![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Relaties worden steeds kortstondiger. Ook bij gehuwden of samenwonenden. Ook bij wie opteert voor een gemeenschappelijk project: kinderen.
Is dit een positieve trend ? Ik heb de indruk dat een duurzame relatie als een curiositeit wordt beschouwd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Verklaar U nader aub.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jaja, het idee van vrouwen zelf hun centjes te laten verdienen, heeft er voor gezorgd dat ze effectief gaan lopen als 't tegen zit eh
![]()
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Het is gewoon onmogelijk om een leven lang tegen 1 persoon aan te kijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat kan wel, ik zie het zoveel mensen doen.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sterf dan wat sneller.
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Weet ge, op mijne jonge leeftijd had ik altijd vaste relaties, sprong dat uit... Dan fladderke ik wat van links naar rechts, dan bleef ik weer vast nen tijd aan iemand hangen. Dan sprong ik weer van links naar rechts... En zo heb ik uiteindelijk mijn meiske gevonden... We zijn echt al redelijk lang samen.
En iedereen in mijn omgeving is zowat van hetzelfde, uiteindelijk komde iemand tegen waar ge bij wilt blijven plakken.... De ene wilt dan soms niet meer, that's life en ge gaat voort... Maar ik ervaar hier in mijn omgevingn toch echt altijd vaste relaties... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch denk ik dat heel veel mensen die eerst 'fladderden', aan het einde van hun leven gaan wensen dat ze iemand naast zich hadden waarmee ze al een hele reis achter de rug hebben.
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() ²
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen fladderaar. Ik werk gewoon niet in een relatie denk ik, maar misschien zal later toch blijken dat u gelijk had.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als ik kijk naar m'n ouders... m'n ouders zien elkaar doodgraag, al van in hun jeugd. m'n moeder is 10 jaar geleden invalide geworden. nu is ze opnieuw ernstig ziek, en ze gaat dingen ondergaan die een mens behoorlijk onaantrekkelijk maken op seksueel vlak: ze heeft nu een stoma, binnenkort volgt een borstamputatie. mijn pa gaat nergens heen, die zien elkaar doodgraag, die blijven samen. het moet zalig zijn om zo iemand te hebben die naast u blijft staan. ge kunt dat ook alleen, natuurlijk, maar ik denk dat de meeste mensen dergelijke diepe liefde heel erg koesteren. Als ge zoiets tegenkomt als je nog maar efkes samen bent, dan overleeft die relatie zoiets niet altijd. En dan zit ge daar alleen eh. mijn grootouders zijn ook van bij hun jeugd tot de dood van m'n opa samen geweest. wees gerust, die hebben ook momenten gehad dat ze liever alleen waren geweest, maar als ge 70 zijt en ge hebt een levenspartner die er altijd is voor u, dan is dat verdomme fijn. wat ik niet snap, zijn mensen van boven de 65 die al heel hun leven samen zijn en nog uit elkaar gaan. en dan heb ik het niet over echt slechte relaties, ook over relaties waar weliswaar ergernissen zijn, maar toch niet ZO drastisch slecht gaan. Aanvaard elkaar, geef elkaar ruimte, maar gooi dat toch niet allemaal weg? Ik denk dat bijna iedereen wel werkt in een relatie. Misschien niet de traditionele relatie. Hoe je dat invult kiest iedereen zelf.
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awel, ik vind dat ook.
Het ontroert mij mateloos om die twee van elkaar te zien houden. Ik ben zeer blij dat ik hun dochter ben.