![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb een absoluut gehoor. Ik stoef daar graag over. Ik doe veel spelletjes met mijn absoluut gehoor.
Zopas zei ik tegen mezelf: geef mij de kamertoon in de vorm van een lang uitgerekte prot. Ik doe pwhieeeeet, pak de stemvork, en inderdaad, mijn wind is een perfecte la. (Ik ben nog een beke zattekes, maar het verhaal is wel waar. Met winden kunt ge ook melodisch aan de slag. De kebab van gisteren ligt op mijn maag).
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Ik vind dat toch maar fishy. Ik heb dan misschien geen goed absoluut gehoor (een beetje eigenlijk), maar ik kan toch meestal zeggen dat zo'n willekeurig geluid meestal helemaal niet overeenstemt met een bekende frequentie die wij als een noot interpreteren.
Dus tenzij je kunt zeggen dat uw la een la ±x komma's is, of nog beter: geen 440 maar b.v. 456Hz, vind ik dergelijke claims redelijk zinloos eigenlijk. En dan hebben we het nog niet gehad over het anharmonische karakter van veel geluiden. Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 6 maart 2011 om 14:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Scheten laten in 440 herz geeft u nog geen perfect gehoor.
Het feit alleen dat je een stemvork nodig hebt om te weten dat je La scheten laat is toch veelzeggend over uw perfect gehoor.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 maart 2011 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik sta absoluut verbaasd. Als je me twee tonen laat horen moet ik dikwijls echt goed mijn best doen om te weten welk van de twee hoger of lager is. En toch durf ik wel een wat ik noem 'pre muziek' pogen te maken op de computer. Of ik het durf te laten horen is iets anders. Niet voor niets zet ik pontiuspilatusachtig een voorvoegsel voor het woord 'muziek'. Maar nu scheten al op muziek beginnen lijken moest ik misschien maar eens wat meer zelfvertrouwen krijgen die tonen te laten horen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wel zo dat de meest voorkomende toon in de natuur de La in 440 hz is.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ziehier de chronologie. -Ik voel winderigheid opzetten. -Ik zeg: deze scheet ga ik in "la" zetten. -Met perfecte beheersing van de scheetspier, zet ik me schrap. -Er fluit iets. -Ik zeg: dit is een perfecte "la" op 440hz. -Ik neem de stemvork om te controleren, en: welaan, de perfecte la! Ik heb dus én een absoluut gehoor, én de capaciteit om mijn scheetspier daaraan te koppelen. Ik kan nu piano's gaan stemmen door scheten te laten. Prachtig carrièrevooruitzicht.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() "De la" die op 440Hz gezet is is puur conventie. Vroeger werd b.v. lager gestemd. De natuur kent geen "la".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() let maar op dat het opeens geen " brown note" is http://en.wikipedia.org/wiki/Brown_note
|
![]() |
![]() |