![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst de link: http://www.nieuwsblad.be/Polls/index...3421_16107=Nee
1032 stemmen geteld (de laatste was de mijne), en 75,48 % van die Vlamingen (of lezen Franstaligen ook het Nieuwsblad?) denken dat er geen regering kan komen, zonder nieuwe verkiezingen. Ik heb ook 'neen' gestemd. Ik zie ze niet overeenkomen, noch over het communautaire, noch over het sociaal-economische. Maar dat drie kwart van de lezers van deze eer populaire krant dit ook dacht, verrast me toch. Bent u verrast ? Waarom of waarom niet ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
maar goed, ik denk dat zelfs de meest optimistische persoon niet meer gelooft in deze informatie/formatie-rondes. De kaarten moeten opnieuw gedeeld worden, soms kom je er er gewoon niet uit. Is dat een schande? Ja, ergens wel, maar dit gaat wel over kernproblemen.
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 12 juni 2011 om 07:19. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Veel verschillende meningen in deze neen natuurlijk. Een gedeelte trapt in de media hetze tegen BDW en denkt dat hij geen regering wil maken. Een ander gedeelte ziet de waarheid dat Dirupo wél beloofde maar tot hiertoe niks gaf, en dan mag Magnette nog zo dikwijls zeggen dat dat voor hen reuzestappen zijn, het blijven mierestapjes. NERGENS heeft hij op toegegeven, of we hadden het wel breeduit in de media gelezen, zo van ; kijk eens we geven DAT toe, en NOG willen ze niet". Wel, zelfs de Franstalige pers heeft nog geen melding gemaakt van iets belangrijks, net zoals de Belgische Nederlandstalige media. Dat zegt genoeg voor de politiek bewuste mens.
Een regering met Dirupo komt er deze keer dus NIET. Maar daarmee vertel ik geen nieuws zeker? ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hebben geen verkiezingen nodig, maar ook geen regering. Wat we nodig hebben is democratie 2.0, de democratie van de 21ste eeuw.
http://www.g1000.org/ Tijd om dat 19de eeuwse staatsdenken achter ons te laten. |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Viva la revoucion!!!
![]()
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() klopt, verkiezingen zijn lastig, ingewikkeld en vervelend en iets om van in uw broek te schijten
Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 juni 2011 om 16:30. |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Natuurlijk net het omgekeerde - maar wij hebben al lang ons conclusies over Belgie getrokken - en die valt niet meer te redden, dus hoe vlugger we ervan af zijn hoe beter, want elke verloren dag kost ons nog eens zoveel miljoen euro. Dus de impasse mag totaal worden (in de mate dat het dat nog niet is), want dan zullen de mensen vluger inzien dat Belgie niet meer werkt en hoe vlugger men kan overgaan tot het uitbouwen van een Vlaamse Republiek...
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik doe niet eens moeite om te gaan kijken. Jouw ideeën... ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar de Hollanders ? |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar ergens op die website zie jij iets staan over sp.a en pvda?
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't ja, we geraken dat zo stilaan gewoon. Er wordt vanalles georganizeerd om Belgie te redden door zogezegde "gewone burgers", en iedere keer weer blijkt dat we achteraf zijn bedrogen door mensen uit steeds dezelfde hoek: PVDA en SP.A jongerenbeweging. Die denken met hun 10% van de Vlaamse kiezers dat ze de "gewone burger" zijn.
|
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herhaal mijn vraag:
Waar ergens op die website zie jij iets staan over sp.a en pvda? |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hmmm...bedenk ik me nu net.....
zelfs het woord "verkiezingen" is nu in Belgie een vies woord geworden..... het gaat eigenlijk rap "zuidwaarts"....(Amerikaans Anglicisme) Laatst gewijzigd door kelt : 12 juni 2011 om 16:51. |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vincent Engel. Een lesgever met Che Guevara prominent op zijn webpagina. Voor de rest: wat bijzonder obscure groene clubjes, linkse hackersverenigingen (Martin Dewulf!). Meryem Kanmaz, verwant met de CAP van Jef Sleeckx, Fatima Zibouh, partijzetbaas voor Ecolo bij het CGKR, ... Moet ik nog verdergaan om duidelijk te maken dat G1000 weer een POCO-linkiewinkie dekmantel is? Laatst gewijzigd door fonne : 12 juni 2011 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan? Niets houdt jou tegen mee te doen.
|
![]() |