Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juli 2011, 16:10   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.467
Standaard Flitspaal stats AUTOWEGEN

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...tostrade.dhtml

Citaat:
Er wordt in België steeds meer geflitst op de snelweg. In 2010 werden in totaal 807.823 snelheidsovertredingen geregistreerd op de autostrades, een stijging met 8,2 procent ten opzichte van een jaar eerder. Dat blijkt uit het jaarverslag van de federale politie.

De strijd tegen onaangepaste snelheid is een prioriteit omdat te snel rijden een van de voornaamste oorzaken van dodelijke ongevallen vormt, geeft de federale politie aan. Daarom werden de flitscontroles, zowel met mobiele radars als met automatische camera's, opgevoerd in 2010. Het resultaat is een gevoelige stijging van het aantal flitsboetes op de snelwegen of gelijkgestelde wegen.

Om dezelfde reden werd ook het aantal alcoholcontroles op de autostrades met meer dan de helft opgevoerd, tot 245.033. Het percentage positieve tests daalde van 3,7 tot 2,6 procent.

Dat onze snelwegen stilaan veiliger worden blijkt uit de sterke daling van het aantal doden, van 153 in 2009 tot 104 in 2010. Eerder deze week werd al bekendgemaakt dat het totale aantal verkeersslachtoffers op de Belgische wegen is gedaald tot 76 doden per één miljoen inwoners. Daarmee blijft België wel een van de meest onveilige landen in het noordwesten van Europa.

Een tweede prioriteit van de federale politie is de aanpak van rondtrekkende dadergroepen. Door toegenomen inspanningen konden vorig jaar 200 dadergroepen worden geïdentificeerd, tegenover 53 in 2009. (belga/sp
Dus

807k boetes op snelwegen

en aantal gereden km op snelwegen ?
aantal ongevallen op snelwegen ?
en daling van ongevallen op snelwegen ?
daling van doden op snelwegen ?

zonder veel statistische bewijzen wordt weer keihard beweerd dat flitsen op snelwegen de ongevallen doet zakken op de snelwegen ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 16:32   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...tostrade.dhtml
zonder veel statistische bewijzen wordt weer keihard beweerd dat flitsen op snelwegen de ongevallen doet zakken op de snelwegen ?
Propaganda...

Citaat:
De strijd tegen onaangepaste snelheid is een prioriteit omdat te snel rijden een van de voornaamste oorzaken van dodelijke ongevallen vormt, geeft de federale politie aan. Daarom werden de flitscontroles, zowel met mobiele radars als met automatische camera's, opgevoerd in 2010. Het resultaat is een gevoelige stijging van het aantal flitsboetes op de snelwegen of gelijkgestelde wegen.
Daarbij flitscontroles handhaven *verwaarloosbaar onaangepaste snelheid (en dan enkel* die boven de limiet).

De meeste autosnelwegdoden overdag vallen bij kopstaartbotsingen (met gelimiteerd zwaar verkeer), waar dus onoplettendheid met al dan niet teweinig veiligheidsafstand absolute hoofdoorzaak is.

*anders waren er veel minder snelheidsovertredingen:
Citaat:
807.823 snelheidsovertredingen geregistreerd op de autostrades
En het aantal dodelijke ongevallen door onaangepaste snelheid boven de limiet is verwaarloosbaar klein, ttz met grote afstand de minst grote ongevaloorzaak van dodelijke ongevallen aldaar op de snelste én veiligste wegen.

Ze liegen dat het heel erg stinkt, tegen de wind in zelfs.. Om medelijden te krijgen.
Statistieken genoeg uit Nederland en Duitsland die dat aantonen.

Nederland, evolutie over 6 jaar (98-2003):
Citaat:
http://www.rijksoverheid.nl/document...eersdoden.html

1.4 Stijging aantal doden op 120 km-wegen

Het aantal doden op 120 km-wegen is fors gestegen: van 68 in 2002 naar 89 in 2003. Deze stijging baart mij, ook in mijn rol als wegbeheerder, grote zorgen. Opvallend is dat er met name een toename van doden is in weekenddagen: in 2002 26 doden en in 2003 40. Voor weekdagen is het risico constant gebleven. Vier mogelijke oorzaken zijn expliciet onderzocht:

- alcoholgebruik: er zijn geen aanwijzingen dat dit de oorzaak is;

- spitsstroken: hiermee is geen relatie te leggen; op 120 km-wegen zijn geen spitsstroken en op de onderzochte spitsstroken op wegen met een lagere maximumsnelheid zijn in 2003 geen doden gevallen;

- achterstallig onderhoud: de wegvakken met achterstallig onderhoud zijn vergeleken met de overige wegvakken. Weliswaar is op deze wegvakken sprake van een hoger risico, maar dat was in de jaren 2001 en 2002 ook het geval, zodat niet kan worden geconcludeerd dat dit feit in 2003 tot meer onveiligheid zou hebben geleid;

- snelheid: dit blijkt maar bij drie dodelijke slachtoffers de oorzaak te zijn; dit is in vergelijking met andere
jaren een laag aantal, dus dit kan geen verklaring zijn van de opgetreden stijging.

Van geen van deze factoren kan dus worden aangetoond dat dit de oorzaak is van de stijging van het aantal doden op 120 km-wegen.

Toedrachten van ongevallen waarbij de verkeersdoden op 120 km/uur wegen vielen.
1998 1999 2000 2001 2002 2003
Totaal op alle 120 km/uur wegen
57 59 77 64 68 89
Rijtechnische oorzaken (macht over stuur verliezen, verkeerd invoegen,
verkeerd gebruik bedieningsmechanisme, bocht fout nemen)
17 10 25 14 28 19
Slippen door olie, bladeren etc en door ijzel/ sneeuw/opvriezen; weersomstandigheden
4 3 0 6 0 17
Onvoldoende of juist teveel rechts rijden
4 11 10 9 7 6
Onvoldoende afstand bewaren
3 2 5 6 4 9
Te snel rijden
2 3 2 0 1 3

Onvoorzichtig oversteken of op weg lopen
2 6 7 7 1 4
Diversen (spookrijder, lekke band, obstakel op de weg,
slaap/ziekte)
1 7 6 1 5 6
Onbekend/geen toedracht
24 17 22 21 22 25
En in Nederland wordt gemiddeld nog "m€€r gestruikroverd" op de snelweg.
Statistische bron, evolutie 17 jaar op 120 kmh-weg !
De laatste 10 jaar 10 dodelijke ongevallen door te hoge snelheid of 1 per jaar gemiddeld. Flitsée´€€€€€€€éé

Citaat:
van 1993 tot 2009
aantal dodelijke ongevallen per jaar door toedracht 1 : te hoge snelheid
1993...................................2009
4 4 5 2 5 1 2 2 0 1 1 3 0 0 0 1 2
Geregistreerd aantal ongevallen. Bron: IenM en DHD
Te hoge snelheid
Snelheidslimiet(weg) 120 kmh
http://www.swov.nl/cognos/cgi-bin/pp...3Dde%26LO%3Dde
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 8 juli 2011 om 17:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 17:27   #3
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.467
Standaard

http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...rkeer/afstand/

35miljard km versus gewestwegen 40miljard km


Dat onze snelwegen stilaan veiliger worden blijkt uit de sterke daling van het aantal doden, van 153 in 2009 tot 104 in 2010

153 doden 35miljard km = 4 doden per miljard km.
zakt naar
104 doden = 2.9doden per miljard km
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 17:38   #4
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.467
Standaard

Een belg rijdt 15.000km/jaar, en rijdt dus 40km per dag
807.000 boetes op 35miljard km , dus 23boetes per miljoen km of 0.3boetes per jaar op de autoweg per chauffeur.
Dus uw pakkans op de snelweg is om de 3 jaar een boete.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 17:51   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.467
Standaard

Citaat:
De flitspalen die door het Waalse gewest geplaatst zijn, hebben vorig jaar 43.154 bestuurders geflitst. Dat schrijven de kranten van de groep Sud Presse.

Het snelheidsrecord op de openbare weg was weggelegd voor een Nederlander, die in zijn Porsche met een snelheid van 271 km/u in Loyers op de E411 voorbij een flitspaal vloog.

Eén bestuurder op de drie die een snelheidsovertreding beging, kwam uit Nederland, Duitsland, Zwitserland of Luxemburg. (belga/lb)
Kan dat de walen maar 40.OOO flitsen doen ??
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 20:20   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.449
Standaard

Tabelletje verkeersdodenevolutie van de laatste 5 jaar:

maar deze keer gerangschikt volgens "dalingspotentieel" of de verkeersdoden per miljoen inwoners, stand 2005:

n°.land: dod./mj inw´05-2005 -2006 - 2007 -2008 -2009 -2010| evolutie 5 jaar verkeersdoden +30d

1. Belgium : ---- 104 - 1089 - 1069 - 1071 - 944 - 944 - 831* | -23,7%* (*geschat barometer dec ´10)
2. Luxembourg:- 103 --- 47 --- 43 --- 46 --- 34 -- 48 -- 32 - | -31,9%
3. Spain:------- 103 - 4442 - 4104 - 3823- 3100- 2714- 2388 | -46,2%
4. Ireland: ----- 97 --- 396 -- 365 -- 338 -- 279 - 239 - 212 -| -46,5%
5. Austria: ----- 94 --- 768 -- 730 -- 691 -- 679 - 633 - 552 -| -28,1%

6. France: ----- 85 -- 5318 - 4709 - 4620 - 4275- 4264- 3994 | -24,9%
7. Finland: ----- 72 --- 379 -- 336 -- 380 -- 344 - 279 - 270- | -28,8%
8. Germany: --- 65 -- 5361 - 5091 - 4949 - 4477- 4152- 3651 | -31,9%
9. Denmark : --- 61 --- 331 -- 306 -- 406 -- 406 - 303 - 265 -| -19.9%

10. Netherlands: 50 --- 817 -- 811 -- 791 -- 750 - 720 - 640 -| -21,7% (cbs.nl)
11. Norway : --- 49 --- 224 -- 242 -- 233 -- 255 - 212 - 210 -| -6,3% (geen EU-land)
12. Sweden: --- 49 --- 440 -- 445 -- 471 -- 397 - 358 - 287 -| -34,8%

5,. EU-27 landen: 92 - - - - - - (gemiddeld EU-27 landen 2005)

In groepen, rekening houdend met het dalingspotentieel:

# België, Luxemburg, Spanje, Ierland en ook Oostenrijk hebben een relatief hoog dalingspotentiaal, enkel Spanje en Ierland doen het goed, Luxemburg relatief goed (opvallend piekje 2009), Oostenrijk eerder matig... én België... tralala-flitspapa-nattevinger. Maar het kan goed zijn de ze bij onze overheid alweer blij zijn... en goe bezig zijn... dankzij hun "handhaving", en met amper echte weginfra-verbetering.

# Duitsland valt hier positief op en doet het nog altijd relatief zeer goed volgens hun dalingspotentieel... mss omdat ze helemaal niet hoeven te flitsen op ca. 2/3 van hun snelwegen ?
En dat die niet onveiliger zijn qua verkeersdoden als de 1/3 snelwegen die wel begrenst zijn ?
http://www.etsc.eu/documents/Speed_Fact_Sheet_1.pdf
Goede rijopleiding en dito toch nog vlotte weginfra en duidelijke verkeersregels heeft de langste adem.

- Denemarken had 2 slechte jaren en die zijn niet zo snel weggewerkt; toch nog nipt matig.
- Finland relatief goed, Frankrijk eerder matig zoals Oostenrijk.

# Zweden, zéér goed, pakt het extreem aan met hun vision zero; vooral veiligere weginfrastructuur.
Hun voordien relatief lage snelheidslimieten gaan daarmee gepaard ook meestal 10 �* 20 kmh omhoog. (80-90-100-110 /snelweg 120 kmh)
http://www.trafikverket.se/Privat/Re...het/100-kmtim/ (ook eigen ervaring 2008)
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vision_Zero
In 1997 the Swedish Parliament introduced a “Vision Zero” policy that requires that fatalities and serious injurious are reduced to zero by 2020. This is a significant step change in transport policy at the European level and may soon be followed by Switzerland.[citation needed] All new roads are built to this standard and older roads are modified.
- Nederland relatief goed vooral dankzij het laatste jaar.
- De Noren weten het blijkbaar niet meer beter...

De scandinavische landen Finland, Noorwegen, Denemarken, ook Zweden hadden ofwel in 2007 of 2008 ofwel beide jaren (DK) een relatief slecht jaar of minder goede jaren.
Dat kan ook weersomstandigheden als oorzaken hebben (voor alle weggebruikers)
Natuurlijk kunnen ook andere parameters een rol spelen, vooral meer afgelegde kilometers.

hulpbron:
http://www.internationaltransportfor...orttermtrends/
> Long Standing Member Countries > 2005-2010 > Road Fatalities (number) |V| ttz enkel die EU-landen (+ Noorwegen) die cijfers voor 2010 hebben; en cbs.nl voor NL.

Waarom nu net 2005 ?
Citaat:
http://statbel.fgov.be/nl/modules/pu..._-_dossier.jsp
De gegevens van 2001 tot 2004 zijn het minst betrouwbaar wegens de reorganisatie van de politiediensten
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 8 juli 2011 om 20:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 11:21   #7
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Flitsaktie's op autosnelwegen hebben maar beperkt nut.
Ze hebben wel nut op plaatsen waar wegenwerken aan de gang zijn op voorwaarde dat er wegenwerkers op de werf zijn.

Maar ook daar wordt uitermate dom geflitst.

Laats kwam ik om 1 uur 's nachts langs wegenwerkern op de E313 en er was echt geen wegenwerken te bespeuren, op heel die werf niet.

Resultaat, minnelijke schikking van 155 euro in mijn brievenbus.

Ik vind dit erover, ik volgde gewoon de stroom auto's die daar op dat moment reden. Zijn die allemaal geflitst ? Als dat zo is vrees ik dat het optreden van de politie en de beleidsvoerders er gaat voor zorgen dat de burger hun niet meer zal volgen.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 16 juli 2011 om 11:22.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 23:10   #8
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Flitsaktie's op autosnelwegen hebben maar beperkt nut.
Ze hebben wel nut op plaatsen waar wegenwerken aan de gang zijn op voorwaarde dat er wegenwerkers op de werf zijn.

Maar ook daar wordt uitermate dom geflitst.

Laats kwam ik om 1 uur 's nachts langs wegenwerkern op de E313 en er was echt geen wegenwerken te bespeuren, op heel die werf niet.

Resultaat, minnelijke schikking van 155 euro in mijn brievenbus.

Ik vind dit erover, ik volgde gewoon de stroom auto's die daar op dat moment reden. Zijn die allemaal geflitst ? Als dat zo is vrees ik dat het optreden van de politie en de beleidsvoerders er gaat voor zorgen dat de burger hun niet meer zal volgen.
Zoals hierboven werd aangetoond door o.a. 'Micele' (met cijfermateriaal) is het flitspaalbeleid op onze snelwegen momenteel draconisch aan het worden en heeft nauwelijks effect op het aantal verkeersslachtoffers op die snelwegen. Omdat er uiteraard gewoon nauwelijks doden vallen op die wegen ten gevolge van overdreven snelheid. Men probeert met een olifant een mug dood te maken. Het gaat hier inderdaad om een systeem van 'verkapte belastingen' innen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2011, 07:43   #9
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Flitsaktie's op autosnelwegen hebben maar beperkt nut.
Ze hebben wel nut op plaatsen waar wegenwerken aan de gang zijn op voorwaarde dat er wegenwerkers op de werf zijn.

Maar ook daar wordt uitermate dom geflitst.

Laats kwam ik om 1 uur 's nachts langs wegenwerkern op de E313 en er was echt geen wegenwerken te bespeuren, op heel die werf niet.

Resultaat, minnelijke schikking van 155 euro in mijn brievenbus.

Ik vind dit erover, ik volgde gewoon de stroom auto's die daar op dat moment reden. Zijn die allemaal geflitst ? Als dat zo is vrees ik dat het optreden van de politie en de beleidsvoerders er gaat voor zorgen dat de burger hun niet meer zal volgen.
Uiteraard heb je gelijk; onder bepaalde omstandigheden zijn op sommige plaatsen en tijdstippen zulke zaken redelijk absurd.
Gezond verstand zegt immers; aangepaste snelheid of rijstijl op elk moment volgens de omstandigheden van dat moment zou voldoende moeten zijn.
Echter is dat vaak ver te zoeken maar soit da's een andere discussie weliswaar gerelateerd hieraan maar toch.

Echter de bevolking volgt al lang niet meer de politie of de politiek en omgekeerd. Dat is nu eenmaal eht gevolg van een diep verdeelde maatschappij waar ieders eerder denkt aan zijn eigenbelang en persoon dan in het algemeen goed. Of men projecteert dat op de maatschappij waarbij men zich wijsmaakt dat het zo nu eenmaal functioneert.

Ik hoor hier vaak; dat men dan het maar meer aan de bevolking moet overlaten.. op zich akkoord maar niet in de mentale toestand dat we ons nu bevinden.. denk dat er totale anarchie zal heersen en dat er nog maar weinig zal overblijven van onze maatschappij of iets dat zelfs maar van ver de naam beschaving waard is zoals nu.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2011, 08:09   #10
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Uiteraard heb je gelijk; onder bepaalde omstandigheden zijn op sommige plaatsen en tijdstippen zulke zaken redelijk absurd.
Gezond verstand zegt immers; aangepaste snelheid of rijstijl op elk moment volgens de omstandigheden van dat moment zou voldoende moeten zijn.
Echter is dat vaak ver te zoeken maar soit da's een andere discussie weliswaar gerelateerd hieraan maar toch.

Echter de bevolking volgt al lang niet meer de politie of de politiek en omgekeerd. Dat is nu eenmaal eht gevolg van een diep verdeelde maatschappij waar ieders eerder denkt aan zijn eigenbelang en persoon dan in het algemeen goed. Of men projecteert dat op de maatschappij waarbij men zich wijsmaakt dat het zo nu eenmaal functioneert.

Ik hoor hier vaak; dat men dan het maar meer aan de bevolking moet overlaten.. op zich akkoord maar niet in de mentale toestand dat we ons nu bevinden.. denk dat er totale anarchie zal heersen en dat er nog maar weinig zal overblijven van onze maatschappij of iets dat zelfs maar van ver de naam beschaving waard is zoals nu.
Ik sluit me hierbij aan.
Ik heb het al eerder aangekaart bij Micele en Paul.
Het individualistisch denken over de baten en het afschuiven van de kosten op de maatschappij zorgt voor een onevenwicht dat op dit moment de grootste oorzaak is van het gebrek aan verkeersveiligheid.

Om dit op te lossen zouden we een responsabilisering van de bestuurder moeten bewerkstelligen.
Neem het stuur samen met uw verantwoordelijkheid.

De verzekering is daar een grote speler in denk ik.
Nu hebben vele mensen het idee dat een ongeval geen probleem is, de verzekering betaalt toch.

Mocht iedereen in het geval van een ongeval zelf moeten opdraaien voor de schade, er zou veel voorzichtiger gereden worden. Heck, er zouden veel minder dure wagens rondrijden ook.
Maar de belg kennende zouden velen met aftandse auto's gaan rijden en naar niets meer zien.
Dus verzekering afschaffen is niet echt een oplossing
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2011, 08:21   #11
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Een belg rijdt 15.000km/jaar, en rijdt dus 40km per dag
807.000 boetes op 35miljard km , dus 23boetes per miljoen km of 0.3boetes per jaar op de autoweg per chauffeur.
Dus uw pakkans op de snelweg is om de 3 jaar een boete.
Dat is wat ik haal.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2011, 08:33   #12
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht

De verzekering is daar een grote speler in denk ik.
Nu hebben vele mensen het idee dat een ongeval geen probleem is, de verzekering betaalt toch.

Mocht iedereen in het geval van een ongeval zelf moeten opdraaien voor de schade, er zou veel voorzichtiger gereden worden. Heck, er zouden veel minder dure wagens rondrijden ook.
Maar de belg kennende zouden velen met aftandse auto's gaan rijden en naar niets meer zien.
Dus verzekering afschaffen is niet echt een oplossing
Wat een klinkklare onzin.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2011, 08:57   #13
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Wat een klinkklare onzin.
Het staat u vrij om dit te beargumenteren.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2011, 10:42   #14
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het staat u vrij om dit te beargumenteren.
wel de zever is natuurlijk dat uw lichamelijk risico veel belangrijker is dan het materiele risico die verzekerd wordt

het materiele en lichamelijke risico van de tegenpartij is verzekerd via de BA, maar uw eigen materieel risico is verzekerd als je een omnium hebt, mits uw franchise.

Dus ja ik vind het een stuk zever, alsof je kunt hersendood 200km/u rijden, en dan uw vrouw die mee naast u zit kunt verplichten dood te gaan etc
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2011, 12:52   #15
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wel de zever is natuurlijk dat uw lichamelijk risico veel belangrijker is dan het materiele risico die verzekerd wordt
Wat gij en ik weten, maar hoeveel mensen denken verder dan de schade aan hun wagen?
Als ik zo eens rond mij kijk, heel weinig, zeker bij de fietsers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het materiele en lichamelijke risico van de tegenpartij is verzekerd via de BA, maar uw eigen materieel risico is verzekerd als je een omnium hebt, mits uw franchise.
En uw eigen lichamelijk risico kan ook verzekerd worden buiten een omnium.
Klopt.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dus ja ik vind het een stuk zever, alsof je kunt hersendood 200km/u rijden, en dan uw vrouw die mee naast u zit kunt verplichten dood te gaan etc
Ik was eerder aan het denken aan stadsverkeer, maar op die manier kunt ge het inderdaad in het belachelijk trekken.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2011, 13:05   #16
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Wat gij en ik weten, maar hoeveel mensen denken verder dan de schade aan hun wagen?
Als ik zo eens rond mij kijk, heel weinig, zeker bij de fietsers.


En uw eigen lichamelijk risico kan ook verzekerd worden buiten een omnium.
Klopt.



Ik was eerder aan het denken aan stadsverkeer, maar op die manier kunt ge het inderdaad in het belachelijk trekken.
nee hoor, mijn vrouw haar alarmbelprocedure begint dan te werken, dat is net zo ambetant als die gordelverklikker. Telkens als ze vindt dat ik iets ambetants of gevaarlijks doe krijg ik de nodige preek. Enfin ik kan ermee leven hoor

Dus ik kan zeker geen 200km/u rijden met mijn vrouw mee, dat mag ik alleen doen.

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 juli 2011 om 13:05.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2011, 13:05   #17
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dus uw pakkans op de snelweg is om de 3 jaar een boete.
Goh, ik heb de eerste op zowat 7 jaar te pakken; 170km/h .

Ach, via directe inning 190€ en ze kraaien er niet meer naar. Too bad but shit happens every now and then

Laatst gewijzigd door Sfax : 20 juli 2011 om 13:07.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2011, 14:30   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Goh, ik heb de eerste op zowat 7 jaar te pakken; 170km/h .

Ach, via directe inning 190€ en ze kraaien er niet meer naar. Too bad but shit happens every now and then
169-170 kmh gemeten ? Wow, dat was nipt.
Gij weet ook heel goed hoe snel men nog kan rijden. (GPS en/of CC ?)

Dit hieronder is gemeten 171 kmh op de autotraagweg-naoorlogse-oliecrisis-diagonaalbanden-trommelremmen-120 kmh-limiet:

Citaat:
Aard van de weg: Autosnelweg
Voertuig Auto
Toegelaten snelheid 120 Gemeten snelheid 171
| Bereken |

De toegelaten snelheid voor uw voertuig op de door u opgegeven weg is 120
Uw gereden snelheid na toepassing van de marge is 160.74

Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):
•Onmiddellijke inning
In principe wordt u gedagvaard en komt u dus niet in aanmerking
->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden

•Minnelijke schikking
In principe wordt u gedagvaard
zo niet bedraagt de minnelijke schikking 210€
->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden

•Rechtbank
55-2750€
Verval van het recht tot sturen : verplicht (8 dagen tot 5 jaar)
http://www.wegcode.be/index.php?opti...178&Itemid=311
169 kmh gemeten is 190 € onmiddellijke inning, 170 kmh is 195 € O.I.
Citaat:
Gemeten snelheid 169 kmh
De toegelaten snelheid voor uw voertuig op de door u opgegeven weg is 120
Uw gereden snelheid na toepassing van de marge is 158.86

Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):
•Onmiddellijke inning
190€
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 juli 2011 om 14:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2011, 14:33   #19
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
nee hoor, mijn vrouw haar alarmbelprocedure begint dan te werken, dat is net zo ambetant als die gordelverklikker. Telkens als ze vindt dat ik iets ambetants of gevaarlijks doe krijg ik de nodige preek. Enfin ik kan ermee leven hoor
Dat is ook een manier

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dus ik kan zeker geen 200km/u rijden met mijn vrouw mee, dat mag ik alleen doen.
Dat *kunt* ge alleen doen. Iets zegt met dat ge dat nog altijd niet moogt (zowel van de wet als van uw vrouw )
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2011, 14:39   #20
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
169-170 kmh gemeten ? Wow, dat was nipt.
Gij weet ook heel goed hoe snel men nog kan rijden. (GPS en/of CC ?)

Dit hieronder is gemeten 171 kmh op de autotraagweg-naoorlogse-oliecrisis-diagonaalbanden-trommelremmen-120 kmh-limiet:



169 kmh gemeten is 190 € onmiddellijke inning, 170 kmh is 195 € O.I.
Welja, ik dacht eerst zelfs dat het 172 was, maar na ff rekenen kan dat inderdaad niet (tenzij ze in de limburg andere marges hanteren).

Was inderdaad nipt; dacht eerst ook dat ik er aanhing toen ik het cijferke zag, maar bon, toen zag ik de onmiddelijke inning. Nu zijn we weer goed voor 7 jaar .

Zullen er in ieder geval nog zijn die er tegen hangen want ik herinner me die dag nog, en we zaten met een aantal wagens rond die snelheid.

Laatst gewijzigd door Sfax : 20 juli 2011 om 14:40.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be