![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De NVA klaagt aan dat de post (ge weet wel, dat bedrijf dat sedert enige tijd het nodig vond om een letter voor zijn naam te zetten ...) in een Vlaamse gemeente een postbode benoemde die ... geen Nederlands kon.
De NVA wil daarom boetes kunnen opleggen, bij overtreding van de taalwetten. Voor mijn part moet die boete dan wel betaald worden door de grote bonzen, met hun bonussen. Voor mij is het duidelijk: de flik, de postbode, de gemeentearbeider, de gemeentelijke loketbediende ... allen moeten kunnen aangesproken worden door de bewoner, in de taal van de streek (dus implicerend dat je de taal zo goed moet beheersen dat zelfs wat dialect geen hinder mag zijn). bron: nieuwsbrief van de nva: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De taal van de streek en tweetalig zijn wat Brussel betreft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mijn part spreekt de man of vrouw Chinees. Zolang de post maar goed bedeeld wordt. Wat een zuurpieten daar bij N-VA....... Laatst gewijzigd door Henri1 : 6 augustus 2011 om 17:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De post kan niet goed bedeeld worden als de postbode geen basiskennis van het Nederlands heeft. Wat bijvoorbeeld bij aangetekende brieven, waarbij persoonlijk contact met de geadresseerde vereist is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had het kunnen denken.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
N-VA is bezig met laag te vallen. Persoonlijk contact ? Laatst gewijzigd door Henri1 : 6 augustus 2011 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is toch gemakkelijk als de postbode aanbeld met een aangetekende zending en hij kan je vertellen waarom hij aan de bel hangt.
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat zou er gebeuren als er daar één zou opduiken ? Laatst gewijzigd door Zucht : 6 augustus 2011 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ooit meegemaakt bij interelctra.
De man (nederlansonkundige) die de meterstand kwam opnemen belt aan en zegt tegen mijn vrouw die de deur opendoet: "Mefrouw ikke kom kijk wiefeel nummerke jij maakt in jaar". Mijn vrouw wordt natuurlijk kwaad en zegt tegen hem: "Maak dat ge weg komt vuile ...., jij hebt daar niets mee te maken, scheer je weg of ik roep mijn man". De .... niet onder de indruk van het protest van mijn vrouw zegt daarop: "Mefrouw jij mij wegstuur, ikke alles afsnij, jij kun doen met kaars". Is natuurlijk een mopke.
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen fakteur, hij is aan het werk en kan geen verlof krijgen. Zal ik tekenen? Oei madame, vorige week een collega nog het volgende meegemaakt: een vrouw tekende voor hare vent, zonder eerlijk te zeggen dat ze in echtscheiding zitten, en nu is ze met die brief weg. We mogen dus niemand anders meer laten tekenen. Goed fakteur, kan mijne vent volgende zaterdag naar de post komen. Ja madameke, de eerste, de derde en de vijfde zaterdag zijn ze svoormiddags open. Dank je fakteur, drinkt ge nog iets? Neen dank u madameke, of, allez, wat hebt ge ? Een druppelke ? Ja, en hoeveel kost een postzegel op een brief tegenwoordig ? En ons moeder gaat voor drie maanden op overwintering, moeten wij iets doen voor haar brieven ? ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Dat is hier bij ons in BHV schering en inslag. Heb gisteren bij mij aan de deur nog zo'n Nigeriaanse Bpost-koerier gehad die het vertikte van 1 woord Nederlands te praten.
Laatst gewijzigd door Vigilante VL : 6 augustus 2011 om 18:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In een andere draad schrijft hij dan weer onderstaande. Van consequentie gesproken.
Klant is koning, maar alleen als hij Frans spreekt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Nu moogt gij eens raden wie er het hardst reclameert ... ![]() Je mag kiezen tussen de vlaamse en de waalse klanten. Laatst gewijzigd door Herbstnebel : 6 augustus 2011 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De N-VA heeft gelijk. We mogen toch verwachten van iemand die bij ons aan de deur klopt de Nederlandse taal machtig te zijn, zeker? Dat is toch maar normaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Je mag kiezen tussen de vlaamse en de waalse klanten.
De Waalse zeker (minder Engelse kennis) al vind ik dat wel spijtig, stel je voor dat je een erg technisch probleem moet uitleggen dan is Engelse kennis van niet toereikend genoeg. Hangt natuurlijk van het soort bedrijf af maar bv een telecomoperator met een Engelse klantendienst dat wordt moeilijk. Hoe leg je bijvoorbeeld uit dat je geen signaal meer hebt maar dat het niet aan de kabels ligt ook niet aan de versterker of wat dan ook