![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat denken jullie? Een goede oplossing om hem een functionele hand terug te geven, al zijn de functies van de prothese nog vrij simpel, of is hij gek omdat hij zijn hand 'inruilt'? Zou je zoiets zelf laten doen?
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Een hand waarbij je niets mee kan doen of een prothese waarbij je terug basiszaken mee kan doen. De keuze is snel gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Blijkbaar zijn er mensen die iets anders denken, want de dokter heeft toch tegenstand gehad.
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een klompje onbruikbaar vlees, of een kunsthand met beperkte mogelijkheden. Da's een moeilijke keuze.
Ik snap niet waar de problemen zitten. Er zijn andere operaties waarbij klompen vlees en vet aangevuld worden met siliconen, en dat soort van operaties zijn wel veelvuldiger nietwaar.
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik dacht bij het zien van de titel dat het ging om iemand die zijn gezonde hand liet amputeren om een superieure, bionische hand te laten plaatsen (denk: ingebouwde kurkentrekker, vlammenwerper, andere gadgets naar keuze). Zelfs daar zou ik op zich niet tegen zijn (op voorwaarde dat de patiënt dat zelf betaalt uiteraard), maar ik zou ook begrijpen dat zoiets tegenstand zou uitlokken. Zulke ingrepen zullen in de toekomst trouwens sowieso komen: kristallen bol, maar ik gok dat een rechtstreekse interface tussen de hersenen en een globaal computernetwerk geen honderd jaar op zich zullen laten wachten. In deze patiënt zijn geval, mag iedereen braaf zijn bek houden en gewoon blij zijn dat de man weer een functionerende hand heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Zolang de RIZIV niet moet opdraaien voor al deze zottigheden heb ik er geen probleem mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Het RIZIV of de ziekenkas betaalt bijvoorbeeld geen vaste tandprothesen terug. Er zijn veel meer mensen op de wereld die tanden verliezen dan dat hun hand voor altijd onbruikbaar wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
EDIT: in Nederland is een hand kwijt blijkbaar 60% invaliditeit. http://www.verzekeringen-online.nl/v...ederlanden.php Laatst gewijzigd door Steve_M : 19 mei 2011 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Zottigheden? ik vind dit alleszins nuttiger dan dat wij hier bijvoorbeeld oma en opa uit Albanië gaan verzorgen
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Wanneer ga je afstappen van dat jaren 50 beeld?
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Een 26 jarige motorrijder die ongeveer 10 jaar geleden zijn hand heeft verloren bij een ongeluk. Dat moet betaald worden door zijn verzekering of die van de tegenpartij. Maar nooit het RIZIV.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Dat was ook mijn eerste gedacht
![]() |
#17 |
|
![]() Alsof die kerel zijn invaliditeit niet meer kost aan het RIZIV dan een deftige prothese. Kijk toch eens verder dan je neus lang is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Zoals? Moet jij mij toch maar eens zeggen voor welk werk je geen handen nodig hebt. Zelfs ambtenaren moeten hun tas koffie kunnen vasthouden ((c) Xenophon). Het is gewoon een feit dat wie maar een hand heeft in de invaliditeit terechtkomt, wat evengoed klauwen geld kost aan het RIZIV.
Laatst gewijzigd door Steve_M : 20 mei 2011 om 12:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |