![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Men was al vele jaren beducht
voor de afkomst van Icarus' vlucht. Een Brusselse kerk houdt Breughel onder zerk of hij viel nog postuum uit de lucht. ![]() Brusselnieuws.be |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() 't blijft toch een schoon pictuurke, zelfs al is het niet van Breughel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch even nuanceren dit nieuws
Citaat:
Het nieuwsbericht in De morgen is misleidend aangezien het geen enkele melding maakt van het feit dat het hier hoogstwaarschijnlijk om een vroege kopie zou gaan van een werk van Breugel. Sensatiezucht primeert in de media, desnoods met desinformatie tot gevolg zoals we zien in de meningen van de forummers hier. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 november 2011 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Viel Icarus uit het lichtend zwerk Een ramp van formaat Voor wie vliegen gaat Want dat doet pijn aan het achterwerk Laatst gewijzigd door eno2 : 11 november 2011 om 15:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, iedereen kan zich vergissen. Ik poog gewoon aan te zetten tot wat meer scepsis mbt de media. Als het publiek niet meer kwaliteit eist zal het het nooit krijgen.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 november 2011 om 15:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Aldus De Morgen van 9-11-2011, pag. 10. Het staat er dus wèl in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik toon u een foto van de Pieta en ik zeg erbij "dit werk is niet van Michelangelo", terwijl ik het eigenlijk over de foto heb maar niet over het werk zelf...dat noem ik mensen op het verkeerd been zetten. Iets gelijkaardigs is hier aan de hand, maar dan met een kopie. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 november 2011 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() 25 jaar geleden hing er n soort ingekaderde fotocopy van de val van icarus, op verdiep twee van de blandijnberg in gent
hangt het er nog ? het is voor mij een soort sleutel naar herinneringen uit die tijd... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik beken, ik heb het geschilderd
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() & de boer hij ploegde voort
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mogelijkheid dat het werk niet 'origineel' was werd ook vóór dit onderzoek open gehouden. Daarom spreken we van probabiliteiten. Dat het werk waarschijnlijk een kopie van het origineel is doet niet af aan de waarde van het werk door Breugel. Ik heb het internetartikel gelezen. Het is daarna dat ik vanaf het begin verwees met link. De verwarring die je hierrond creëert komt me intellectueel oneerlijk over. Wie weet willen de Luikenaars nu het Brusselse deel van een van de 7 Belgische 'wonderen' vervangen door een ander. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Typisch Breugelse humor. Zeer herkenbaar. Er zijn een aantal werkjes waar het auteurschap van Breugel kan betwijfelt worden, maar dat De val van Icarus een origineel of een kopie van een origineel van Breugel is lijkt me moeilijk betwistbaar.
De actuele kunstwereld is nogal gefixeerd op individualisme. Vandaar dat men overdreven veel belang hecht aan het feit of dit werk nu een kopie van het origineel van Breugel of een 'zelfgeschilderd' werk zou zijn. Desnoods is het een poster. Dat wil daarom niet zeggen dat het 'geen Breugel' zou zijn. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 november 2011 om 13:23. |
![]() |
![]() |