![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
11 miljard per jaar;
dat is 1 miljard per maand (juli augustus niet meegeteld). Als je 1000 € per werkloze per maand telt, dan betekent dit dat wij x werklozen gratis voor niks onderhouden ten zuiden van de taalgrens. Hoeveel is x ? Wablief ?? Hoeveel werklozen onderhouden wij Vlamingen ten zuiden van de taalgrens ? Juist: x Beseffen de Vlamingen om hoeveel dat eigenlijk wel gaat ? (stel een keer voor dat het Weverke, in plaats van camionnetjes met vals geld, eens met bussen naar Strépy wil gaan, om aan te tonen hoeveel dat wel is ... Kunt ge u dat inbeelden?)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 mei 2011 om 08:59. |
|
|
|
|
#2 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Zet het eens om naar Belgische Franskes om compleet mottig te worden
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb de nva nog nooit horen kankeren, dus kan ik er niet bij stilstaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat bedoel je daarmee ? Wat hebben die te maken met de 'transfers' ? Kan je deze redenering eens uitwerken ?
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
#7 |
|
Banneling
|
En ik veronderstel dat er dan nog wel Europese transfers zijn?
Is het bekend hoeveel? Of wordt dat ook angstaanjagend verzwegen? |
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je kan ze ook mailen voor meer uitleg.
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#10 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dagdagelijks komen de mensen bij mij klagen over hun socio-economische toestand....en telkens vertel ik hun dat het hun eigen fout is wegens Vlaamse lafheid...de argumenten die ik dan hoor om toch maar niet minstens in het stemhokje zijn verantwoordelijkheid op te moeten nemen zijn verbijsterend...arme arme Vlaam...ik besluit hun tirade dan meestal met een schaterlach..." als u niets wil doen wat komt u dan hier bij mij klagen...ga klagen bij diegenen die u dat al generaties lang aandoen en waarvoor u tegen beter weten in blijft stemmen"...
|
|
#11 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...-in-2009.dhtml Kortom: vlaanderen betaalt ruim 5 keer meer aan wallonië dan aan het grote europa |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Banneling
|
Ze zouden ons alvast kunnen compenseren door iedere vlaming jaarlijks een twee weeks all-in verblijf aan te bieden in zo'n lieflijk ardens dorpje of in een chalet in de bossen. Dan doen ze tenminste iets terug.
(én ons verwelkomen in het Nederlands natuurlijk). |
|
|
|
|
#13 |
|
Banneling
|
2000 € per kop per jaar.
Voor een gezin van 4 dus zo'n slordige 8000 €, da's die kleine auto waar men het wel eens over heeft... |
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wie de grootste betaler is van die 1,7 miljard en de grootste ontvanger van die 2,5 miljard kan u wel raden zeker?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#17 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kan je zelf niet meer rekenen ?
Doe eens een poging. Ik zal je wel helpen als je er niet uit komt.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 mei 2011 om 10:37. |
|
|
|
|
#18 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Begin al maar eens met het volgende:
1, 7 miljard euro - 2,5 miljard euro = ? En wat hebben we nu juist berekend ?
|
|