![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 7 april 2011 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() VLD wil de zaken verkeerd voorstellen. Open deur voor de Franstaligen, maakt dat je je onderwijs naar een lager niveau brengt, door de taalmoeilijkheden. Een percentage echte nederlandstaligen is een noodzaak om de kwaliteit te behouden.
Het gaat niet op om franstalige kinderen zomarr in het Vlaamse onderwijsnet te loodsen, als er voor de Vlaamse kinderen daardoor geen plaats is. Het Vlaamse onderwijs moet zijn eigen bevolking en doelgroep dienen, de overschot kan door anderen bezet worden.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dat er een systeem dient uitgewerkt te worden, dat zelfs een tsunami van anderstaligen in een klas geen lager niveau met zich meebrengt voor de NL-talige kinderen. Met speciale uren, persoonlijke begeleiding, enz. moet dit perfect kunnen. En dat mag Vlaanderen best wat geld kosten, voor mijn part.
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niemand zal naar mij, een gewone belastingbetalende stemplichtige burger, luisteren omdat ik een goed idee zou hebben. Iedereen zou naar mij luisteren als ik een zeer hoge functie had, ongeacht de onzin die ik dan zou uitspuien.
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ze zijn gekomen om te blijven. Wél kan er gezorgd worden voor een welafgesproken migrantenstop. Maar aan hen, die hier zijn, en hier blijven, moet de mogelijkheid gegeven worden om zo snel als mogelijk te kunnen integreren, zodat zij hun plaats in de gemeenschap zonder al te veel moeilijkheden kunnen innemen. En dat begint bij het onderwijs.
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Z'n paar honderdduizend persoonlijke begeleiders ? 'Wat geld' lijkt me in dit verband onmogelijk. |
|
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() dringend investeren in het nederlandstalig onderwijs in brussel. Het is hét instrument bij uitstek om van brussel een echt tweetalige stad te maken. plain and simpel, maar het kost geld, en geeft de navelstaarder alweer een beetje munitie tegen den allochtoon, zoals ook weeral blijkt in dees draad
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Demos=volk Cratein=heersen Heerschappij van het vo...Hoge politieke ambten. |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar iets doet me toch vermoeden dat persoonlijke begeleiding perfect haalbaar moet zijn. Het is natuurlijk wel zo dat elke (anderstalige) leerling een begeleider zal nodig hebben, maar die begeleider zal meerdere kinderen kunnen begeleiden. En ja, dat mag gerust 'wat geld' kosten. Dat mogen voor mijn part gerust wat tientallen of meer begeleiders zijn, die uiteraard betaald dienen te worden. Ik zie het liever dat Vlaanderen hierin investeert, dan in pakweg zonnepanelensubsidies (die ze dan eigenlijk zelfs nog laten doorrekenen aan Jan Modaal, maar da's een ander verhaal.)