![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een jonge Spaanse, recent aangekomen in Latijns Amerika, wou niet geloven dat het verschrikkelijke lawaai zo rond 6 uur 's avonds in de Boliviaanse Chaco veroorzaakt werd door papegaaien totdat er een groep van een twintigtal vlak over vloog. Dat was aanleiding voor een plaatselijke om te beginnen klagen over die plaag die papegaaien wel niet zijn. Ze pellen de Maïskolven open en peuzelen een paar graantjes op. Dan gaan ze wat zot gaan doen en als ze terug komen doen ze een nieuwe maïs open. Wat een verkwisting, vond de man. Dan begon hij te vertellen hoe hij in dit seizoen zijn shotgun meenam. "Ik schiet er zo'n tweehonderd per dag af" zei hij alsof dat de normaalste zaak ter wereld was, "De dikste pakken we dan mee om er soep van te maken". Het westers publiek stond er een beetje op te kijken en onbegrijpelijk te lachen, waarna de nieuwsgierige vragen kwamen. De soep is vettig en proeft naar varken blijkbaar.
Nu vraag ik me af waarom die vogels niet mogen geïmporteerd worden in Europa. Bedreigd lijken me die beestjes niet echt te zijn. Ik weet niet hoe die Papegaaien heten. Ze zijn groen met wat lichter groen op hun borst. Je kan ze goed leren praten. Ik heb er ooit een meegemaakt die de geluiden van de dieren in de buurt nabootste..a nee dat was een Beo. Soit...K&K dus. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 maart 2011 om 23:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou ik wel eens willen proberen. Ik heb wel al verhalen gehoord over locaties in Z-Amerika waar je zelf schildpaddensoep mag maken van schildpadden. Zou ik zeker proberen als ik de kans had
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's meer amazone. Tot het je oren uitkomt. Een welkome afwisseling op de dagelijkse vis met rijst voor sommigen.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 maart 2011 om 23:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het verbod op invoer van vogels ligt niet zozeer aan het feit dat de vogels zeldzaam zijn. Want bv. kaketoes zijn in Australië soms een even harde plaag als hier duiven.
Het heeft ook te maken met het feit dat van de 100 vogels die gevangen worden, er slechts 10 levend in de winkel geraken. De omstandigheden waarin ze gevangen en getransporteerd worden zijn "onmenselijk". |
![]() |
![]() |