![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() volgens een artikel in het nieuwsblad zou er dus al voor 100miljoen euro schade zijn door de droogte in de landbouw, word geschat 250euro per hectare schade opgelopen en dit heeft dan weer gevolgen voor de prijs van bepaalde groenten.
Het hypocriete hieraan is dat indien men goede omstandigheden en dus een weelderige oogst heeft men op de veilingen voor duizenden tonnen verse groenten en fruit de vuilbak inkiepert om de prijs op diezelfde veilingen hoog te houden. ik vind dit onaanvaardbaar! is de oogst goed dan moet de prijs ook goedkoop zijn en om de prijs niet tot 0 te laten gaan mag men evenwel het overschot gratis uitdelen aan organisaties en instanties die met dit gratis voedsel dan wat ademruimte kunnen krijgen maar in deze tijden vind ik het onmenselijk en onverantwoord om tonnen vers voedsel te vernietigen terwijl er genoeg mensen ook bij ons honger lijden. en ik vind het dan ook erg dat als het goed gaat de prijs hoog word gehouden en als het slecht gaat diezelfde landbouwers schreeuwen voor subsidies van de staat dus van u en mij omdat de oogst niet goed was, onaanvaardbaar. wat vinden jullie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat het allemaal niet simpel is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begin met het beperken van invoer indien het niet nodig is.
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
den boer recht over mijn deur is dan toch maar zijn veld beginnen sproeien, ... t was nodig ook, trouwens zijn gewassen, hij krijgt die er niet meer door, er zitten veel kalle plekken in zijn veld, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Burger
|
![]() Citaat:
als het goed gaat verdienen de landbouwers niet veel meer, fabrieken maken in maart contracten op zoveel kilo aan zoveel eurocent. eenmaal erover meestal de helft van prijs meer per kilo als het een goed seizoen is daalt alles die de boer krijgt in de veiling een boer verdiend gemiddeld 6 euro per gewerkt uur in belgië, het is niet de boer die zorgt dat de voedselprijzen enkel kunnen dalen en niet stijgen aardappelen nog geen 0,10 cent per kilo aan aardappelenhandelaar spruiten en bloemkolen nog geen 0,30 cent per kilo aan fabriek etc etc trouwens de droogte kon beter opgevangen geweest zijn indien men de boeren zou toelaten meer waterputten te maken sinds het een bom administrate vraagt + jaarlijkse belasting |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door jeroen122 : 25 mei 2011 om 09:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Boeren die het nog een tijd kunnen uitzingen en grond in bezit hebben gaan in de toekomst multimiljonairs worden.
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Er zijn genoeg subsidies voor de landbouw maar laat dit alles nog in het midden en dat men in een goede oogst niet alle groenten en fruit op de markt wil brengen dan kan men toch nog in plaats van het te vernietigen het uitdelen aan organisaties die humaan en sociaal werk leveren en waar datzelfde eten goed kan worden besteed zonder dat het de marktprijs aantast |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boeren klagen altijd, ook om de lange levertijden van hun Mercedes.
Het ene jaar is het gortdroog, het andere te nat. De natuur is bij droogte het grootste slachtoffer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Om de prijs niet tot 0 te laten gaan, moeten ze volgens u de overschot gratis uitdelen, maar uw goederen gratis uitdelen is de prijs tot 0 laten gaan. Bovendien hoeven de organisaties dan geen producten - die op dat moment al onder de productieprijs verkocht worden - meer te kopen, wat de vraag, samen met de prijs, nog meer doet dalen. In het hoogseizoen zijn landbouwers dikwijls op zoek naar werkkrachten om mee te helpen met het oogsten, denken we maar aan de fruitpluk. Hoeveel van deze hongerige leden melden zich aan om tegen betaling te helpen?? Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik ben blij dat je inziet dat het hard werken is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moderne landbouwers...yup die gaan echt veel geld verdienen.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge zou wel eens gelijk kunnen hebben, biologisch geteelde toestanden enz, of gewoon omdat we niet meer genoeg gaan kunnen invoeren, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beursmakelaars kopen nu aandelen van landbouw en dergelijke om begrijpelijke redenen, het aantal mensen groeit constant en de voedsel voorraden zijn beperkt. Nee alles wat met voedsel te maken heeft is goud waard. Misschien nu niet direct, maar in de komende tijd.
![]() |