![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.dailymail.co.uk/sciencete...rs-Mumbai.html
Want het is nu officieel..ook de laatste fabrikant (in India) stopt er mee. Ach...de tijd dat een veel jongere kelt nog zijn verslagen zat te tikken op een Olivetti ,potje tipp-ex bij de hand,en een pak papier... En dan het typen zelf...knal,pets,knal....tzzzzsp.....een feest voor het oor. ![]() Voor een verslagje van 10 bladzijden waren uiteindelijk wel 20 vellen papier en een half potje tipp-ex nodig,en dan,om het er een beetje deftig te doen uitzien ,op stap naar een bepaald winkeltje waar ze de beste kopieermachine van het dorp hadden. Wat waren we toch HELDEN ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 26 april 2011 om 21:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar we hebben wel deftig leren typen!
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Grappig achteraf bezien. Ik heb het potje tipp-ex ni echt meer meegemaakt: bij ons was dat een velletje papier waarmee je moest (uw verkeerde letter/woord) overtypen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je was over gans de gemeente bezig met je werk,in die tijd .... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja; dat heette toen "vingerblind" typen. Tijdens de les kwam er zo'n houten bakje over uw typmachien, waardoor je uw vingers niet meer kon zien.
Tegelijkertijd speelde er een "cassetterecorder" waaruit ritmisch tik-tik-tik klonk. ![]() We moesten dus op het ritme van die 'tik-tik-tik" typen. Ik weet nog dat na zo'n lesuur het uuuuren aan een stuk 'tik-tik-tik' in mijn hoofd deed. Om zot te worden eigenlijk. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ik heb er nog een staan, een halve eeuw oud, in perfecte staat, een Olympia Monica, tweekleurig, oerstevig:
![]() Zou men nog linten verkopen? Laatst gewijzigd door filosoof : 26 april 2011 om 21:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb nog de voorloper van kopietjes gekend: dat heette toen "stencils". De leraar had zo'n machine waaruit die stencils kwamen. Toen hij die uitdeelde waren die nog nat. Kreeg je zo'n vies, nat blad toegestopt. En het allerergste: dat STONK!!! Bwah, stinken dat zo ne stencil deed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Aan d'univ heb ik er ook nogal wat gedrukt voor alle soorten dingen: ik had de sleutel van een lokaal waar een stencilmachine stond. ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 26 april 2011 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Die linten...herinner mij dat nog goed. Dat waren zo'n rolletjes rood en zwart. Dan moest ge uw typmachine "demonteren", dat lint -in 2 rolletjes verdeeld- daarin plaatsen, uw machine terug dichtmaken. Man-man...ik heb hier nog ergens zo'n linten liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tevergeefs: ik BLIJF echt "rammen en kloppen" op mijn arm klaviertje. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Brother heeft er nog op zijn site: http://www.brother-usa.com/typewriters/ ![]() en: http://www.brother-usa.com/typewrite...aspx?src=EM530 http://www.brother-usa.com/SiteSearc...?sk=typewriter Laatst gewijzigd door filosoof : 26 april 2011 om 21:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan de hamertjes die tegen elkaar botsten en vast kwamen te zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Wie herinnert zich nog de "tabulator"?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De modernere heb ik ook gekend: IBM-met-bolletje bvb. ![]() Goede machine, ik gebruikte die van mijn dactylo wel eens na de uren. Ingebouwd correctielint. Laatst gewijzigd door filosoof : 26 april 2011 om 21:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |