![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.454
|
![]() Citaat:
AL eens een benzinemotor op koolzaad gezien ? Een dieselmotor is ontworpen om op 'plantaardige olie' te rijden... En verspreidt daarbij minder roet. Misschien eens back to the roots gaan van de dieselmotor, en dan op basis van een 50% plantaardige mix beslissen of biodiesel nu zoveel meer vervuilend en zoveel meer CO2 negatief is als een bioethanol motor..
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 7 april 2008 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
Geregistreerd: 4 december 2007
Berichten: 530
|
![]() een diesel rijd ook op zonnebloemolie en dat scheelt centen en milieuvervuiling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
![]() Citaat:
.Dat betekend minder verbruik aan vervuilende energie bij het fabrikeren van ieder onderdeel + de assemblage. Begin maar eens te rekenen. Bovendien doet het plaatsen van een roetfilter al heel wat. Zo hebben ze in de regering steeds voor alles alfbakke maatregelen. Wanneer er te veel stofdeeltjes in de lucht zitten roepen ze een snelheidsbeperking in van 90/uur maar de grootste roetverstuivers rijden onder normale omstandigheden ook al 90/uur en die hun snelheid word niet teruggedrongen. Nu is het wel juist dat een auto aan een hoger toerental meer uitstoot heeft maar wie controleert er nu in welke versnelling dat die auto’s rijden? In hun vierde versnelling hebben ze waarschijnlijk meer uitstoot aan 90/uur dan in hun vijfde of zesde aan 120/uur. Bovendien rijd de auto langere tijd voor een bepaald traject af te leggen aan 90/uur dan aan120/uur. Dus de meertijd die er nodig is voor het zelfde traject is de auto die 90/uur reed nog steeds uitstoot aan het produceren terwijl die aan 120/uur al stil staat en niets meer uitstoot. Laatst gewijzigd door Garry : 7 april 2008 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
Geregistreerd: 10 april 2003
Berichten: 1.099
|
![]() Na de rokers zijn nu de dieselrijders de oorzaak van alle milieuelende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
![]() Citaat:
Wie bepaalt er eigenlijk waar welke snelheidsbeperking moet gelden? -De verkeerdeskundige. En waar kan je daar voor gaan studeren? -Euuuuuuuuu, De verkeersdeskundigen in België zijn mensen die ‘s morgens hun fiets langs de voordeur buiten brengen, daarmee naar het station rijden, daar de trein nemen naar hun werk en eens aangekomen 10 min. Lopen tot ze op hun kantoor zijn. ’s Avonds leggen ze de zelfde weg weer af in omgekeerde volgorde. Dat zijn geen verkeersdeskundigen, dat zijn verkeersprutsers. Iemand die gemiddeld genomen tussen de 50- en de 100.000 Km /jaar aflegt op de baan, dat zijn verkeersdeskundigen. Laatst gewijzigd door Garry : 7 april 2008 om 20:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 182
|
![]() Er bestaat wel degelijk een richting verkeerskunde en die is niet zo gemakkelijk als je op het eerste zicht zou denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.454
|
![]() Het is toch onlangs duidelijk gesteld dat de maatregel met snelheidsbeperking effect 0.0 heeft op de smog... Dus waar zijn we inderdaad mee bezig.
Zeker weten dat verplichte karpooldagen, meer effect op het milieu moet hebben dan eender wat anders. (spreek af met een andere ouder om uw kind te brengen naar de sportclub, of kinderopvang, of school... het bevordt uw sociaal leven en het is goed voor de portemonnee en het milieu) Brussel tunnels CO2 max 120g dagen of 10euro Kleine Ringtaks - Jubelparktaks (met automatische flitspalen) moet meer effect hebben op het milieu en die smog... dan gelijk welke andere maatregel. Kondig ze aan 1 jaar op voorhand, al wie een nieuwe wagen koopt en pendelt naar brussel kan er al rekening mee houden. AL wie nog een jaartje moet pendelen met zijn lease zal vlug die week liever madam's auto nemen dan de SUV. enzovoort. Nu die Brussel city taks heeft alles voor een Belgische oplossing: je kunt ze invoeren onder de mom van de milieu, niemand die ze kan vermijden of omzeilen door met een luxemburgse plaat te rijden bvb, het legt de schuldgevoel bij de automobilist en pendelaar, je taxeert de werkende mens terwijl de arme dopper zeker niet geviseerd wordt etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
|
![]() met deze tankprijzen is dat toch volkomen logisch... Ale je moet dan wel wat kilometers rijden maar voor velen is 20-30 000 km/jaar toch niet overdreven? Smijt één autovakantie in je jaar en een paar aller retourkes op de grootstad en je bent er toch. De besparingen zijn toch gigantisch...
__________________
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Burger
Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 182
|
![]() Citaat:
Het is zelfs een universiteitsopleiding. Het is makkelijk om de schuld te steken op de verkeerskundigen, want de weinigen die er zijn kunnen hier moeilijk weerwerk geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
![]() Citaat:
Nog even dit. Toen ik voor mijn zoon dit jaar naar de beurs ging waar alle universiteiten stonden om een studierichting te kiezen, heb ik dat nergens zien bij staan hoor. Je moet mij dan maar eens weten te vertellen waar dat dat dan wel gegeven wordt. Zeggen dat het een studierichting is is ietsjes te gemakkelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.454
|
![]() Wat ik mij altijd afvraag, ze hebben ooit eens de mobiliteit zitten traceren met GSM, wat op zichzelf een schitterend idee was en is.
ALs je nu de mobiliteit wilt bestuderen over Belgie, dan moet het aanleggen van enkele wegen extra de files op de Brusselse ring (en eraan verbonden verbruik ) fantastisch verminderen Theoretisch Voorbeeld: Je legt een autostraden van Aalst > Mechelen > Leuven... of een soort SUPERRING rond brussel... wat is met simulaties het aantal gespaarde kilometers voor de belgische economie, en hoeveel procent daalt de CO2 en hoeveel minder verbruik heeft de belgische economie. Een mens zou verwachten dat een verkeersdeskundig team zich bezighoudt met dergelijke vraagstukken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.253
|
![]() Citaat:
ook op plantaardige olie laten rijden?
__________________
"Military justice is to justice what military music is to music." G. Marx |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.454
|
![]() wel als je de vetzuren van de glycerine splitst, kun je met de overgebleven vetzuurkettingen zonder probleem de TDI laten rijden. Uiteraard voor een politieker moet dat zeker het probleem zijn waarop je moet blokkeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
Geregistreerd: 30 april 2005
Berichten: 1.072
|
![]() ze hebben makkelijk zeggen tssss, de fuckers ... weeral kakken op de consument.
Dat ze de accijzen dan verlagen hè ... beseft iedereen wel dat 70% van de prijs van brandstof rechtstreeks naar de staat gaat? Awel, denkt ge nu echt dat de staat wil dat wij minder brandstof gaan verbruiken? Laat me niet lachen.
__________________
Legalise & advertise ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 56
|
![]() Ik vind dat de belgische politiek zich te veel laat leiden door Nederlandse ideeën en Europese regelneverij. Saatssecretaris E. Schouppe van mobiliteit wil nu ook, samen met Luxemburg en -natuuurlijk- Nederland "kilometerheffing" invoeren. Vooropgezette plannen, die alleen maar inkomsten opleveren voor de Staat, verder niets. Het millieu is een middel tot een "melkkoe" geworden. niemand wordt er wijzer van, dan alleen de Staat en Europa. Ik weet nog wel andere manieren om het millieu "te sparen".
-Minder oorlog voeren: Veroorzaakt heel veel luchtvervuiling. -Geen vuren meer aansteken tijdens stakingen. -Het verbieden of belasten van houtkachels (zogenaamde "allesbranders") -Het belasten of verbeiden van het verspreiden van couranten of reclamemateriaal met moto of auto( de Postbesteller doet het ook per fiets) -Het beperken van de inzet van dienstauto`s die -ook- prive gebruikt worden. -Het zwaar belasten of verbieden van het in bezit hebben van meer dan 2 auto`s per gezin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
|
![]() Schouppe dat is de man, die draait met de wind zoals geen ander.
En zwaar belasten van 2 auto's is natuurlijk geen oplossing voor heel belgie want openbaar vervoer is niet overal even goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.454
|
![]() Citaat:
Houtkachels zijn precies CO2 neutraal, maar laat niet weg dat er rendementsnormen zouden mogen komen, en een open haard bvb vind ik het laatste die nog moet geplaatst worden... Reclamemateriaal is relatief CO2 neutraal, terug typisch iets zichtbaars taxeren... terwijl het onzichtbare niet getaxeerd wordt. De grootste vervuiling is weldegelijk 1° uw huisverwarming in de eerste plaats 2° de transport van uw consumptiegoederen in de tweede plaats 3° de transport van uw veeg lijf naar uw werk in de derde plaats Inderdaad gezien transport van uw veeg lijf op de derde plaats staat, is he tmisschien eens tijd om te focuseren op wat op de eerste plaats staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
|
![]() Ja ! Laten we de accijnzen nog wat verhogen ! België staat slechts derde op de lijst van landen met hoogste belasting; we kunnen beslist beter !
Citaat:
__________________
Out of the blue, into the black |
|
![]() |
![]() |