![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.wired.com/science/discove...1#previouspost
En deze "programmeertaal" is sedertdien nooit meer weg geweest voor wie snelsnel een toepassing in elkaar wil boksen. Het is en blijft aantrekkelijk om "eenvoudig Engels" te gebruiken als syntax,en net als de Engelse taal is het aanpasbaar...Het idee zie je ook terug in talloze script-talen,of queries van databases..... Op den duur gebruikte men zelfs de term BASIC voor meer gestructureerde talen die feitelijk meer PASCAL waren,een programmeertaal waarvan men beweerde dat ze BASIC zou opvolgen (iemand nog gehoord van pascal de laatste 10 jaar?) ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 1 mei 2011 om 14:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() 10 CLS
20 INPUT a 30 CLS 40 INPUT b 50 IF b>a THEN PRINT "lager"; GOTO 40 60 IF b<a THEN PRINT "hoger"; GOTO 40 70 IF b=a THEN PRINT "goed zo" Mijn eerste programmaatje in BASIC: 'Hoger Lager' Op een MSX uit 1983 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Turbo Pascal heb ik nog gekend, maar sinds eind de jaren 90 hoort je daar niets maar van
Was dat niet van Borland? BASIC is anders wel aardig geëvolueerd via QuickBasic (DOS) naar het huidige Visual Basic. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Ik heb van Basic ook niet meer gehoord. Waar wordt dat nog voor gebruikt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Beter dan andere programmeertalen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Dat doet me denken aan de tijd dat ik uren zoet was op mijn Atari 800 XL met het overtikken van basic-programma's uit boeken en computertijdschriften, om uiteindelijk dan een heel simpel spelletje met slechte graphics te kunnen spelen. Als je onderweg tenminste geen tikfout gemaakt had waardoor alles in de soep liep.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() o jee....."de beste programmeertaal"....dan krijg ik weer rillingen over deze valse discussie uit mijn studententijd.....
Iedereen die iets wenst te programmeren kiest het gereedschap dat best past... Iemand die micro-controller toepassingen moet maken gebruikt de betreffende assembly-taal of een C-taal.....er bestaan ongetwijfeld ook "micro-basic" compilers voor PIC en MCS-processors etc..... Iemand die met zijn OpenOffice Pakket(Libreoffice) of MS-Office buiten de lijntjes wil kleuren gebruikt,bijvoorbeeld, Oo-Basic respectievelijk Visual Basic... ach en de "echte pro's " hebben zoveel keus dat ze het waarschijnlijk zelf niet meer weten ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 1 mei 2011 om 18:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De (OO) opvolger van Pascal is Delphi, wat nog maar matig populair is.
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Java en C++ lijken meer op elkaar. Daarom zal ik niet zo snel met visual basic werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Slayer!
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Ik dacht ineens aan COBOL en FORTRAN bij het zien van deze draad. Worden die nog ergens aangewend?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
waar is de tijd. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#14 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De eigenlijke opvolgers van Pascal waren Modula-2, Modula-3 en Oberon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over 100 jaar lachen ze zich rot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
over honderd jaar kunnen alleen archeologen nog BASIC, COBOL, FORTRAN of zelfs C++ ontcijferen. vrede, redwasp
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
wiskunde is natuurlijk eeuwig. lang nadat euripides en shakespeare vergeten zijn, zullen euklides en gauss nog steeds belangrijk zijn. maar tegelijk verandert de taal waarin we over wiskunde spreken. iedereen kent de beroemde identeit van euler onder de vorm : ![]() zelf schreef hij: Citaat:
vrede, redwasp
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL! Laatst gewijzigd door redwasp : 6 mei 2011 om 23:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |