Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2011, 10:01   #1
RSK
Burgemeester

Standaard Laatste verdachte Joegoslavië-tribunaal Goran Hadzic opgepakt

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/07/20/...-gearresteerd/

Citaat:
De laatste voortvluchtige die gezocht wordt door het Joegoslavië-tribunaal, de Servische Kroaat Goran Hadzic, is vanochtend gearresteerd. Dat bevestigt de Servische regering tegenover internationale persbureaus. De Servische president Boris Tadic houdt om elf uur een persconferentie.
Goran Hadžić, de tweede president van de Republiek van Servische Krajina, die weerstand bood tegen het Kroatische neo-fascisme in de jaren 90, is vandaag in Servië opgepakt.

http://historiek.net/woii/sandor-kep...smisdaden-4853

Citaat:
De hoogbejaarde Hongaar Sandor Kepiro is maandag door een rechtbank in Boedapest vrijgesproken van oorlogsmisdaden.
Goran Hadžić organiseerde de Servische bevolking van Krajina in 1991, nadat er op hen opnieuw een genocidaal beleid werd losgelaten net als in 1941 onder het patronaat van Hitler. Die Servische anti-fascistische strijder Goran Hadžić beschermde de Krajina Serviërs van 1990 tot 1995 tegen het Kroatische neo-fascisme. Die zelfde Serviërs uit Krajina werden in WO2 door Kroatië en Duitsland in concentratiekampen uitgeroeid. http://www.jasenovac.org/

Aan de andere kant worden Kroatische en Hongaarse Nazi's zoals Sandor Kepiro die duizenden Joden, Zigeuners en Serviërs samen met Hitler in WO2 afgemaakt hebben, vrijgesproken!

Meer informatie over de Republiek van Servische Krajina

http://www.dailymotion.com/SERVIEBEL...videoId=xjvkji

In deze documentaire wordt de oorlog in Kroatië en Krajina vanuit een ander perspectief bekeken. De documentaire is voorzien van Nederlandse ondertitelingen.

Laatst gewijzigd door RSK : 20 juli 2011 om 10:13.
RSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2011, 22:24   #2
klodde
Vreemdeling

Standaard

Het werd tijd! Nu kan het Joegoslavië-tribunaal zijn laatste proces beginnen en is het binnen een paar jaar een afgesloten zaak.

Wel opvallend dat 2 maand na Mladic Hadzic gepakt wordt.

Volgens mij wist de Servische regering al jaren waar Karadzic, Mladic en Hadzic uithingen.

En is het maar om bij de Europese Unie te kunnen komen dat ze die nu "zogezegd na lang zoeken" oppakken.
klodde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2011, 23:24   #3
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RSK Bekijk bericht
Meer informatie over de Republiek van Servische Krajina

http://www.dailymotion.com/SERVIEBEL...videoId=xjvkji

In deze documentaire wordt de oorlog in Kroatië en Krajina vanuit een ander perspectief bekeken. De documentaire is voorzien van Nederlandse ondertitelingen.
Dus volgens dit Servische filmpje hebben de Ustasa een miljoen Serviërs vermoord terwijl het er volgens de Kroaat Tudjman "hooguit" 40duizend waren. Hm. Volgens Wiki ligt de waarheid in het midden en is het meest waarschijnlijke cijfer 300duizend. En ja, waren het er 3 geweest, dan waren het er 3 te veel natuurlijk.

Mijn computer is te traag; ik bekijk het niet helemaal, maar ik weet wel dat de Krajina Servisch was, had moeten blijven en dat zo nodig ook staatkundig moest worden, en daarover zal het wellicht gaan. Heel jammer dat ze WO2 daar nog eens hebben overgedaan. En jammer dat de Serviërs zowat overal aan het kortste eind hebben getrokken in Joegoslavië. Ik denk dat de Kroaat Tito hierin niet vrijuit gaat. Hij heeft de Serviërs over zoveel mogelijk republieken gespreid, zodat ze overal minderheden vormden, terwijl ze eigenlijk de meerderheid in het land waren.

Wij zijn ook een meerderheid in België, en de Vlamingen zijn wel niet in over een aantal republieken gespreid, maar zouden nooit 180 jaar lang aan het kortste eind getrokken hebben als de Belgische bourgeoisie niet in haar verdeel-en-heers-beleid was geslaagd. Wat uit de helft van dit forum moge blijken.
Oud 23 juli 2011, 08:00   #4
RSK
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Dus volgens dit Servische filmpje hebben de Ustasa een miljoen Serviërs vermoord terwijl het er volgens de Kroaat Tudjman "hooguit" 40duizend waren. Hm. Volgens Wiki ligt de waarheid in het midden en is het meest waarschijnlijke cijfer 300duizend. En ja, waren het er 3 geweest, dan waren het er 3 te veel natuurlijk.

Mijn computer is te traag; ik bekijk het niet helemaal, maar ik weet wel dat de Krajina Servisch was, had moeten blijven en dat zo nodig ook staatkundig moest worden, en daarover zal het wellicht gaan.
Volgens alle Duitse generaals zoals Alexander Ler had de Kroatische staat tegen het einde van 1942. 300.000 Serviërs in het kamp Jasenovac vermoord. In 1945 liet dit getal op tot 700.000 Serviërs. Dit kan verklaard worden aan de hand van gegevens uit WO2, afkomstig uit Nazi-Duistland, Nazi-Kroatië, etc.

Ik raad je aan die documentaire die ik geplaatst heb goed te bekijken!
Bekijk het en vertel ons wat je er van vindt?

Laatst gewijzigd door RSK : 23 juli 2011 om 08:02.
Oud 23 juli 2011, 08:01   #5
RSK
Burgemeester

Standaard

'Serbs always bad boys, Hadzic just propaganda'

http://www.youtube.com/watch?v=y5suIBLdn7I
Oud 23 juli 2011, 08:41   #6
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RSK Bekijk bericht
'Serbs always bad boys, Hadzic just propaganda'

http://www.youtube.com/watch?v=y5suIBLdn7I
Ik weet het, RSK, de Serviërs zijn het slachtoffer van de manipulatoren van onze media, en ik begrijp hun verontwaardiging. En ja, misschien zijn er dubbel of driemaal zoveel vermoord als bijvoorbeeld in Wikipedia wordt beweerd. Door het juiste cijfer te kennen, halen we ze natuurlijk niet terug, jammer genoeg.

Maar ik denk wel dat er meer begrip zal komen voor de ellende die Joegoslavië heeft doorgemaakt wanneer we hier ook eens een hyperinflatie moeten doorstaan, en die zal niet lang meer op zich laten wachten. Naar je filmpje zal ik nog eens kijken als ik de snelheid van mijn computer opgekrikt heb.
Oud 27 juli 2011, 17:04   #7
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Wat onze éénzijdige en partijdige media niet vermelden is dat in 1992 honderdduizenden Serviërs die al eeuwenlang in de Krajina woonden, zijn verdreven door het Kroatische leger. Deze Serviërs kregen slechts enkele uren de tijd om hun valies te pakken, vooraleer ze uit hun huizen werden verdreven. Ze waren ALLES kwijt en werden opgevangen in een klooster in Doboj en in Servië.

Over deze Servische vluchtelingen zwijgen onze éénzijdige pers en media als vermoord. Toch werden zowat 900 000 Servische vluchtelingen uit Bosnië opgevangen in Servië (en nadien ook in Republica Servka). Van het Westen hebben deze vluchtelingen NOOIT enige hulp gekregen, terwijl deze mensen ook gewoon onschuldige slachtoffers waren.

Laatst gewijzigd door Neptunus : 27 juli 2011 om 17:06.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be