![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In dit topic kan het gaan over de precaire financiele toestand van Vlaanderen, waar N-VA de volledige schuld voor draagt.
Ze boeken slechts een overschot van 96 miljoen in 2011 en als er niks verandert aan het beleid zal er zelfs een tekort geboekt worden in 2012. Dit kan duidelijk niet door de beugel. Uw visie? http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...verschot.dhtml
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 6 januari 2012 om 11:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Slechts ??
Je doet mij denken aan mijn oude en inmiddels overleden vader: als ik thuis kwam met een redelijk fraai rapport, dan was er toch altijd wel ergens iets dat beter had gekund. Zou Vlaanderen niet bij de besten van de klas van gans Europa behoren ? Steden en gemeenten inbegrepen ? Waar heb je het dan over ? Over kommaneuken of over pezeweven ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Alles wat begrotingen betreft moet met miljarden gaan.
Het is belachelijk over miljoenen te spreken, of het nu schuld of overschot is. Peanuts. Dat gezegd zijnde: een begroting in evenwicht moet in de grondwet . |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik meen mij te herinneren dat de begroting van Belgiê in het verleden door Europa verworpen werd omdat de Vlaamse regering gefoefeld had met de boekhouding om ze kunstmatig op te fleuren. Sindsdien vertrouw ik die cijfers ook voor geen vijf cent meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en ik vertrouw de EU ook al een heel poosje niet meer. De EU heeft het tweeland B. laten begaan met de boekhoudkundige truuk om de cijfers op te smukken, door de ambtenaren en gepensioneerden voor de maand december slechts te betalen op de eerste werkdag van januari. Een goede boekhouding reflecteert zo perfect mogelijk de realiteit. Wat is het verschil in realiteit tussen een betaling op 31 december, of een betaling op 2 januari ? Wie nam men hiermee in het ootje ? Juist, enkel zichzelve.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Correct, die foefelaars zouden beter voor het gerecht gesleept worden. Kan je anders even elaboreren over welke gefoefel het gaat? Gaat het om dat waterzuiveringsstation? Zo ja, kan je even uitleggen aan uw medeforummers wat er juist mee gebeurd is en waarom dat zo schandalig is? Dank
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die nu staat te roepen en tieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Meen je dit? Of lach je ermee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 6 januari 2012 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaanderen boekt een overschot van slechts 0,1 miljard
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 6 januari 2012 om 12:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit was dan voor 2009.
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar zijn sommigen die mening toegedaan ja, want die beweren bij hoog en laag dat de Vlaamse begroting heel wat lager scoort dan de Federale begroting, namelijk 00/100
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hallucinaties?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee, daarom vraag ik het hem ook. In plaats van vage beschuldigingen te uiten had ik hem graag concrete cases zien voorleggen. Hij kan uiteraard gelijk hebben, maar het is maar al te makkelijk om zware beschuldigingen aan het adres van N-VA te leveren zonder dat te onderbouwen.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van Mechelen? Is dat die man die bejubeld werd als beste minister van Financiën ooit, en daarna door Ø-VLD genadeloos aan de kant geschoven werd?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die is dat ja. Maar gaat het over zijn begroting van destijds?
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik dacht het wel ja. Maar doet dat ter zake?
Ik kan de bewijzen niet direct vinden. Maar als ik me goed herinner was de truc dat een samengaan van overheid en privé voor grote infrastructuurwerken er voor zorgde dat de hoge, over jaren gespreide schuld (afschrijving) die daar aan gekoppeld was, daardoor uit de overheidsboekhouding kon gehouden worden. Hetgeen de balans 'op papier' in evenwicht bracht. |
![]() |
![]() |