![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Iedereen kent de Bundesländern in Duitsland, er zijn er heden ten dage 16, met name de volgende:
![]() Zoals je op de kaart kunt zien zijn er 12 grote deelstaten. Saarland is ook een volwaardige deelstaat maar is qua oppervlakte een stuk kleiner. Tenslotte hebben we nog drie "Stadtstaaten"; Berlijn, Hamburg en Bremen. Deze zijn qua oppervlakte vanzelfsprekend vrij klein, maar hebben wel een grote bevolkingsdichtheid. Nu, dat zijn 16 deelstaten, maar kan er theoretisch een 17de bijkomen? En met die 17de bedoel ik uiteraard de Oostkantons. Qua grootte zou het niet de kleinste deelstaat zijn. Bremen is 404 km² groot, Hamburg 755 km² en Berlijn 892 km² (Saarland is er overigens 2.569). De oppervlakte van de Duitstalige gemeenschap is 854 km² (iets minder dan Berlijn), en van de gehele Oostkantons 1051 km². Wat betreft inwonersaantal spreken we dan over respectievelijk 74.000 en 93.000 inwoners. Uiteraard heel erg weinig. Anderzijds beschikken ze daar reeds over een zeker autonomie, een eigen regering en gemeenschapsverantwoordelijkheden etc. Ik weet nu niet wat de criteria zijn waar een Bundesland aan moet voldoen, maar heeft iemand een idee ofdat het mogelijk zou zijn dat de Oostkantons een volwaardige deelstaat zouden kunnen worden. Of zijn ze daarentegen verplicht zich aan te sluiten bij Nordrhein-Westfalen of Rheinland-Pfalz (of mss wel beide)? ![]() Het wapen van Eupen zou eventueel de hele regio kunnen vertegenwoordigen, aangezien het veruit de grootste stad is. ![]() De huidige Oostkantons ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Leuk !
Wat dacht je overigens van het volgende : Nordrhein-Westfalen zou graag deel uitmaken van de Benelux .. een groot-Limburg met als hoofdstad Aachen ? of nog:: de grootste Natie-staten in de EU afschaffen en een federatieve EU oprichten van "regio-staten" zoals Caalonië, Occitanië, Baskenland, Hoog-Schotland, Laag-Schotland, Noord-Engeland, Zuid-engeland, Friesland... enz... We kunnen dit "Euroopa van de kantons" ook gewoon bij de zwitserse confederatie aansluiten... een voordeel van dergelijke op het eerste zicht baarlijke nonsens is dat er meerdere van deze landjes het economlisch moeilijk zullen hebben en we bijgevolg het confederaal centraal systeem zullen moeten versterken. een europees bankensysteem met een grote controle en een nationale europese rente zonder "spread".
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bij mijn weten zijn ze daar in de Oostkantons absoluut geen vragende partij voor. Dan willen ze nog liever aansluiten bij Luxemburg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben daar absoluut voorstander van voor Antwerpen, Gent en Brussel de rest van België mag zich dan "splitsen"
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is een goed idee, het wordt tijd om de oorlogsbuit terug te geven. Het zal trouwens wel moeten, bij splitsing. Op welke manier ze aansluiten, dat moeten ze maar zelf weten. Maar zolang Vlaanderen niet bij Nederland mag aansluiten, dan ook de Oostkantons niet bij iemand anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er wordt inderdaad teveel van uitgegaan dat die "Oostkanton-gemeentes" een monolithische Duitse eenheid zijn die per abuis in Belgie terechtgekomen is.
Dat zijn ze niet,dat zijn ze nooit geweest,zelfs niet in het keizerrijk. Inderdaad,St-Vith,Amel en Burg,het "Zuiden", hebben meer van doen met Letzeburg dan met Duitsland. Voor de "dromers",het Groothertogdom kan misschien een uitbreiding tegemoetzien... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 22 april 2011 om 19:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Zoals al gezegd denk ik niet dat de Oostkantons zich bij Duitsland zullen aansluiten. Ofwel blijven ze bij de Walen, ofwel gaan ze naar Luxemburg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jezus zeg..... Eerst vlaanderen willen verpatsen aan de Ollanders ... en nu de Oostkantons willen uitverkopen aan de Duitsers..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik had eerder een Reichsgau Flandern verwacht. In deze moderne tijden eerder Freistaat Flandern, of misschien zelfs Belgien. We hebben Magnette al mee.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 24 april 2011 om 20:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het wordt wat mj betreft stilaan de allerhoogste tijd dat er een Heel-Nederlandse Beweging op het voorste plan treedt die voorstaat het huidige grondgebied van de Benelux in zijn integraliteit te verenigen en te behouden in plaats van dat er nu Vlaams-nationalisten links en rechts Nederlands grondgebied zomaar en voor niets aan het weggeven zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar waarom moeten we nog langer de geschiedenis blijven verloochenen? We hebben de mensen daar wijs gemaakt dat ze Belgen zijn, maar dit is incorrect: Het zijn Duitsers.
Laatst gewijzigd door bgf324 : 24 april 2011 om 23:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We moeten uit gaan van een Anschluss die volledig gratis is, en voor de inwoners van Belgisch Duitsland enkel voordelen zal bieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
De huidige autonomie wordt grotendeels behouden, wat toch wel vrij belangrijk is. Anderzijds wordt men niet alleen terug opgenomen in het 'Heimatland' maar, nog belangrijker, worden de Oostkantons deel van een land dat het economisch voor de wind gaat. Dit is echter niet alleen op papier te zien, met cijfers is de burger namelijk niets. Neen, dit is daadwerkelijk in het echte leven waar te nemen. Ik kom regelmatig in Duitsland, en één van de opvallendste, op het eerste zicht banale, zaken die je in het landschap aantreft, zijn de vele moderne wagens. De wegen zijn vergeven van BMW's, mercedessen en audi's, en dan bedoel ik niet die kleine wagens van 15 of 20 jaar geleden, maar echt nieuwe auto's. De economie viert er hoogtij, zeker in vergelijking met de rest van Europa. Steden als Koblenz, Frankfurt, Münster, etc. liggen er prachtig bij( niet enkel steden, voor dorpen geldt dit evenzeer). Er wordt volop geïnvesteerd in infranstructuur, milieu, nutsvoorzieningen etc. De ruimtelijke ordening is vaak prachtig te noemen (in hoeverre die term voor zulk begrip opgaat natuurlijk). Qua economie, cultuur, landschap en zelfs taal vind ik Duitsland het mooiste land van Europa. Ik zie persoonlijk niet in welke onderdaan van karl-Heinz Lambertz daar niet toe zou willen behoren, maar er zullen er hier ongetwijfeld zijn die verscheidene redenen kunnen aanhalen (die hoor ik dan ook graag ![]() Laatst gewijzigd door poekieJ : 25 april 2011 om 22:31. |
||
![]() |
![]() |