![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal niet gemakkelijk zijn, maar moeilijk gaat ook. De tijd dat niemand dierf in te gaan tegen de rkk is definitief voorbij.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...aus_dagvaarden http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...gvaarden.dhtml
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 23 december 2010 om 10:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() De Paus heeft diplomatieke onschendbaarheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De slachtoffers die de weg naar het gerecht vroeger niet wisten om klacht neer te leggen toen ze misbruikt zijn weten de weg nu wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() logisch gevolg van t feit dat Danneels zegt dat hij niet verantwoordelijk was voor de daden van 'zijn' bisschoppen, dunkt me
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() langs de andere kant heeft Leonard wel gelijk wanneer hij stelt dat een organisatie niet aansprakelijk gesteld kan worden voor de criminele activiteiten van leden (voor zover er voor die activiteit geen opdracht gegeven werd)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Ik vind dat de zaken toch anders beginnen te liggen wanneer blijkt dat die organisatie decennialang en op systematische wijze die criminele activiteiten heeft verdoezeld, de daders bewust uit de handen van het gerecht gehouden en de slachtoffers op allerlei slinkse en minder slinkse manieren onder druk zette om toch maar geen al te grote geruchtbaarheid te geven aan hetgeen hen overkomen was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() Als die organisatie weet heeft, laat gedijden en eventueel hier en daar wat documenten verbrandt wel. Anders is er bijna geen enkele organisatie verboden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik verzeker je, er zullen nog meer lijken uit de kast vallen bij de bisschoppen. Geeneen is volledig zuiver, zelfs mgr. Léonard niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() wat ik bedoelde is uiteraard dat de RKK nogal moeilijk vervolgd kan worden voor de pedo handelingen zelf van die RKK pastoors ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
daarom ook logisch m.i. dat de eindverantwoordelijke (paus) geviseerd wordt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Er is een groot verschil tussen "ze" en de gehele Kerk. We moeten degenen die het hebben toegedekt straffen, maar niet iedereen is schuldig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() btw
vraagje in de marge ... zit het VB niet in die commissie ? wie zit er voor VB dan wel in ? stelt die geen enkele vraag ? ik ben in geen enkele media berichtgeving daarover tegengekomen ... ik vind dat principieel verontrustend. wie bepaalt nog wat we mogen weten en wat niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() als er richtlijnen bestonden, dan is de organisatie an sich ook vervolgbaar, me dunkt ... ik hoop dan dat ze de schadeloosstellingen in de States vastleggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd.
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een antwoord op je andere vragen vind je wellicht hier: http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage...u=right_cricra |
|
![]() |
![]() |