![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Schepen
|
|
|
|
|
|
#2 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#3 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Kan mij hoegenaamd niet schelen. Vlaams-nationale partijen zijn enkel breekijzers om de visie van de Vlaamse Beweging uit te voeren. Anders dan de traditionelen hebben zij geen behoefte aan partijslaafjes, zuilen en postjes.
Daar los van neem ik alles wat Hooghe over de VVB te zeggen heeft met een fameuze korrel zout
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
#4 | |
|
|
Citaat:
Hooghe zegt: " Een ‘normale’ partij denkt aan kabinetten, leuke of interessante ministerportefeuilles om bij de volgende verkiezingen op voort te bouwen." Eigen zak eerst dus. Gelukkig dat het BDW daar niet om te doen is. De traditionele partijen die het doen " voor de mensen " hebben ons bedrogen. Misschien daarom dat NVA zo'n succes heeft en hopelijk zo blijft. N-VA zal pas van zijn pluimen verliezen op het moment dat de meeste bevoegdheden homogeen in Vlaamse handen zullen zijn. En de traditio's van CD&V en O-VLD moeten oppassen of N-VA pakt ook daarna hun spectrum van het kiespotentieel in. Wat Hooghe mag beweren: het is zeker geen exacte wetenschap. Eeerder pure demagogie.
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
een partij is sowieso een middel, nooit een doel, ik zie dus niet in waarom dit slecht zo moeten zijn.
langs de andere kant, in principe zou dit ook moeten gelden voor het VB. het VB bestaat al langer dan 10 jaar hoor.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
#6 |
|
Europees Commissaris
|
Ik vind dit een nogal onnuttig onderwerp. Zolang de N-VA bestaat moet er, als ze hoge scores halen, rekening mee gehouden worden, op welke manier dan ook.
Bovendien twijfel ik aan de inhoud van het artikel. N-VA is feitelijk de Volksunie van vroeger en er is dus continuïteit van meer dan 50 jaar, ik vraag me af op wat die prof zich baseert dan. Het enigste scenario waarin ik dit zie gebeuren, is wanneer ze haar programma zou realiseren en samensmelten met CD&V... Maar dat is een scenario waar niemand baat bij heeft. |
|
|
|
|
#7 |
|
Minister-President
|
Het is niet de partij die belangrijk is, het is de partijideologie die telt.
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Banneling
|
Hooge zoekt vooral een uitweg om verkiezingsuitslagen te kunnen negeren als ze niet in zijn kraam passen.
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Een bewering van Marc Hooghe i?!
Deze man wordt echter langzaam niet meer ernstig genomen. Zowel in De Morgen als Humo - ook De Standaard mag niet ontbreken spuit hij nu al jarenlang zijn gal naar al wat vlaamsgezind is. Het verbaast me dat Knack dit figuur commentaarloos laat uitrazen. Na DeWitte met zijn "luiaards" wordt nu Hooghe in stelling gebracht. Wat is er bij de KUL aan de hand ? En zeggen dat het Hooghe is, die andere academici verwijt met hun politieke verklaringen hun titel te misbruiken. Nu een voorbeeldje over de denkwereld van Hooghe. De pleger zal het niet kwalijk nemen dat hij wordt "gequote". Citaat:
Laatst gewijzigd door Anselmo : 15 juni 2011 om 11:32. |
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Probeer maar eens de idiotie van een koninkrijk te verdedigen met een vorst die duidelijk meer geeft om de ene helft van het land dan het andere, waar de werkende meerderheid , gedomineerd wordt door een slapende en vegeterende minderheid, die dan nog eens arrogant is op de koop toe. Ge moogt mij daar eens wat positieve kanten van belichteng... zonder onnozel te doen... |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Top...vandaag drukken we de chrono in...als BDW binnen 5 jaar niet weg is moet Hooghe zijn stoel aan de Kuluniversiteit opgeven...deal?
Man man man...zeggen dat ik aan die strontuniversiteit één van mijn diploma's heb gehaald...
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 15 juni 2011 om 12:34. |
|
|
|
|
#15 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
#16 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#17 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Banneling
|
n-va bestaat dit jaar al tien jaar. Dus voor eind dit jaar moeten de boeken toe of wa?
|
|
|
|
|
#19 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|