![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af hoe het nu eigenlijk zit in de belzieke staat wat betreft de toekenning van de belze nationaliteit. Is het zo dat eenieder die op bels grondgebied geboren wordt automatisch de belze nationaliteit krijgt? (In Nederland geldt namelijk het volgens de Rijkswet op het Nederlanderschap dat iemand Nederlander is, als op het moment van geboorte één der ouders Nederlander is) Want dat zou natuurlijk de kat op het spek binden zijn, zeker met deze debiele rechterlijke uitspraak als jurispredentie. Iedereen die naar het belze luilekkerland wil komen, hoeft er enkel maar voor te zorgen dat er tijdens hun verblijf geworpen wordt, en voila, het kind heeft automatisch de belze nationaliteit en bijgevolg mogen de illegale ouders ook blijven, en hebben bovendien recht op werk om zogezegd hun kroost te kunnen verzorgen. En als ze geen werk kunnen vinden, zullen ze dan ook wel recht hebben op een uitkering. De dwingelandij van de EU begint echt groteske vormen aan te nemen. Opdoeken die hele bende, of er tenminste uitstappen, aangezien keer op keer toch weer blijkt dat de soevereiniteit van de lidstaten wordt aangetast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer bijvoorbeeld een nederlander een illegale mevrouw zwanger maakt moet hij drie maanden voor de vermoedelijke bevaldatum aangeven de vader te zijn, doet hij dit niet dan moet het kind drie jaar oud zijn alvorens het staatsburgerschap via de vader kan worden aangevraagd. Maar dit moedigt iedere zwangere vrouw uit landen met hoge armoede aan met iemand die voor haar partner kan doorgaan aan in een gammele boot te stappen. Want wanneer je het haalt ben je zeker van je statuut, mag je werken en bouw je onmiddellijk rechten op. Erg dom dus.. nog meer kinderen binnen potentieel kansarme gezinnen...nog meer druk op een samenleving, kinderopvang, werk voor laaggeschoolden, onderwijs en welzijn en dienstverlening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als de staat toelaat dat die mensen hier blijven, ja, dan krijgen die kinderen de nationaliteit en het lijkt me logisch dat men de eigen burgers niet kan uitzetten. Het weloverwogen lakse gedrag van de Belgische staat heeft dus gevolgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo rap mogelijk kweken is dus de boodschap?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Zelfs als je op een Belgisch vliegtuig bevalt, ben je belgske!
Vandaar dat nogal wat zwangere afrikaanse dames toch nog snel het vliegtuig opwillen (neenee, ik ben pas zes maanden zwanger) en dan ofwel OP het vliegtuig ofwel in Bruxelles stante pede gaan bevallen. Weer een belgske erbij en mama doet gewoon aan gezinsvereniging, papa mag dan ook komen. Laatst las ik nog dat de vermoorde Oulemata ook zwanger was. Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 9 maart 2011 om 12:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Als ik goed begrijp: een buitenlands koppel dat in belgië woont en hier een kind krijgt moet zich verzetten (wsch binnen een bepaalde tijdsperiode) tegen het automatisch Belg worden van het kind?
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat worden nog drukkere nachten in het asielcentrum.
![]() |
#9 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nu vraag ik me dus af hoe men bij de overheid in 's hemelsnaam een aanvraag voor de belze nationaliteit door illegalen -die bovendien allang het land hadden moeten verlaten- voor hun op bels grondgebied geboren kinderen heeft kunnen goedkeuren. Op het ogenblik dat dat aangevraagd wordt, wordt toch ook meteen duidelijk dat het illegalen zijn die allang terug in illegalistan hadden moeten zijn? En dat brengt me bij mijn volgende vraag: zijn er bij de belze overheid krachten in werking die hoe dan ook, tegen de wet in en/of op slinkse wijze gebruikmakend van de mazen van de wet, meer mensen willen binnensluizen? Dat er zulke advocaten zijn, is algemeen bekend, maar we hebben het hier dus over overheidsdienaren. Dat riekt naar corruptie en in elk geval naar totale ongeschiktheid voor het ambt. En dan heb ik het niet eens over dat criminaliteit hierdoor beloond wordt, mét de zegen van de EU nota bene. Plus het feit dat zodra dit bekend wordt, het een aanzuigend effect zal hebben op hoogzwangere goudzoekers die anders geen schijn van kans op een verblijfsvergunning, laat staan de belze nationaliteit, maken. Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 10 maart 2011 om 13:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Ik zie het anders hoor SDX : met "kunnen" de Belgische nationaliteit verkrijgen denk ik dat ze bedoelen dat ze niet onmiddellijk automatisch VERPLICHT die nationaliteit hebben: ze hebben dus de keuze.
nu weten we dat ongeveer heel Afrika naar hier wil komen en belgske worden, dus is het gewoon mogelijk om hier te bevallen en van die mogelijkheid gebruik maken om het kind als belg te laten inschrijven. Ook als illegaal: er wordt niet in vermeld dat de ouders hier legaal moeten zijn: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Feit blijft dat heel de wereld nu naar belgistan kan komen, én er mag blijven, zolang er maar op bels grondgebied geworpen wordt. Én dat de EU-ambtenarij dat een prima zaak vindt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar een klein land groot in kan zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is onzin. Iemand die geboren is zou de nationalitiet van 1 van beide ouders moeten krijgen ongeacht in welk land dat die geboren is. Deze maatregel opent een zoveelste poort tot misbruiken. Europa graaft met dergelijke leiders/politici haar eigen graf.