![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Ik denk dat het de sfeer op dit forum zou verbeteren mocht er wat meer communicatie mogelijk zijn met de moderatie.
Wanneer iemand banpunten krijgt, wordt per PM de gewraakte post en een kwalificatie van de overtreding opgestuurd. Maar uitleg waarom dit een overtreding is, wordt niet gegeven, zelfs niet wanneer daar uitdrukkelijk om gevraagd wordt. Nochtans zou een beter begrip er voor kunnen zorgen dat er minder overtredingen zijn. Hier schrijft Arbiter Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() *zucht*
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar staat duidelijk in wat mag en wat niet. En ja, er gebeuren fouten, de mods zijn immers ook maar mensen. |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Soms ken het nuttig en nodig zijn om enige uitleg te krijgen waarom een bepaalde uitspraak een overtreding is op een bepaalde regel uit het forumreglement. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms gaat het over een foute informatie gegeven door een medeforummer, soms is het gewoon een medeforummer die een klacht indient omdat hij/zij de discussie niet kan winnen en het deksel op de neus krijgt, terwijl er helemaal niets mis is met de geposte tekst, maar deze er een draai aan geeft en de mods dus verplicht een niet echt foute tekst te bestraffen om geen gerechtelijke vervolging op te lopen. Ik heb zo zelf verschillende strafpunten opgelopen dankzij Feremans. |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wanneer je meent dat je banpunten onterecht kreeg, is het dan niet nuttig en nodig om enige uitleg te krijgen, over het waarom? Dit is het enige wat ik hier bepleit. Om tenminste een uitleg te krijgen. Zeker wanneer daar uitdrukkelijk om gevraagd wordt door de betrokkene. |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms krijg je dus banpunten omdat je medeforummer de mods afdreigt en niet omdat jij iets fout doet. |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
open eens een draad: moet er een ombudsman komen? Ik heb dit subforum al genoeg geteisterd. ExCuseer, dit is een fout-posting, bedoeld voor aRTISJOK Maar ik laat hem staan Laatst gewijzigd door eno2 : 3 juli 2011 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onlangs stuurde een Mod me een vraag per PB Waarop ik heel bereidwillig antwoordde Waarop hij dan weer: "Dat was een retorische vraag" ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 3 juli 2011 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb wel toegang tot mijn eigen PM's. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Krijg jij dan zo veel onterechte banpunten? Dat lijkt me sterk. Of gaat het nog altijd over de banpunten van Wisord of andere forummers? Want dan is het niet meer dan logisch dat jij daar niets van terugvindt in je PB's, eenvoudigweg omdat jij daarin geen betrokken partij bent.
|
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Moderatie is zeer gemakkelijk uiterst boeiend te maken. Je moet er alleen maar zicht op geven, één, en inspraak, twee.
Laatst gewijzigd door eno2 : 3 juli 2011 om 13:16. |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die 200 draden om één volledig terechte ban van een clanlid ongedaan te maken is ziekelijk.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 3 juli 2011 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Over communicatie met de forumleiding gesproken. Iets soortgelijks, communicatie van de forumleiding met de melder van posts, bracht de topicopener onlangs ook al in een ander topic te berde.
In dat licht bezien, leek en lijkt het me misschien wel een goed idee dat de forumleiding bij elke gemelde post iets zet als: "Deze post is vanwege [citaat opgegeven reden(en)] door [naam forumlid] gemeld, en de forumleiding heeft in al haar wijsheid besloten om wel/niet in te grijpen vanwege [opgave reden(en) door forumleiding]" Op die manier wordt er m.i. duidelijk en transparant gecommuniceerd.
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
D�*t is nu net de reden van de hele heisa. Pogingen tot chantage, uiten van dreigementen, waarna verbanning volgde. Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||
![]() |
![]() |
#18 | |
Global Moderator
|
![]() Citaat:
Het is denk ik wel duidelijk dat wij ons niet laten afdreigen door wie dan ook. Voor wat betreft de communicatie is er blijkbaar een misverstand over de functie van moderators. Wij zijn geen rechters, geen aanklagers, en dit is geen rechtbank. Dit is een forum waar u kunt discussieren over actuele en politieke thema's. Een spel, zo u wilt, maar dan met heel veel partijen en meningen. Moderatoren zijn slechts uw ''stewards'' die de orde handhaven indien dit nodig is voor een goed verloop van de discussies (het spel) of de sfeer van het forum, waar u zelf (mede)verantwoordelijk voor bent. Waar nodig waarschuwen wij, berispen wij, of geven wij banpunten. In het uiterste geval verbannen wij maar dat doen wij het liefst zo min mogelijk, alleen als het niet anders kan. Per dag ontvangen wij zeer veel meldingen, een deel ervan is maar serieus en slechts een fractie ervan terecht. Als wij ingrijpen op een melding wordt er slechts gecommuniceerd met de betrokkene en niet met anderen. Als wij uit onszelf ingrijpen geldt hetzelfde. In uitzonderlijke gevallen (zoals een ban) lichten wij onze beslissing soms toe op het forum en daar blijft het dan bij. De meeste, zo niet alle, forummers weten perfect, áls ze berispt zijn, waarvoor zij berispt zijn en leggen zich bij die berisping neer. Soms volgt er gemopper of komen er vragen. Als dat zo is beantwoorden wij die, behalve als de reden overduidelijk is en de forummer alleen klaagt om het klagen. In alle gevallen communiceren wij alleen met de betrokkene. Wat wij niet (gaan) doen is over elke melding in drievoud communiceren met de betrokkene, de melder en/of iedereen die zich maar aandient op het forum. Nogmaals, wij zijn geen rechtbank, wij zijn ervoor dat iedereen die dat wil een zo'n prettig mogelijke omgeving te bezorgen om te kunnen discussieren. Iemand die zich aan de spelregels houdt zal dan ook geen berisping ontvangen. Met vriendelijke groet, Arbiter |
|
![]() |