![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik zou wel meer willen weten ivm allerlei straling...
(Ik was een keer in het Planetarium en toen ging er een steen rond die afkomstig was uit de ruimte. Ik dacht iets als: In de ruimte is toch allerlei straling, is die steen niet radioactief?) Volgende video gaat oa over H. Hertz en Marconi en eerste radio- en tvuitzendingen. Zendmasten, ontvangers en satellieten, en: Zulke straling wordt niet alleen opgewekt door de mens, het bestaat ook in het heelal... Heinrich Hertz und die elektromagnetischen Wellen [2/2] 7.15m |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 22 maart 2010 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() M'n dank voor de reactie hierboven.
O, ik was dus onterecht bezorgd ivm die steen die rondging in het planetarium. Maar nog steeds zou ik wel meer willen weten ivm allerlei straling, en meer specifiek: radioactieve straling. Intussen zocht ik wat meer ivm herkomst van grondstoffen en ook: herkomst van uranium, maar vond niet wat ik zocht. Zo kwam ik ook bij Aardse evolutie. Is het zo dat in het verre verleden er meer radioactieve straling en uranium op Aarde was dan later? Of: was vermindering van radioactiviteit op Aarde noodzakelijk voor het ontstaan van leven? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() hmm, zou er een verband bestaan tussen dit soort vragen en de halveringstijd van dit forum ?
|
![]() |
![]() |