 24 januari 2011 om 14:31.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 15:05   #4
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de rel draait erom dat Vlaanderen nu investeert en dus binnen een paar jaar ... zonder Waals water verder kan.
schande! honte! shame!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 24 januari 2011, 15:07   #5
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
schande! honte! shame!
ken je Duits ook Txiki ?

nochtans geen lokaal taaltje

Laatst gewijzigd door Anna List : 24 januari 2011 om 15:10.
Oud 24 januari 2011, 15:18   #6
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ken je Duits ook Txiki ?

nochtans geen lokaal taaltje
Voor wat neem je mij? Ik ben toch gene slechten belz, zeker. Duits is de taal van de bezetter, de verrader, de zwartzakken... schande! shame! honte!
Oud 24 januari 2011, 15:23   #7
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid

Kapitein Nemo's schermafbeelding

Standaard

Ik voel me plots erg Palestijns. Kolonisatie van de Vlaamse rand en nu wordt er ook nog gedreigd het drinkwater af te sluiten.
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 15:24   #8
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Ik voel me plots erg Palestijns. Kolonisatie van de Vlaamse rand en nu wordt er ook nog gedreigd het drinkwater af te sluiten.
intifada
Oud 24 januari 2011, 15:26   #9
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor wat neem je mij? Ik ben toch gene slechten belz, zeker. Duits is de taal van de bezetter, de verrader, de zwartzakken... schande! shame! honte!
*Txiki op zwarte lijst zet*
Oud 24 januari 2011, 15:27   #10
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Link

Alweer een communautaire rel. Vlaanderen wilt water verkopen aan qatar, maar de Walen zien dat niet zitten aangezien het hun water is. Nu dreigen ze er zelfs mee de waterkraan toe te draaien....

Ze kunnen ook gewoon ons drinkwater vergiftigen, als we dan toch zo leuk bezig zijn. Ik geloof trouwens nooit dat de Walen ons drinkwater verkopen onder de prijs.

Wij hebben het eerlijk gekocht omdat niemand anders het wilt kopen is de prijs uiteraard niet zo hoog maar dat belet ons toch niet om het met winst door te verkopen.
Citaat:
Ze kunnen ook gewoon ons drinkwater vergiftigen
Daar lees ik niets over in de bron die je gaf. Heb je daarvoor een andere bron?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 15:28   #11
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Link

Dan draaien wij de geldkraan toe.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 15:30   #12
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Als ze water verkopen aan Qatar mogen ze op zijn minst 250% van de huidige olieprijs rekenen. Zij hebben het WK gekocht, ze moeten daar dus niet gierig doen.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 15:31   #13
Anna List
Banneling

Standaard

nu is dat een gekke rel, want in de Antwerpse haven vult AWW al jaaaren boten :s
of dat dat water nu dient om tanks te spoelen of dat dat water naar Quatar gaat ?! is dat t verschil ??

het zal er dus wel echt om gaan dat Vlaanderen nu de infrastructuur financiert om zonder Waals water te kunnen in de toekomst.
Oud 24 januari 2011, 15:37   #14
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nu is dat een gekke rel, want in de Antwerpse haven vult AWW al jaaaren boten :s
of dat dat water nu dient om tanks te spoelen of dat dat water naar Quatar gaat ?! is dat t verschil ??

het zal er dus wel echt om gaan dat Vlaanderen nu de infrastructuur financiert om zonder Waals water te kunnen in de toekomst.
West-Vlaanderen hing vroeger ook af van Wallonie.
Die mannen hebben grote spaarbekkens gebouwd, in de jaren 80 al ! Herinner je: 1juli 1980 werd belgie "federaal"...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 15:39   #15
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man

het houdt echt nooit op bij jullie. Zoals ik zaterdag in Antwerpen tegen iemand zei "je hoeft niet meer naar de Efteling, het Sprookjesbos is nu hier"

Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 15:44   #16
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man man

het houdt echt nooit op bij jullie. Zoals ik zaterdag in Antwerpen tegen iemand zei "je hoeft niet meer naar de Efteling, het Sprookjesbos is nu hier"

Was deed u in Antwerpen zaterdag? Toevallig toch niet naar het feestje van die bende bekrompen BDW'ers, he

Laatst gewijzigd door Txiki : 24 januari 2011 om 15:44.
Oud 24 januari 2011, 15:58   #17
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Link

België die water verkoopt....?
Het kan toch niet idioter niet?
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 15:59   #18
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Eerst bekeek ik mijn agenda om mij er van te vergewissen dat het nog geen 1 april is, daarna vroeg ik me af of de neveneffecten weer met ons voeten aan het spelen waren, maar dan dacht ik er net aan dat we in Belgie wonen, waar de Vlamingen geen initiatief mogen nemen en solidariteit slechts in 1 richting bestaat.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 16:01   #19
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was deed u in Antwerpen zaterdag? Toevallig toch niet naar het feestje van die bende bekrompen BDW'ers, he

welnee, weest u niet ongerust.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 16:01   #20
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We pompen dat gewoon ongezuiverd uit de Schelde, ... die arabieren zullen dat wel proper maken...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be