![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Humor als excuus om af te geven op Hollanders. Racisme vermomd als satire.
http://www.radio1.be/programmas/brom/1147256/ Geniet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Ja ik heb ook al serieuze anti-Nederlandse praat gehoord op Radio 1.
Het ging een keer over "hoe slecht het eten wel niet is" in Nederland, het "absurde" dat men daar kroketten uit de muur haalt enzo. Hij zei ook eens dat ze hem weigerden te bedienen in Amsterdam ... Vervolgens werden er wat opmerkingen gegeven op de karnemelk, de pindasaus en de kaas ... Hij zei dat Nederlanders geen eetcultuur hebben.Een half uur heeft hij dus lopen zeiken hoe slecht het eten wel niet is in Nederland of over het onvriendelijke personeel. Een andere keer weet ik nog dat er werd verteld mensen zich ergeren aan Nederlanders in Vlaanderen. Hij zei eerst dat Nederlanders het Vlaams mooi vinden. Het ergste werd voor hem wanneer Nederlanders het Vlaamse accent trachtten na te doen ... En dan ging hij daar heel diep op in zoals bv. Vlaams spreken met "nou" of een "harde g" ... Een kinderachtig programma dus .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Los van dit alles is de hele Fortis-crisis is een godsgeschenk geweest voor het Belgische regime. Want wat is en blijft nu eenmaal het geschikte middel om in tijden waarin het met de nationale eenheid niet goed meer gaat de (vooral Vlaamse) neuzen weer in dezelfde richting te krijgen? De aandacht naar een vijand uit het buitenland proberen af te leiden, natuurlijk. En bestaat er daarvoor een geschiktere zondebok dan de Hollandse kaaskop?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nu ja, mijn persoonlijke ervaring is dat Vlamingen over het algemeen een stuk slimmer zijn dan zomaar in dit soort anti-propaganda te trappen.
En verder is het behoorlijk frustrerend dat iets wat een mooi florerend bedrijf leek, ineens in stukken gesneden aan de beide buurlanden wordt verkocht. Dus dat begrijp ik wel. Ik denk dat over een half jaar mensen zich gaan realiseren hoe het werkelijk zat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Geniet?!?! Na het helemaal geluisterd te hebben voel ik mij gewoon minderwaardig! Dit was geen humor, want daar duurde het veel te lang voor. Je hebt gelijk met je 'Racisme vermomd als satire'. Geen wonder dat Vlamingen zo'n hekel hebben aan Nederlanders. Ongelooflijk dat dit soort dingen uitgezonden mogen worden in Vlaanderen. Wat loopt dat land achter zeg.
![]() |
![]() |
#8 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
2) We lopen zeer zeker achter. 3) Het is inderdaad ongelooflijk dat dit soort rotzooi uitgezonden mag worden, maar we zijn ergere pulp spijtig genoeg al gewoon. Het valt niet meer op. 4) Maak je niet druk. Dit is beschamender voor Vl dan voor Nl. Laatst gewijzigd door Nefertete : 7 oktober 2008 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() ja hoe erg.
Maar als ze over de walen zeiken hoor ik hier anders niemand klagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgicistische Ollanderhaters daarentegen haten de Nederlanders omwille van wat ze zijn: Nederlander. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vond het trouwens een zwak stukje humor!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Bijzonder goedkope humor inderdaad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pfff... een hel om in Nederland te leven. Het is nochtans een van de landen met de gelukkigste bevolking ter wereld.
Hatespeech herken je zo... Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 7 oktober 2008 om 11:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens ik ben het met deze mensen voor een groot stuk eens. Maar misschien is het allemaal een grap. Het zou kunnen maar het is eerder weinig waarschijnlijk. Laatst gewijzigd door system : 7 oktober 2008 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Ik heb niet verwezen naar die site. Had het nochtans kunnen doen. Ik heb andere mensen dan ook niet nodig om me een mening te vormen over de Nederlanders. Ik zie dat zelf wel.
Laatst gewijzigd door system : 7 oktober 2008 om 12:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Daar hebt u gelijk in. Wij spreken hier altijd over 'Hollanders'. En we hebben zelfs een lelijk spreekwoord over de Hollanders. Een spreekwoord dat ons wijst op de onbetrouwbaarheid van de Hollanders. Al dan niet in het zaken doen.
Laatst gewijzigd door system : 7 oktober 2008 om 12:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgen staan in Nederland over het algemeen ook bekend als 'niet te vertrouwen'. De cijfers rond corruptie in België liegen er niet echt om. Ik baseer echter mijn mening over de Vlaming niet op dat soort cijfers. Misschien dat Nederlanders wat individualistischer denken.
|
![]() |
![]() |