Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2011, 19:28   #1
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard De Vlaamse media (tv) trekt op niets.

Ik erger me de laatste tijd steeds vaker aan de media hier in Vlaanderen, en dan met name aan de Vrt. Ze schijnen er daar een gewoonte van te maken om met het nieuws van 2 dagen geleden uit te pakken.

Terwijl in Libië al ruim 500-600 doden zijn gevallen en er minstens evenveel vermist zijn (om nog maar te zwijgen van duizenden gewonden) opent men kurkdroog met "Kadafi dreigt met geweld". Dat er met helikopters op de menigte wordt geschoten is blijkbaar op de redactie niet doorgedrongen.
Op deredactie.be vanmorgen was het al even belachelijk. Toen sprak men nog van 223 doden (nu rond 7 uur nog altijd van ongeveer 300) en er zouden ook "tientallen gewonden" gevallen zijn.

Van nu af aan bekijk ik alleen nog buitenlandse televisie...

Laatst gewijzigd door poekieJ : 22 februari 2011 om 19:29.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 20:58   #2
Albrecht
Banneling

Standaard

Buiten het nieuws trekt het merendeel van de andere programma's ook op niets. Enkel naar Baste heb ik nog gekeken, maar voor de rest heb ik de laatste maanden weinig tv gekeken.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 22:56   #3
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 19:33   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
...
Veel schijterij voor een nieuweling
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 20:47   #5
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Ik erger me de laatste tijd steeds vaker aan de media hier in Vlaanderen, en dan met name aan de Vrt. Ze schijnen er daar een gewoonte van te maken om met het nieuws van 2 dagen geleden uit te pakken.

Terwijl in Libië al ruim 500-600 doden zijn gevallen en er minstens evenveel vermist zijn (om nog maar te zwijgen van duizenden gewonden) opent men kurkdroog met "Kadafi dreigt met geweld". Dat er met helikopters op de menigte wordt geschoten is blijkbaar op de redactie niet doorgedrongen.
Op deredactie.be vanmorgen was het al even belachelijk. Toen sprak men nog van 223 doden (nu rond 7 uur nog altijd van ongeveer 300) en er zouden ook "tientallen gewonden" gevallen zijn.

Van nu af aan bekijk ik alleen nog buitenlandse televisie...
BBC News van deze avond:

At least 300 people have died in the country's uprising.

http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-12556005

Het is niet altijd even evident om definitieve vaste cijfers te krijgen, zeker niet uit een land als Lybië.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 22:31   #6
Spiritus
Burger

Spiritus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
²

Dit zegt het allemaal.
Spiritus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 11:20   #7
beansweet
Vreemdeling

Standaard

Ach, er zijn zoveel business cases die niet langer opgaan. We zullen eens praten met de gloeilamp producenten, de analoge fototoestellen, enz. Het enige dat de muziekindustrie en nu ook de televisiestations doen is met alle geweld en vooral veel advocaten hun verdwijnende markt proberen terug te winnen. Een verloren zaak uiteraard, je kan zo’n evolutie niet tegen houden. De film en TV industrie gooit met geld, de acteurs krigen exorbitant hoge bedragen, de special effects mogen kosten wat het wil, ze hopen dat -indien ze er genoeg geld tegenaan gooien- vanzelf de volgende kaskraker of volgende superreeks geboren wordt. Nu de verspreiding van video en muziek zo makkelijk wordt, moet er wat op de centjes gelet worden en dat zijn ze niet gewoon.
beansweet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be