Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2004, 08:48   #1
Tömmchen
Partijlid

Tömmchen's schermafbeelding

Standaard

Iedere beschaafde natie heeft in de loop der jaren hun koning onthoofd of de monarchie afgechaft ( Groot Brittanië, Frankrijk, ...). Wordt het niet hoog tijd dat Vlaanderen/ belgië ook eens een beschaafde natie wordt?

Graag jullie reactie.

P.S. Tis mss maar een idee maar in deze topic zouden links en rechts eens samen aan zeel kunnen trekken, want dit is toch een standpunt dat ze gemeenschappelijk hebben, of niet?
Oud 30 mei 2004, 08:52   #2
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Onthoofden beschaafd?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 08:55   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In Engelend was het de koning zelf die zijn vrouwen de kop liet afhakken als ze hem in de weg liepen.
Of intussen het volk hetzelfde met de nakomelingen van die koning deed, betwijfel ik.
Als de koningin-moeder de pijp aan Maarten geeft krijgen ze daar trouwens de eerste echt-gescheiden en hertrouwde koning.

Sinds Hendrik 8. 8)
Oud 30 mei 2004, 09:29   #4
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Misschien kunnen we van moslims leren hoe je dat moet doen, iemand onthoofden.
Oud 30 mei 2004, 10:32   #5
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tömmchen
Iedere beschaafde natie heeft in de loop der jaren hun koning onthoofd of de monarchie afgechaft ( Groot Brittanië, Frankrijk, ...). Wordt het niet hoog tijd dat Vlaanderen/ belgië ook eens een beschaafde natie wordt?

Graag jullie reactie.

P.S. Tis mss maar een idee maar in deze topic zouden links en rechts eens samen aan zeel kunnen trekken, want dit is toch een standpunt dat ze gemeenschappelijk hebben, of niet?

Compleet achterlijk, mijn beste.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 10:36   #6
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Iedere beschaafde natie heeft in de loop der jaren hun koning onthoofd of de monarchie afgechaft ( Groot Brittanië, Frankrijk, ...).
Karel I van Engeland werd wel vermoord, maar na Cromwell herstelde de monarchie zich terug, en ze waren zo pisnijdig, dat ze het lijk van Cromwell opgroeven en postuum executeerden

Citaat:
Wordt het niet hoog tijd dat Vlaanderen/ belgië ook eens een beschaafde natie wordt?
België kan niet beschaafd worden... Vlaanderen en Wallonië wel.

Citaat:
Zot!!! Alles wat links is (OK, de meeste linksen) kiest in dit land voor de monarchie. Herinner je Louis Tobback, die zei dat hij in elk land republikein zou zijn, maar niet in België. Zelfs de communisten zijn voor een koning! Begrijpe het wie het kan!
Oud 30 mei 2004, 10:37   #7
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:

Graag jullie reactie.

Jij? Ja dat wisten we al!
Oud 30 mei 2004, 10:37   #8
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:

Jij? Ja dat wisten we al!
8)
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 11:06   #9
iPod
Partijlid

iPod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Graag jullie reactie.

Je hebt gelijk, maar ik ga eerst wat drugs dealen en dan mijn revolver leegschieten in een café. Als ik dan mijn vrouw heb afgeklopt dan maak ik misschien nog wel tijd om die onthoofding mee te maken. Er zijn toch wat minderjarige meisjes aanwezig zodat ik die kan bepotelen? Ik heb ergens ne video gezien van een paar getrainde onthoofders en ze waren ook fundamentalisten, ik zou een gastoptreden van dat groepke wel op prijs stellen.

'We leven al jaren in een multiculturele maatschappij. Antwerpen is één van die steden met de meeste multiculturele invloeden. Anders had je nooit zo'n grote groeiende economie, haven en nieuwe trendzettende stad gehad'

-Jurgen Verstrepen-
iPod is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 11:44   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

iPod schreef:

Citaat:
Je hebt gelijk, maar ik ga eerst wat drugs dealen
Je bedoelt zoals die ex. OCMW-beambte van de VLD die pas mocht gevonden worden toen hij goed en wel Blokker was?

Citaat:
Dan mijn revolver leegschieten in een café.
Doe dat liever in je eigen tuin en als VLD-er, dan kom je er met een voorwaardelijke straf vanaf omdat je er per ongeluk maar een kind mee door de kop schoot.

Citaat:
Als ik dan mijn vrouw heb afgeklopt
zoals de Besmette van De Morgen en een halfgare ex. daar hun beider onbevooroordeeld gedacht over zeggen....

Citaat:
dan maak ik misschien nog wel tijd om die onthoofding mee te maken.
Waarmee de feitelijke boodschap netjes werd verpakt en afgeleverd met ongestreken strik.

Citaat:
Er zijn toch wat minderjarige meisjes aanwezig zodat ik die kan bepotelen?
Zoek de clubgenoten van Dutroux en Nihoul op die de dans via 'restauratie op zijn Belgisch' zijn ontsprongen. Op die manier kan je tenminste ongestraft minderjarigen bepotelen.

Citaat:
Ik heb ergens ne video gezien van een paar getrainde onthoofders en ze waren ook fundamentalisten, ik zou een gastoptreden van dat groepke wel op prijs stellen.
Waren het 'ook' fundamentalisten?
Wauw! Ik vrees dat die eerder de kans krijgen om homo's van de minarettten en de moskeën te gooien dan koninklijke koppen te snellen voor een Brusselse kathedraal.
Oud 30 mei 2004, 11:54   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Graag jullie reactie.

Daar heb je gelijk in, Patriot.
De 39,6% die nog niet tegen de Belgische monarchie is mag ze ook gewoon de kop op het lijf laten en die hele bovennatuurlijke clan de nodige eikes onder het buiten-menselijke gat leggen.
Oud 30 mei 2004, 12:02   #12
Tömmchen
Partijlid

Tömmchen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zot!!! Alles wat links is (OK, de meeste linksen) kiest in dit land voor de monarchie. Herinner je Louis Tobback, die zei dat hij in elk land republikein zou zijn, maar niet in België. Zelfs de communisten zijn voor een koning! Begrijpe het wie het kan!
Met alle respect maar ik denk niet dat je jezelf communist kunt noemen zonder tegen de monarchie te zijn.

en vermits er op dit forum toch wat linkse actief zijn (of ze ook kwalitatief bezig zijn is iets anders), zou ik ook graag hun mening willen horen.

Is het geen dillema voor deze linkse om te moeten kiezen tss de morarchie in stand houden (in tegenstelling tot hun ideologie) en het bestaan van de artificiele staat belgie te verzekeren of hun idealen volgen en te strijden voor een republiek (of een andere staatsvorm :s) met als gevolg het splitsen van belgië? (Dit laatste is een feit dat door verschillende studies, professoren en hoogleraars in het verleden onderschreven is)
Oud 30 mei 2004, 12:37   #13
iPod
Partijlid

iPod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Je bedoelt zoals die ex. OCMW-beambte van de VLD die pas mocht gevonden worden toen hij goed en wel Blokker was?
Blijkbaar was het blok toch eerder de echte partij voor hem anders was hij wel bij het VLD. Waarschijnlijk dacht hij niet op te vallen tussen al die andere criminelen bij het blok.

Citaat:

Doe dat liever in je eigen tuin en als VLD-er, dan kom je er met een voorwaardelijke straf vanaf omdat je er per ongeluk maar een kind mee door de kop schoot.
Zoals je zegt per ongeluk! Maar dat zijn mietjes he! Echte mannen trekken doelbewust met hun revolver naar het cafe

Citaat:

zoals de Besmette van De Morgen en een halfgare ex. daar hun beider onbevooroordeeld gedacht over zeggen....
Ach het is niet dat het de eerste keer is dat Rob erop slaat he dus het werd wel eens tijd dat we de ware aard van dat beestje kregen voorgeschoteld.

Citaat:

Zoek de clubgenoten van Dutroux en Nihoul op die de dans via 'restauratie op zijn Belgisch' zijn ontsprongen. Op die manier kan je tenminste ongestraft minderjarigen bepotelen.
Sorry ze de Xavier zijn keuze in meiskes is verfijnder dat die van Dutroux

Citaat:

Waren het 'ook' fundamentalisten?
Wauw! Ik vrees dat die eerder de kans krijgen om homo's van de minarettten en de moskeën te gooien dan koninklijke koppen te snellen voor een Brusselse kathedraal.
Tja ge moet ze niet opvoeren als hoofdact he. Maar jullie komen qua gedachtengoed toch goed overeen dus ...

'We leven al jaren in een multiculturele maatschappij. Antwerpen is één van die steden met de meeste multiculturele invloeden. Anders had je nooit zo'n grote groeiende economie, haven en nieuwe trendzettende stad gehad'

-Jurgen Verstrepen-
iPod is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 14:02   #14
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Graag jullie reactie.

Alleen al om te provoceren: aanrukken die guillotine!
Oud 30 mei 2004, 14:04   #15
Tiger777
Burgemeester

Tiger777's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Tiger777
Standaard

Ik ben ook tegen de monarchie. De belgische staat betaald jaarlijks 200miljoen aan dotaties aan de koninklijke familie om geen klop te doen. Daarbij komt dan nog eens de handige manieren dat het koningshuis hanteert om de staat hun gebouwen te laten onderhouden(De staat onderhoudt hun eigendommen maar ze blijven wel in bezig van het koningshuis). We moeten niet afkomen met argumenten als "een president kost meer" want dat is simpelweg NIET waar. Bovendien hebben we mijns inziens zelfs geen president nodig. Hebben we geen Premier of minister-president die die (lege) functie kan vervullen...?

Maar ja, de walen (en natuurlijk de buber'tjes ook) zijn pro-monarchistisch omdat het koningshuis een ondemocratisch geheel is dat belgie op een geheel ondemocratische manie bijeen weet te houden. Valt Belgie, valt het koningshuis. Valt het koningshuis, valt Belgie. Die 2 zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Tiger777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 14:08   #16
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger
Ik ben ook tegen de monarchie. De belgische staat betaald jaarlijks 200miljoen aan dotaties aan de koninklijke familie om geen klop te doen. Daarbij komt dan nog eens de handige manieren dat het koningshuis hanteert om de staat hun gebouwen te laten onderhouden(De staat onderhoudt hun eigendommen maar ze blijven wel in bezig van het koningshuis). We moeten niet afkomen met argumenten als "een president kost meer" want dat is simpelweg NIET waar. Bovendien hebben we mijns inziens zelfs geen president nodig. Hebben we geen Premier of minister-president die die (lege) functie kan vervullen...?

Maar ja, de walen (en natuurlijk de buber'tjes ook) zijn pro-monarchistisch omdat het koningshuis een ondemocratisch geheel is dat belgie op een geheel ondemocratische manie bijeen weet te houden. Valt Belgie, valt het koningshuis. Valt het koningshuis, valt Belgie. Die 2 zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Daarom dat niet genoeg benadrukt kan worden wat voor een smeerlap Leopold II wel was.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 14:11   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Precies.
En daarom willen de BUBbeltjes en hun Francofone vrienden hun vorstenhuis behouden en de Vlaams-nationalisten er liever vanaf.

Als een land zijn bestaansrecht uitsluitend te danken heeft aan de invloed van een francofone familieclan, dan zit er iets grondig fout.
Oud 30 mei 2004, 14:47   #18
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Graag jullie reactie.

Ge weet waar ge de Franse Revolutie (en haar erfenis!) moogt steken! (Ofwel kent ge uw geschiedenis niet! )

Frankrijk en Groot-Brittannië beschaafde naties?
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 14:52   #19
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Engelend was het de koning zelf die zijn vrouwen de kop liet afhakken als ze hem in de weg liepen.
Of intussen het volk hetzelfde met de nakomelingen van die koning deed, betwijfel ik.
Als de koningin-moeder de pijp aan Maarten geeft krijgen ze daar trouwens de eerste echt-gescheiden en hertrouwde koning.

Sinds Hendrik 8. 8)
dus, die klopte ze niet tegen de straatstenen...
Oud 30 mei 2004, 15:00   #20
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger

Daarom dat niet genoeg benadrukt kan worden wat voor een smeerlap Leopold II wel was.
maar ja, als die Pol II niet voor Congo gezorgd had, dan waren de USA in 1940-45 niet geïnteresseerd in onze contreiën, omdat ze dan niet goedkoop aan uranium konden geraken voor hun Hiroschima en Nagasaki bommen... en dan waren wij niet zo snel van de Moffen afgeraakt en hadden de VNV'ers en SS-Vlaanderaars nog wat meer mensen kunnen aftroeven, overdragen naar de Oosterse vernietigingskampen, etc... en was de huidige "President voor het Leven" van het VB nog wat langer zoet geweest met het brengen van de Hitlergroet in het openbaar...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be