![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Als Antwerpenaar was ik gisteren met m'n gezin in Amsterdam.
Groot was mijn verwondering toen ik de prijs las van een park & ride aldaar. Onze wagen konden we kwijt in een vlot te bereiken zogenaamde P & R. Van daaruit de metro naar het Amsterdamse centraal station. Vermits er op dat ogenblik aan de metro gewerkt werd, werden er pendelbussen ingezet. Wachttijd : 0 minuten. Een ware openbaring voor ons. Na een fijne dag, zelfde verhaal. Geen wachttijden om terug tot bij onze wagen te komen. We waren met 5 mensen. En nu komt het : totale kostprijs parkeren en shuttle naar centrum en terug : 8 Eurootjes. Voor 5 mensen ! Zeg van die Nederlanders wat je wil. Maar ze weten in alle geval hoe een stad verkeersarm te maken en de bezoekers op hun hand te krijgen. Probeer dit in Antwerpen en je bent je drinkgeld al kwijt vooraleer je een baksteen van de stad gezien hebt. Waarom kan dit in Nederland en niet in onze grootsteden ? Zijn de inkomsten van de belastingen te laag misschien ? Volledig los van deze opmerking : de mensen in deze stad zijn vriendelijk en geduldig. Dat hebben we een paar keer mogen ondervinden. Een aanrader voor wie niet weet wat te doen op een vrije dag. En voor ons zeker voor herhaling vatbaar... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() ?? Antwerpen heeft ook P&R's en die zijn, dacht ik toch, ook gratis.
http://www.antwerpen.be/eCache/ABE/8...4MDM0MTE0.html als je bvb de P&R van de E17 gebruikt betaal je enkel 90ct (met een tienrittenkaart, met gezinskaart nog goedkoper denk ik) per persoon voor de tram tot in de stad Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 11 augustus 2011 om 10:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat je in Antwerpen geen gebruik maakt van de P+R's... Tja, ...
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Jups, Nederland is misschien wel het gezelligste land van heel de EU.
Van het openbaar vervoer kan ik daar niet veel zeggen, ken het niet. Maar de mensen daar zijn echt veel opener als hier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat mij betreft mogen ze de parkeerplaatsen in de stad gerust nog eens dubbel zo duur maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de openingspost doet me goesting krijgen om toch eens dieper door te dringen in Nederland, dan mijn 'verdienste' tot hiertoe, zijnde maximaal 25 km.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Men klopt graag de eurootjes uit de andere mens zijn zak voor eigen profijt en men laat ze ook graag uit de zak kloppen blijkbaar, ondanks al het geklaag en gejammer. We gaan weliswaar iets minder weg en doen iets minder op maar toch we "slaan niet graag" een mal of arm figuur en daarom laten we uiterlijk schijnen geld genoeg te hebben en het ook alzo uit te geven..
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daarom dat ook meestal die lieve en vriendelijke NL'er toch liever hier in ons landje uitgaat, vaak ook omdat ze het geld ervoor hebben ook. Trouwens vergeet ook niet dat er al heel wat politieke moorden in dat land gebeurt zijn he; met Pim fortuyn en Leo Van Gogh als recente uitschieters en toevallig in Amsterdam die laatste, niet toevallig een van de steden in NL met hoogste graad crimi in algemeen. Overdag mooi en leuk maar veel plekjes daarvan vooral 's avonds niet echt veilig meer!
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Zwijg liever als ge toch niet weet waar ge het over hebt.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 11 augustus 2011 om 23:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zeg toch gewoon dat ik mij van voornaam vergist heb ofzo dan, jeetje echt alles is goed om iemand proberen de mond te snoeren of wat?! Ga dan zelf fietsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
http://www.parkerenindestad.nl/amste...amsterdam.html http://www.parkereninantwerpen.be/parkeermogelijkheden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Negeer mij gewoon, ik tracht alvast hetzelfde naar u toe te doen. Het zal ons beiden goed doen, hoop ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
Maar ik zie dat ge op uw lul getrapt zijt. Geen nood, vanzodra ik een fout typ mag je me ook eens goed uitlachen. Het verschil zal zijn dat ik niet de droogkloot zou uithangen en waarschijnlijk gewoon zou mee lachen.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 12 augustus 2011 om 00:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Leo' of 'Vincent', ik verwar die twee ook altijd zenne.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leuke gast ben jij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De laatste keer dat ik in Amsterdam was, herinner ik me toch dat ik even werd uitgelachen in een ijssalon waar men mijn Antwerps accent hoegenaamd niet verstond. |
|
![]() |
![]() |