![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen moslims? | |||
voor |
![]() ![]() ![]() |
18 | 13,74% |
tegen |
![]() ![]() ![]() |
40 | 30,53% |
genuanceerd |
![]() ![]() ![]() |
73 | 55,73% |
Aantal stemmers: 131. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik ben genuanceerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben niet tegen de Moslims.
Ik ben wel tegen de Islam. Dat is een heel verschil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In sommige gevallen ben ik tegen de moslims vanwege de manier waarop ze de Islam bedrijven. Trouwens, ik ben ook niet enthousiast over de Islam, maar ook niet over het katholicisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Partijlid
|
![]() Ik ben niet tegen moslims en ook niet tegen de islam; Ik ben tegen al die mensen die iets moois gebruiken om iets lelijks te doen. En dat heb je overal!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Islam zoals in de Koran beschreven is niet echt mooi te noemen, Indigo-Blues.
Hoofdstuk 4 An-Nisa is een prachtvoorbeeld, tenzij U niet tegen vrouwendiscriminatie bent.
![]() |
#7 |
Partijlid
|
![]() ik heb ook iets tegen mensen die historische, spirituele werken zeer letterlijk interpreteren. Dat is extremisme. Iets misbruiken in je eigen voordeel. Je moet het werk ook in zijn tijd plaatsen.
Als ik me niet vergis hebben vrouwen hier ook pas stemrecht behaald na de tweede WO. Maar wij voelen ons o zo vrouwvriendelijk! Er heerst te veel hypocrisie. Het meeste gevaar in de US komt van blanke groeperingen. De meeste aanslagen de laatste 50 jaar in Belgie, komen van niet-moslims. Ze proberen je bang te maken en dat is, aan dit forum en België te zien, duidelijk dat het werkt! edit; en het feit over België gaat op voor gans Europa met het ETA en IRA als meest gekende groepen. Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 17 augustus 2009 om 10:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Blij dat U het zelf zegt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De ETA daarentegenover kan nog een beetje van mijn sympatie krijgen, want uitgezonderd hun moorden op Spaanse politici en arrogante ambtenaren proberen ze een zo duidelijk mogelijk punt te stellen, en toch geen doden te maken.
![]() |
![]() |
#9 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 17 augustus 2009 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie maar naar Irak. Daar blazen de moslims eerder elkaar op.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 17 augustus 2009 om 11:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De islam kan je niet in de gevangenis werpen. Moslims wel. Vroeg of laat (en eerder vroeg dan laat) eindig je met moslims in de gevangenis te werpen omwille van hun overtuiging.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 17 augustus 2009 om 11:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als die moslims uit overtuiging/Islamitische overwegingen/Koran verzen de lokale seculiere wetten overtreden, wat is het verschil dan met de eerste vraagstelling? Dat onze overtuigden een reden hebben om die misdaden te plegen, of een excuus zoeken?
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Ik heb persoonlijk niets tegen moslims of de Islam in het algemeen zolang ze het maar religieus is en ze mij er niet mee lastig vallen.
Indien het cultureel wordt dan horen ze hier niet thuis. Laatst gewijzigd door Vorenus : 17 augustus 2009 om 11:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Partijlid
|
![]() Wat is de bedoeling van deze poll?
![]() |
#15 |
Partijlid
|
![]() Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 17 augustus 2009 om 11:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Partijlid
|
![]() Zo ver was ik ook al, toch had ik liever een antwoord van de topicstarter
![]()
![]() |
#17 |
Partijlid
|
![]() Hij wil genuanceerd uit de hoek komen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben tegen godsdiensten; de grootste oplichtingen uit de menselijke geschiedenis.
Maar niet in die mate dat een ander mens niet zou mogen denken/doen/geloven wat hij wil ... zolang hij anderen niet hindert. Het feit dat er moslims zijn die mij een "ongelovige hond" vinden, die eigenlijk best afgemaakt wordt, doet mijn wenkbrauwen wel fronsen. Het feit dat er imams zijn die vinden dat homoseksuelen best van een hoog gebouw geworpen worden, met het hoofd naar beneden, doet mijn wenkbrauwen wel fronsen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En wat doe je met wetten die op maat gemaakt zijn om de islam buiten de wet te stellen? WAt met Wilders die het loutere bezit van de Koran al wil verbieden? Als je tegen de islam bent zoals Wilders dat is, dan eindig je met meningen strafbaar te stellen, en dan eindig je met moslims elementaire burgerechten te ontzeggen. Nu, want ikl weet dat er binnen kort weer geblaat zal komen dat "Links" de islam verdedigt, ik ben ook tegen elke godsdienst. Maar die bestrijding van de godsdiensten MAG NIET vanuit de overheid komen. Ik ben er absoluut voor dat atheïsten op basis van overtuiging mensen uit de achterlijkheid halen - alle gelovigen vallen daaronder - maar niet dat daar speciale wetten voor komen. We zullen gelovigen één voor één moeten overtuigen om hun geloof te laten vallen, en ja, dat zal tijd vragen. Maar dees of tgeen geloof buiten de wet stelen, of speciale wetten opstellen om een bevolkingsgroep te viseren, daar ben ik tegen.
![]() |
![]() |
#20 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 17 augustus 2009 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |