![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Koningen en dergelijke zijn niet meer van deze tijd.
Puur zakelijk genomen, zou je nog kunnen zeggen dat als ze hun taken goed doen, er geen 'dringend probleem' is. Maar als je nu weer leest, bijvoorbeeld in De Morgen, hoe die 'hooggeborenen maar niet verkozenen' zich gedragen, en vooral: zich daarbij laten helpen door hun politie, en praktijken toepassen zoals het afpakken van paspoorten .. dan zegt dat toch wel genoeg zeker !! Wie durft nu eigenlijk nog zeggen dat hij/zij koningsgezind is ? Waarom zouden wij geen rationele beslissing kunnen nemen, en onze overheid hervormen tot een volwaardige democratie, waar verkiezingen beslissen over wie aan de macht komt? link: http://www.demorgen.be/dm/nl/1008/Sh...vluchten.dhtml titel: "Prinses Charlène van Monaco probeerde drie keer te vluchten" kernzinnen van het verhaal: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Hahaha
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed voor haar. Hopelijk blijft dat ook zo.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik hoop het ook voor jou, want het is frustrerend wanneer je begint te beseffen hoe onrechtvaardig het monarchistische systeem is. Ik hoop dat je voor altijd gelukkig blijft in je droomwereld.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat men eerst zal moeten zien dat ze de centjes die ze van het volk pikten kunnen terugkrijgen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is daar "onrechtvaardig" aan?
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Het feit dat je politieke macht en belastingsgeld krijgt gewoon omdat je uit een bepaalde gleuf komt.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ooit zullen ze buitengekegeld worden - niets is eeuwigdurend.
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Foei Raf, dat is de domste vraag van de maand, en zoiets zijn we niet gewoon van jou.
Niemand betwist de volgende drie zaken i.v.m. monarchie: - onrechtvaardig - ondemocratisch - gevaarlijk wegens de gegarandeerde machtspositie van betrokkene (zie de praktijken in de gazet De Morgen, in de openingspost gequoot en gelinkt). Wat wel betwist wordt is: - de noodzaak om het af te schaffen - de dringendheid van de noodzaak om het af te schaffen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke "politieke macht"?
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge de flikken zover kunt krijgen om uw lief tegen te houden op de luchthaven omdat ze niet met u wil trouwen, en daarbij ook nog eens zonder enige aanwijsbare reden haar paspoort kunt laten afnemen (van een buitenlands staatsburger ) dan heb ik zo een flauw vermoeden, dat je wel degelijk enige politieke macht hebt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Via suggesties, advies, waarschuwingen en aanmoedigingen kan de koning enkel invloed uitoefenen op de politieke hoofdrolspelers.
Hij bepaalt ook wie de formateur, informateur, verkenner, etc etc wordt. Als partij kan je daar praktisch niet omheen, tenzij je een politieke outcast wilt worden. Hij heeft dus wel degelijk politieke macht.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van mijn part doen de monarchen en hun kroost maar, zolang ze het maar niet doen met belastingsgeld.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Teruggeven die poen... Laatst gewijzigd door manta : 4 juli 2011 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 4 juli 2011 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |