![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Ik was onlangs in discussie met iemand (IRL) en ik vroeg mezelf plots iets af:
Wat houdt (juridisch) bv. de PS tegen om pakweg een Gentse afdeling op te richten en bij de volgende verkiezingen op te komen in Oost-Vlaanderen? En indien dat mogelijk is, is de hele discussie omtrent een federale kieskring dan niet irrelevant? Ik ben niet meer zo actief hier, dus ik weet niet of dit nog al aan bod is gekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze begrijpen al geen Nederlands, laat staan Gents. Nutteloze vraag dus
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Is perfect mogelijk. Ze moeten enkel kandidaten vinden, maar ik vermoed dat deze al bij SPA zullen zitten.
PVDA komt toch ook op in Wallonie onder PTB...
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee, dat is niet verplicht. Met bv. de Turkstalige verkiezingsfolders die sommige partijen uitgeven is wettelijk ook niets verkeerd, dacht ik. Al staat dit natuurlijk los van de vraag of het tot aanbeveling strekt om zoiets te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de verkozenen moeten wel wonen in hun kiesdistrict. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() in BHV kunnen de Franstaligen ook FR lijsten indienen, maar dan hebben ze hun nationale bekende kopstukken niet meer. Ze kunnen dan niet voor Reynders, Maingain, Milquet, enz... stemmen.
Het VB heeft eens lijsten ingediend in Henegouwen; maar allemaal onbekende namen. Dewinter, Annemans,... stonden niet op de lijst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
want ook al is er de verplichting te wonen in het kiesdistrict, niks belet een partij een campagne te voeren met de kopstukken maar voor een lijst bvb ... Laatst gewijzigd door Anna List : 28 maart 2011 om 08:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd, niet hetzelfde, maar als ze willen ...
![]() |
#17 |
|
![]() Uiteindelijk is wat de voorstanders van de federale kieskring willen NIET dat Vlamingen en Walen ook voor partijen van de andere taalgroep kunnen stemmen (want dat kan perfect). Wat ze WEL willen is een systeem waarbij de Franstalige kiezers in Wallonië mee de zetelverdeling in de Nederlandse taalgroep kunnen beïnvloeden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Ik hoor nu van iedereen dat het eigenlijk mogelijk is, maar niemand die eigenlijk weet waarom het dan ook niet gedaan wordt?
Enkel omdat ze op hun Vlaamse of Waalse collega-partij kunnen rekenen en er zodoende geen nood is aan "over de grenzen heen" te werken? Enkel omdat ze hun kopstukken niet kunnen gebruiken? Als de PS bijvoorbeeld kopmannen van de SPA afsnoept en op hun lijst zet in VL zou dat toch ook een gekend persoon zijn?
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
m.i. is dit een oportuniteit die voor N-VA slechts win-win kan zijn ... en ik geloof nog dat ze de kiesdrempel zouden kunnen halen ook ... |
|
![]() |
![]() |