Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 3 juli 2011, 07:27   #1
artisjok
Banneling

Standaard Communicatie met moderatie

Ik denk dat het de sfeer op dit forum zou verbeteren mocht er wat meer communicatie mogelijk zijn met de moderatie.

Wanneer iemand banpunten krijgt, wordt per PM de gewraakte post en een kwalificatie van de overtreding opgestuurd.
Maar uitleg waarom dit een overtreding is, wordt niet gegeven, zelfs niet wanneer daar uitdrukkelijk om gevraagd wordt.

Nochtans zou een beter begrip er voor kunnen zorgen dat er minder overtredingen zijn.

Hier schrijft Arbiter
Citaat:
Elke berisping, zeker degene die leidt tot een ban, wordt in het team van moderatoren geëvalueerd. Dit doen wij zo zorgvuldig mogelijk.
Kan er tenminste gecommuniceerd worden over deze evaluatie met de betrokkene?
artisjok is offline  
Oud 3 juli 2011, 08:53   #2
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

*zucht*
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 3 juli 2011, 09:20   #3
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik denk dat het de sfeer op dit forum zou verbeteren mocht er wat meer communicatie mogelijk zijn met de moderatie.

Wanneer iemand banpunten krijgt, wordt per PM de gewraakte post en een kwalificatie van de overtreding opgestuurd.
Maar uitleg waarom dit een overtreding is, wordt niet gegeven, zelfs niet wanneer daar uitdrukkelijk om gevraagd wordt.

Nochtans zou een beter begrip er voor kunnen zorgen dat er minder overtredingen zijn.

Hier schrijft Arbiter

Je kan het forumregelment eens raadplegen.
Daar staat duidelijk in wat mag en wat niet.
En ja, er gebeuren fouten, de mods zijn immers ook maar mensen.
Jantje is offline  
Oud 3 juli 2011, 09:30   #4
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je kan het forumregelment eens raadplegen.
Daar staat duidelijk in wat mag en wat niet.
En ja, er gebeuren fouten, de mods zijn immers ook maar mensen.
In het forumreglement staat dezelfde kwalificatie die in de PM met de banpunten wordt verstuurd.
Soms ken het nuttig en nodig zijn om enige uitleg te krijgen waarom een bepaalde uitspraak een overtreding is op een bepaalde regel uit het forumreglement.
artisjok is offline  
Oud 3 juli 2011, 09:42   #5
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het forumreglement staat dezelfde kwalificatie die in de PM met de banpunten wordt verstuurd.
Soms ken het nuttig en nodig zijn om enige uitleg te krijgen waarom een bepaalde uitspraak een overtreding is op een bepaalde regel uit het forumreglement.
Zoals ik reeds schreef, de mods zijn ook maar mensen en soms gaat het dus enkel over de interpretatie van de tekst.
Soms gaat het over een foute informatie gegeven door een medeforummer, soms is het gewoon een medeforummer die een klacht indient omdat hij/zij de discussie niet kan winnen en het deksel op de neus krijgt, terwijl er helemaal niets mis is met de geposte tekst, maar deze er een draai aan geeft en de mods dus verplicht een niet echt foute tekst te bestraffen om geen gerechtelijke vervolging op te lopen.

Ik heb zo zelf verschillende strafpunten opgelopen dankzij Feremans.
Jantje is offline  
Oud 3 juli 2011, 09:49   #6
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik reeds schreef, de mods zijn ook maar mensen en soms gaat het dus enkel over de interpretatie van de tekst.
Soms gaat het over een foute informatie gegeven door een medeforummer, soms is het gewoon een medeforummer die een klacht indient omdat hij/zij de discussie niet kan winnen en het deksel op de neus krijgt, terwijl er helemaal niets mis is met de geposte tekst, maar deze er een draai aan geeft en de mods dus verplicht een niet echt foute tekst te bestraffen om geen gerechtelijke vervolging op te lopen.

Ik heb zo zelf verschillende strafpunten opgelopen dankzij Feremans.
Het is niet de bedoeling dat in deze draad individuele gevallen besproken worden.

Wanneer je meent dat je banpunten onterecht kreeg, is het dan niet nuttig en nodig om enige uitleg te krijgen, over het waarom?

Dit is het enige wat ik hier bepleit. Om tenminste een uitleg te krijgen. Zeker wanneer daar uitdrukkelijk om gevraagd wordt door de betrokkene.
artisjok is offline  
Oud 3 juli 2011, 10:00   #7
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet de bedoeling dat in deze draad individuele gevallen besproken worden.

Wanneer je meent dat je banpunten onterecht kreeg, is het dan niet nuttig en nodig om enige uitleg te krijgen, over het waarom?

Dit is het enige wat ik hier bepleit. Om tenminste een uitleg te krijgen. Zeker wanneer daar uitdrukkelijk om gevraagd wordt door de betrokkene.
De moderatie kan je moeilijk vertellen dat ze jou strafpunten moeten geven omdat een medeforummer er mee gedreigd heeft naar de rechtbank te stappen als zij jou niet het zwijgen opleggen.
Soms krijg je dus banpunten omdat je medeforummer de mods afdreigt en niet omdat jij iets fout doet.
Jantje is offline  
Oud 3 juli 2011, 12:30   #8
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie zegt eigenlijk dat dat niet gebeurt? Of heb jij toegang tot alle PB's die op dit forum verstuurd worden? Ik zou zeggen: solliciteer voor de functie van ombudsvrouw voor het forum, dan kan je elk individueel geval "onafhankelijk" beoordelen. Misschien helpt dat tegen de massale ontbossing.
Steve_M is offline  
Oud 3 juli 2011, 12:44   #9
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Wie zegt eigenlijk dat dat niet gebeurt? Of heb jij toegang tot alle PB's die op dit forum verstuurd worden? Ik zou zeggen: solliciteer voor de functie van ombudsvrouw voor het forum, dan kan je elk individueel geval "onafhankelijk" beoordelen. Misschien helpt dat tegen de massale ontbossing.
ja, een ombudsman moet er komen

open eens een draad: moet er een ombudsman komen?

Ik heb dit subforum al genoeg geteisterd.

ExCuseer, dit is een fout-posting, bedoeld voor aRTISJOK

Maar ik laat hem staan

Laatst gewijzigd door eno2 : 3 juli 2011 om 12:45.
eno2 is offline  
Oud 3 juli 2011, 12:47   #10
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
artisjok
Communicatie met moderatie
Ik heb goeie communicatie met Moderatie

Onlangs stuurde een Mod me een vraag per PB

Waarop ik heel bereidwillig antwoordde

Waarop hij dan weer:

"Dat was een retorische vraag"

Laatst gewijzigd door eno2 : 3 juli 2011 om 12:48.
eno2 is offline  
Oud 3 juli 2011, 12:48   #11
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zeg dat dit niet altijd gebeurt.
Ik heb wel toegang tot mijn eigen PM's.
artisjok is offline  
Oud 3 juli 2011, 13:13   #12
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg dat dit niet altijd gebeurt.
Ik heb wel toegang tot mijn eigen PM's.
Krijg jij dan zo veel onterechte banpunten? Dat lijkt me sterk. Of gaat het nog altijd over de banpunten van Wisord of andere forummers? Want dan is het niet meer dan logisch dat jij daar niets van terugvindt in je PB's, eenvoudigweg omdat jij daarin geen betrokken partij bent.
Steve_M is offline  
Oud 3 juli 2011, 13:16   #13
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
*zucht*
Moderatie is zeer gemakkelijk uiterst boeiend te maken. Je moet er alleen maar zicht op geven, één, en inspraak, twee.

Laatst gewijzigd door eno2 : 3 juli 2011 om 13:16.
eno2 is offline  
Oud 3 juli 2011, 14:37   #14
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Krijg jij dan zo veel onterechte banpunten? Dat lijkt me sterk. Of gaat het nog altijd over de banpunten van Wisord of andere forummers? Want dan is het niet meer dan logisch dat jij daar niets van terugvindt in je PB's, eenvoudigweg omdat jij daarin geen betrokken partij bent.
Neen, ik krijg niet zo veel banpunten. 1 maal en daar zou ik nog altijd een woordje uitleg over willen krijgen.
artisjok is offline  
Oud 3 juli 2011, 20:01   #15
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Hier schrijft Arbiter

Ik denk dat de sfeer zou verbeteren als A: u zich gaat neerleggen bij het feit dat linkiewinkies die dreigen geband worden, B: u hier gewoon wegblijft

Die 200 draden om één volledig terechte ban van een clanlid ongedaan te maken is ziekelijk..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 3 juli 2011 om 20:03.
Eigenzinnig is offline  
Oud 3 juli 2011, 22:22   #16
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Over communicatie met de forumleiding gesproken. Iets soortgelijks, communicatie van de forumleiding met de melder van posts, bracht de topicopener onlangs ook al in een ander topic te berde.

In dat licht bezien, leek en lijkt het me misschien wel een goed idee dat de forumleiding bij elke gemelde post iets zet als:

"Deze post is vanwege [citaat opgegeven reden(en)] door [naam forumlid] gemeld, en de forumleiding heeft in al haar wijsheid besloten om wel/niet in te grijpen vanwege [opgave reden(en) door forumleiding]"

Op die manier wordt er m.i. duidelijk en transparant gecommuniceerd.
Oud 3 juli 2011, 23:24   #17
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De moderatie kan je moeilijk vertellen dat ze jou strafpunten moeten geven omdat een medeforummer er mee gedreigd heeft naar de rechtbank te stappen als zij jou niet het zwijgen opleggen.
Soms krijg je dus banpunten omdat je medeforummer de mods afdreigt en niet omdat jij iets fout doet.
D�*�*r geloof ik nu eens helemaal niks van.

D�*t is nu net de reden van de hele heisa.

Pogingen tot chantage, uiten van dreigementen, waarna verbanning volgde.
Citaat:
Hoe ergerlijk deze herhaling van zetten ook moge zijn, het is voor ons - nogmaals - geen reden om iemand te verbannen. Pogingen tot chantage en het uiten van dreigementen zijn dat wél. Op het moment dat iemand aangeeft niet meer met ons in gesprek te willen treden omdat hij zijn zin niet krijgt en zijn gelijk elders - o.a. via gerechtelijke stappen - wil halen is dát de manier waarop iemand wenst te communiceren en heeft hij de weg tot een normaal gesprek afgesloten.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=4830
SDX is offline  
Oud 4 juli 2011, 00:22   #18
Arbiter
Global Moderator

Arbiter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geachte forummers,

Het is denk ik wel duidelijk dat wij ons niet laten afdreigen door wie dan ook.

Voor wat betreft de communicatie is er blijkbaar een misverstand over de functie van moderators. Wij zijn geen rechters, geen aanklagers, en dit is geen rechtbank.

Dit is een forum waar u kunt discussieren over actuele en politieke thema's. Een spel, zo u wilt, maar dan met heel veel partijen en meningen. Moderatoren zijn slechts uw ''stewards'' die de orde handhaven indien dit nodig is voor een goed verloop van de discussies (het spel) of de sfeer van het forum, waar u zelf (mede)verantwoordelijk voor bent. Waar nodig waarschuwen wij, berispen wij, of geven wij banpunten. In het uiterste geval verbannen wij maar dat doen wij het liefst zo min mogelijk, alleen als het niet anders kan.

Per dag ontvangen wij zeer veel meldingen, een deel ervan is maar serieus en slechts een fractie ervan terecht. Als wij ingrijpen op een melding wordt er slechts gecommuniceerd met de betrokkene en niet met anderen. Als wij uit onszelf ingrijpen geldt hetzelfde. In uitzonderlijke gevallen (zoals een ban) lichten wij onze beslissing soms toe op het forum en daar blijft het dan bij. De meeste, zo niet alle, forummers weten perfect, áls ze berispt zijn, waarvoor zij berispt zijn en leggen zich bij die berisping neer. Soms volgt er gemopper of komen er vragen. Als dat zo is beantwoorden wij die, behalve als de reden overduidelijk is en de forummer alleen klaagt om het klagen. In alle gevallen communiceren wij alleen met de betrokkene.

Wat wij niet (gaan) doen is over elke melding in drievoud communiceren met de betrokkene, de melder en/of iedereen die zich maar aandient op het forum.
Nogmaals, wij zijn geen rechtbank, wij zijn ervoor dat iedereen die dat wil een zo'n prettig mogelijke omgeving te bezorgen om te kunnen discussieren. Iemand die zich aan de spelregels houdt zal dan ook geen berisping ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Arbiter
Arbiter is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be