Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 maart 2011, 00:40   #1
respublica
Minister

Standaard Mathias de Clerq valt opnieuw N-VA aan

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=PD381NA7

De Clerq tracht wederom het wereldrecord intentieprocessen, contradicties en grove fouten in één opiniestuk te verbreken.

Of is wat hier staat geen contradictie?
Citaat:
De N-VA zegt wel dat ze een regering wil vormen en bereid is om een compromis te vinden, maar in feite stuurt ze doelbewust aan op het mislukken van elke onderhandeling. Daarmee probeert de partij aan te tonen dat het Belgische federale bestuur niet langer functioneert, zodat haar echte doel, het separatisme of de onafhankelijkheid van Vlaanderen, steeds meer als oplossing naar voor wordt geschoven.
Citaat:
De uitspraak van N-VA-kopstuk Jan Jambon dat er tegen eind april een akkoord moet zijn omdat ze anders niet langer willen onderhandelen, was dan ook bijzonder cynisch. Eigenlijk zei hij tegen de andere partijen: ‘Onderhandel maar zoveel u wenst, wij doen toch niet mee.'
Beste Mathias, N-VA kan niet zowel doen alsof ze een compromis willen én openlijk zeggen dat ze niet meer willen onderhandelen. Toch zitten beide zaken in je opiniestuk...

Laatst gewijzigd door respublica : 25 maart 2011 om 00:46.
respublica is offline  
Oud 25 maart 2011, 07:57   #2
looneytoon1975
Burgemeester

looneytoon1975's schermafbeelding

Standaard

Andere politici die de N-VA aanvallen doen dat gewoon uit pure machteloosheid en frustratie. Lijkt me trouwens ook meer en meer op electorale strategieën.

BDW & Co laten zich niet zo makkelijk uit hun lood slaan, en dat weet de kiezer verdomd goed.
looneytoon1975 is offline  
Oud 25 maart 2011, 08:08   #3
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Wie is Mathias de Clerq? Ik bedoel: wat heeft die kerel ooit al gepresteerd?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 25 maart 2011, 08:13   #4
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Net als 95% van onze politiekers: Geen bal.
Oud 25 maart 2011, 08:14   #5
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
de kleinzoon zijn van Willy de Clerq
respublica is offline  
Oud 25 maart 2011, 08:17   #6
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Net als 95% van onze politiekers: Geen bal.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Allebei juist. Wie is dat ventje dan zo hard te roepen? Een mens is niet wat die zegt, wel wat die doet.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 25 maart 2011, 08:19   #7
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn ouders hebben dat wel gepresteerd hé, niet hijzelf.
Oud 25 maart 2011, 08:57   #8
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een typisch product van een politieke dynastie, genre Claes, Eyskens, Tobback, De Crem,... Ze starten allemaal in de schaduw van hun ouders of grootouders en proberen zich dan te profileren om daar ooit nog weg te raken. Soms lukt dat wel ergens (Pieter De Crem werd minister, iets wat vader Jan nooit werd, maar die zijn authoriteit was wel vele malen groter), maar in het geval van Eyskens was het rampzalig. Waar Gaston Eyskens een van onze grootste premiers was, werd zoon Marc de slechtste aller tijden, al kan die plaats door historici later misschien aan Leterme gegeven worden. Hilde Claes en Bruno Tobback daarentegen komen nog niet aan de knieën van hun vaders en ook De Clercq valt in het niet bij de grootheid van zijn grootvader, dat bewijst zijn gebrek aan diplomatie en tact. Je kan problemen hebben met de N-VA, maar als politicus van een partij die ermee onderhandelt zeg je zulke dingen niet. Zelfs de PS is zo scherp niet in zijn bewoordingen.
Vito is offline  
Oud 25 maart 2011, 09:02   #9
Roderik
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 Bekijk bericht
Andere politici die de N-VA aanvallen doen dat gewoon uit pure machteloosheid en frustratie. Lijkt me trouwens ook meer en meer op electorale strategieën.

BDW & Co laten zich niet zo makkelijk uit hun lood slaan, en dat weet de kiezer verdomd goed.
De verkiezingscampagne is begonnen.
Roderik is offline  
Oud 25 maart 2011, 09:07   #10
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Ik begin mij stilaan af te vragen waarom N-VA niet gewoon zélf een stap opzij zet.

Denken die andere partijen dan écht dat ze betere onderhandelingsresultaten kunnen afdwingen van een Waalse tegenpool die "demandeur de rien" is? Laat ze het dan bewijzen hee.

Of gaan ze tekenen voor de zoveelste Vlaamse aderlating? Ik wil ze dat wel eens zien uitleggen aan (verdedigen bij) hun kiezers.

Ik voorspel dan - een aantal jaar verder - een volgende verkiezingsnederlaag vor hen. Ze verdienen er trouwens nu al een, omdat ze net zoals de Waalse kant genoegen lijken te nemen met de huidige regering van lopende zaken. Intussen zitten we daar al bijna een jaar mee opgescheept. En denken ze dat de Vlaming niet weet dat die een een Vlaamse minderheid kent?

Nu kunnen ze nog zonder N-VA (en VB) als ze al de rest op een hoopje gooien. Er gaat een moment komen dat dat niet meer zo zal zijn.

Doe zo voort, traditionele partijen!
pixelpower is offline  
Oud 25 maart 2011, 09:12   #11
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Ik begin mij stilaan af te vragen waarom N-VA niet gewoon zélf een stap opzij zet.

Denken die andere partijen dan écht dat ze betere onderhandelingsresultaten kunnen afdwingen van een Waalse tegenpool die "demandeur de rien" is? Laat ze het dan bewijzen hee.

Of gaan ze tekenen voor de zoveelste Vlaamse aderlating? Ik wil ze dat wel eens zien uitleggen aan (verdedigen bij) hun kiezers.

Ik voorspel dan - een aantal jaar verder - een volgende verkiezingsnederlaag vor hen. Ze verdienen er trouwens nu al een, omdat ze net zoals de Waalse kant genoegen lijken te nemen met de huidige regering van lopende zaken. Intussen zitten we daar al bijna een jaar mee opgescheept. En denken ze dat de Vlaming niet weet dat die een een Vlaamse minderheid kent?

Nu kunnen ze nog zonder N-VA (en VB) als ze al de rest op een hoopje gooien. Er gaat een moment komen dat dat niet meer zo zal zijn.

Waarom zou N-VA een stap opzij moeten zetten?
Hoe langer ze blijven, hoe meer paniekvoetbal bij die klootzakskes.

Den Terme heeft zich gisteren kostelijk belachelijk gemaakt.
giserke is offline  
Oud 25 maart 2011, 09:28   #12
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Type Freya; veel blabla, niks kunnen en er toch nog geraken als we niet oppassen.
Oud 25 maart 2011, 09:28   #13
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

voor Mathias... weeral.
Trop is teveel.

Citaat:
De uitspraak van N-VA-kopstuk Jan Jambon dat er tegen eind april een akkoord moet zijn omdat ze anders niet langer willen onderhandelen, was dan ook bijzonder cynisch. Eigenlijk zei hij tegen de andere partijen: ‘Onderhandel maar zoveel u wenst, wij doen toch niet mee.' Een dergelijke cynische, destructieve en zelfs dubbelzinnige houding is niet alleen verwerpelijk, maar ook bijzonder nefast voor de welvaart en het welzijn van ons land in het algemeen en van de Vlamingen in het bijzonder.
Zo moet je dat bekijken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 25 maart 2011, 09:30   #14
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dan worden we zeker opgelicht waar we bij staan en je zult er niks aan kunnen doen.

tschoon verdiep is offline  
Oud 25 maart 2011, 09:32   #15
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Dan worden we opgelicht waar we bijstaan en dan zal je er niks aan kunnen doen.
tschoon verdiep is offline  
Oud 25 maart 2011, 09:32   #16
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Waarom zou N-VA een stap opzij moeten zetten?
Hoe langer ze blijven, hoe meer paniekvoetbal bij die klootzakskes.

Den Terme heeft zich gisteren kostelijk belachelijk gemaakt.
Ge bedoelt toen hij resoluut de kaart van de Franstaligen trok? Die Leterme?
Die Leterme die zegt "maak dan een regering" (vertaling: Geef dan toe aan Wallonie)
Die Leterme die zegt "neem uw verantwoordelijkheid" (vertaling: Geef dan toe aan Wallonie)
Die Leterme die zegt "hij heeft nog niks gepresteerd met zijn overwinning?" (vertaling: hij heeft nog steeds niet toegegeven aan Wallonie)

Tenslotte heeft hij een punt. Hij heeft het al eens voorgedaan. Ge geeft toe en ge krijgt er de 16 voor. Simpel.

Of wacht, volksverraad was niet de bedoeling van BDW. Shit, hij kan van Leterme niks leren.
Oud 25 maart 2011, 09:38   #17
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[url]

Beste Mathias, N-VA kan niet zowel doen alsof ze een compromis willen én openlijk zeggen dat ze niet meer willen onderhandelen. Toch zitten beide zaken in je opiniestuk...
Dit is exact wat N-VA doet.

De zaak is dat N-VA een te groot manipulator is om het zelf te zeggen. Ze laten het aan andere over. Ze durven zelf niets doen.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 25 maart 2011, 09:39   #18
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ge bedoelt toen hij resoluut de kaart van de Franstaligen trok? Die Leterme?
Die Leterme die zegt "maak dan een regering" (vertaling: Geef dan toe aan Wallonie)
Die Leterme die zegt "neem uw verantwoordelijkheid" (vertaling: Geef dan toe aan Wallonie)
Die Leterme die zegt "hij heeft nog niks gepresteerd met zijn overwinning?" (vertaling: hij heeft nog steeds niet toegegeven aan Wallonie)

Tenslotte heeft hij een punt. Hij heeft het al eens voorgedaan. Ge geeft toe en ge krijgt er de 16 voor. Simpel.

Of wacht, volksverraad was niet de bedoeling van BDW. Shit, hij kan van Leterme niks leren.
Het gaat zover komen dat ze badge van de 16 in BDW enculeren.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 25 maart 2011 om 09:39.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 25 maart 2011, 09:43   #19
Plaas
Vreemdeling

Plaas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=PD381NA7

De Clerq tracht wederom het wereldrecord intentieprocessen, contradicties en grove fouten in één opiniestuk te verbreken.

Of is wat hier staat geen contradictie?

De contradictie die je hier noemt is er één van de NVA. De NVA spreekt zichzelf tegen door zich aan de ene kant compromisbereid voor te doen en aan de andere kant met een ultimatum te komen. Dat De Clerq die tegenstrijdigheid opmerkt maakt zijn opiniestuk er juist niet slechter op.
Plaas is offline  
Oud 25 maart 2011, 09:47   #20
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De PS neemt genoegen met die van lopende zaken (ze zitten er zelf in).
De N-VA neemt er geen genoegen mee, of heb je de aanvaring Leterme - De Wever over het hoofd gezien?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be