Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2004, 00:52   #1
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

bron GvA
Citaat:
10/06 CGKR stelt dossier tegen Abou Jahjah samen

Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (CGKR) stelt een dossier samen met klachten over uitspraken van Dyab Abou Jahjah, de frontman van de Arabische Europese Liga (AEL) en van de Moslim Democratische Partij (MDP).
Het dossier is momenteel nog te mager om al naar de rechtbank te stappen.

Bij het Centrum kwamen de voorbije twee jaar tientallen klachten binnen over racistische uitspraken van Jahjah. In april zei de frontman van AEL dat autochtonen die zich niet kunnen aanpassen aan de multiculturele samenleving, België beter verlaten. Ook Hendrik Boonen van de politieke partij Fervent Nationaal diende onlangs een klacht in bij het Centrum.

Het Centrum verzamelt alle klachten en stelt een dossier samen, net zoals het dat gedaan heeft voor de rechtszaak tegen de vzw's van het Vlaams Blok. Toch vindt het Centrum dat het dossier momenteel nog niet sterk genoeg is om al naar de rechter te stappen. "Met slechts enkele uitspraken loopt Jahjah niet de kans veroordeeld te worden", luidt het bij het Centrum.
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 01:10   #2
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Ze gaan die klachten blijven verzamelen totdat de AEL 850.000 kiezers heeft.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 02:31   #3
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Bij het VB hebben ze alles in een pot gegooid. De 3 vzw's werden veroordeeld en dat zonder na te gaan welke vzw nu verantwoordelijk is voor welke publicatie of uitspraak.

Dus zou dat bij het MDP / AEL ook moeten gebeuren. Ook de acties in Nederland in rekening brengen enz.
Jahjah kan daarin dan als een specifiek geval beschouwd worden.

Ik snap niet waarom ze nu ineens een andere werkwijze zouden moeten toepassen.
Oud 11 juni 2004, 02:43   #4
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Het is alvast positief dat er aan dat dossier gewerkt wordt. En laat ze bij het CGKR maar goed de tijd nemen om een stevig dossier te maken, zodat ook hier geen vrijspraak mogelijk is.
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 08:52   #5
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
Het is alvast positief dat er aan dat dossier gewerkt wordt. En laat ze bij het CGKR maar goed de tijd nemen om een stevig dossier te maken, zodat ook hier geen vrijspraak mogelijk is.
Als tegen de tijd dat het nodig die rechter met pensioen is dan hebben ze wel een probleem.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 09:07   #6
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

CGKR kan den boom in. Opdoeken heel die gortige handel!

Al moet ik toegeven dat ik wel aangenaam verrast ben dat ze dus toch ook allochtonen durven viseren. Dat het misschien niet altijd en overal de belangen van de vreemdeling dient. Of is dit enkel een schaamlapje om neutraliteit voor te kunnen wenden?

MDP (en voor een deel ook VB, eigenlijk) zijn nevenverschijnselen van een te groot aantal criminele allochtonen in ons land. Een strikt maar rechtvaardig uitwijzingsbeleid herleidt die fundi-partij tot nul.

Of is DAT de bedoeling? Nu ze gezien hebben hoe de veroordeling het VB ettelijke sympathy votes oplevert, wil het CGKR hun dierbare allochtonen ook zo'n voordeeltje gunnen? Stof tot nadenken

En ja, ik besef dat ik hier van de hak op de tak spring en mijzelf hier en daar tegenspreek. Ik vernam dit bericht dan ook met zeer gemengde gevoelens.
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 09:20   #7
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik kan niets anders dan mijn afschuw uitdrukken voor het feit dat het centrum nu een volgende politieke partij zou proberen te vervolgen.

Ik EIS dat Abou Jahjah vrij zijn mening kan uiten. Hoe gek sommige uitspraken mij ook mogen overkomen ik wil dat hij ze kan uitspreken zonder te moeten vrezen voor de rechter te komen.

Ik EIS dat de vrijheid van spreken echt gegagarandeerd wordt in dit land voor iedereen verdomme.

Geen proces tegen Jahjah en de MDP. Nu niet en later niet.

Weg met het CGKR. Geen vervolging van politieke ideeën. Laat dat maar aan de stalinisten over.

mmm mag ik nu veralgemenen dat al wie dat centrum steunt een stalinist is ?

Alleen de kiezer oordeelt over politieke partijen. Niet de rechter !
Of het CGKR.

Daar gaat mijnen bloeddruk..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 09:35   #8
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik kan niets anders dan mijn afschuw uitdrukken voor het feit dat het centrum nu een volgende politieke partij zou proberen te vervolgen.

Ik EIS dat Abou Jahjah vrij zijn mening kan uiten. Hoe gek sommige uitspraken mij ook mogen overkomen ik wil dat hij ze kan uitspreken zonder te moeten vrezen voor de rechter te komen.

Ik EIS dat de vrijheid van spreken echt gegagarandeerd wordt in dit land voor iedereen verdomme.

Geen proces tegen Jahjah en de MDP. Nu niet en later niet.

Weg met het CGKR. Geen vervolging van politieke ideeën. Laat dat maar aan de stalinisten over.

mmm mag ik nu veralgemenen dat al wie dat centrum steunt een stalinist is ?

Alleen de kiezer oordeelt over politieke partijen. Niet de rechter !
Of het CGKR.

Daar gaat mijnen bloeddruk..
Daar sluit ik mij voor 100% bij aan. Dit is even verwerpelijk als het proces tegen het Blok.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be