![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
'Steak friet voor 2,5 euro? Stielbedervers!'
Horeca Vlaanderen is boos op Ikea. De keten opent morgen uitzonderlijk de deuren en hoopt massaal volk te lokken met steak friet voor de luttele prijs van... 2,50 euro. 'Wie er zondag gaat eten, moet één ding beseffen', zegt Danny Van Assche van Horeca Vlaanderen. 'Dit is stielbederf.' Ikea is zich van geen kwaad bewust. http://standaard.be/artikel/detail.a...elid=GKV375SQQ _______________________ Ik vind de reactie van horeca Vlaanderen belachelijk. Het is langer geweten dat die mannen een veelvoud vragen van wat hun gerechten hun kosten aan productiekosten, als Ikea dan nog eens duidelijk in de verf zet hoe goedkoop ze die porties eigenlijk kunnen aanbieden is het kot te klein. Ze zouden beter zelf klanten proberen te lokken met zulke acties. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als je als meubelbedrijf klanten moet lokken met goedkope maaltijden, is er "iets niet in de haak" met hun meubels. Schoenmaker blijf bij uw leest. Horeca Vlaanderen krijgt van mij gelijk.
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Zweden hebben een fijne commerciële manier van werken. Mensen lokken met goedkoop eten. Daarvoor moet je eerst door de showroom. De kans is groot dat ze wat komen. Trouwens, Als het materiaal slecht zou zijn, zou de keten al lang failliet zijn. Ik vind het een prima idee. Restaurant break even laten draaien om de verkoop te stimuleren. Horeca Vlaanderen moet eerst eens in eigen boezem kijken. Veel restaurants zijn de naam niet eens waardig. Ik kom beroepsmatig alle dagen in die keukens. Van sla wassen hebben vele van deze 'restaurantuitbaters' nog nooit gehoord. Je zou eens moeten weten wat je op je bord krijgt. Als ik ooit op pensioen mag gaan, schrijf ik een boek over mijn ervaringen. Dat zal niet in dank afgenomen worden. Wees daar maar al zeker van. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dit is je reinste kapitalisme. Leuk.
In de échte economie kost die steak minstens het dubbele, want in die echte economie nemen we ecosysteemdiensten in rekening. Maar ja, we leven voorlopig nog in de fake economie. Tot de bel barst. En tot die dag mag het kapitalisme voor mijn part rustig voort blijven hallucineren. Hoe meer hoe liever.
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ikea gaat zich profileren als een "Resto du coeur". Bewonderingswaardig. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Was Van de Ven van Olen trouwens niet één van de eerste firma's in ons landje dat daar mee begon (ondertussen is die al enkele jaren failliet)... Maar van mij mogen ze dat natuurlijk doen... (als alle grote zaken dergelijke praktijken gaan toepassen - en zich dus niet enkel tot eten gaan beperken- dan zullen de kleinere zaken en de tewerkstelling het vanzelfsprekend uitstekend gaan doen... |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Oei oei, een bedrijf dat eten aanbiedt aan kostprijs i.p.v. aan een gigantische winstmarge. Ik kan me voorstellen dat horeca Vlaanderen daar niet blij mee is.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als de horeca in Vlaanderen "morgen" meubels en huisgerief zou beginnen verkopen, dan zal Van de Ven, Ikea e.a daar ook niet blij mee zijn.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Ikea verkoopt al jaren eten, net zoals tankstations, GB en Makro dat doen. Een stelletje huilies zijn het bij horeca Vlaanderen.
Laatst gewijzigd door Steve_M : 5 maart 2011 om 13:42. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als het dat is zie ik het probleem ook niet eigenlijk. Binnenkort kunnen we allemaal gezellig in refters gaan eten.
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
call me old fashion, maar ik vind dat al jaren een vorm van oneerlijke concurrentie. Ik hou trouwens niet van dat soort industriële keukens.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat ze daar maar mee beginnen, niemand houdt ze tegen. Die restaurants van Ikea met goedkope prijzen bestaan trouwens al meer dan 10 jaar (zoals hierboven al aangehaald is).
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Wat dan ook precies de reden is dat geen enkel ernstig restaurant hierover een probleem maakt. Wie daar wel een probleem over maakt zijn de tavernes die een even industriële keuken aanbieden, maar dan aan hogere prijzen.
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
|
Zwaar onder de kostprijs, bedoel je.
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Is er geen modezaak die dat ook doet? (Naam ontglipt me). Ik hoor altijd radiospots voor een modezaak waar je verse zeetong kan eten met huisgemaakte frietjes.
|
|
|
#19 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Nee, dat bedoel ik niet. Als je laagkwalitatief spul in het groot aankoopt, kan je dat gemakkelijk aan die prijs aanbieden. Een doorsnee taverne kan dat ook, maar die verkopen dezelfde brol dan aan 20 euro. Daarom staan die nu te wenen.
|
|
|
|