![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() In hoeverre is de bevolking van een land als Somalië steunen moreel verantwoord?
Wordt hiermee iets bereikt op lange termijn? De voedselhulp helpt de hongerende bevolking te overleven op korte termijn, maar biedt geen enkel toekomstperspectief in een land dat volledig ontwricht is. Zonder fundamentele oplossingen zou men kunnen stellen dat het uitstel van executie is, of het sussen van ons geweten tot de volgende ronde voedseldroppings. Heeft het zin om honderdduizenden mensen te helpen overleven wanneer hun enig toekomstperspectief ellende is? Hoeveel van deze half-verhongerde baby's die dit overleven lopen permanente lichamelijke schade op waardoor de paar decennia dat ze door stof en zand ploeteren nog ellendiger wordt? In hoeverre is onze steun in dit geval niet meer dan een kalmeermiddel voor ons geweten, terwijl we in realiteit louter ellende bestendigen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Volgens Arnold Karskens - oorlogscorrespondent - is het geven van hulp aan Somalie hetzelfde als de wapenaankopen financieren. De voedselhulp moet namelijk aan de strijdende partijen worden gegeven, die zelf het voedsel verkopen en met de opbrengst wapens aankopen. Zo blijft men de strijd in die gebieden steunen.
Jammer maar helaas zullen er nu duizenden mensen nodeloos moeten sterven, niet zozeer omdat er een gecultiveerde hongersnood is, maar gewoon een gevolg van de corrupte leiders in dat land. sorry maar ik geef niks. zie: http://www.eo.nl/programma/knevelenv...ticle=12598418 Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 augustus 2011 om 13:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geef ook niks, maar ik excuseer er mij niet voor.
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() 2
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() 3
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Godzijdank heb ik uit eerlijke schaamte voor jullie bij gegeven...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schaamte ken ik ook niet. Tenzij soms plaatsvervangende schaamte over zoveel onozelheid van mensen die zich laten ringeloren door ontwikkelingsoplichters, die van het geld eerst zichzelf bedruipen (95% van de afgetruggelde bedragen) en de rest (5%) investeren in wapentuig voor de negerkes e.a..
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() bekijk de uitzending van Knevel en van den Brink.
Vanaf een minuut of 29 hoor je Peter R.De Vries over het feit dat het allemaal JOUW schuld is dat ze ginds honger hebben. Karskens antwoordt vanaf 31.30. zeker op minuut 34.20 ! http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1108558 Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 augustus 2011 om 14:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Rode Kruis Cees Breederveld € 198.000 Hartstichting Hans Stam € 181.119 Nierstichting Paul Beerkens € 177.249 Kerk in actie Haaije Feenstra € 176.000 KWF Kankerbestrijding Ton Hanselaar € 175.135 Artsen zonder Grenzen Hans van de Weerd € 174.000 Prins Bernard cultuurfonds Adriana Esmeijer € 160.400 Natuurmonumenten Jan Jaap de Graeff € 154.000 Plan Nederland Tjipke Bergsma € 136.000 Wereld Natuur Fonds Johan van de Gronden € 129.498 Cordaid René Grotenhuis €128.514 Greenpeace Liesbeth van Tongeren € 126.901 Woord en Daad Jan Lock € 125.361 Astma fonds Michael Rutgers € 125.000 Zonnebloem Marijke van Eck € 122.416 Terres des Hommes Ron van Huizen € 117.440 Amnesty International Eduard Nazarski € 115.955 Oxfam/Novib Farah Karimi € 115.769 SOS Kinderdorp Albert Jaap van Santbrink € 103.164 Cliniclowns Nederland Hans Geels € 94.577 Liliane fonds Kees van den Broek € 92.016 War Child Mark Vogt € 87.600 Deze mensen bedanken U voor het aanspekken van hun salaris.
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het helpen van mensen in nood is een natuurlijke humanitaire reflex. Zonder ons aangeboren altruïsme zouden we als mens niet kunnen overleven.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 augustus 2011 om 14:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Is er feitelijk nog wel een betrouwbare hulporganisatie waarvoor doneren zin heeft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zouden ze van die hongerlonen zelf nog wat doorstorten aan 'ontwikkelingshulp'?
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
daarmee eindigde dan ook mijn bijdragen voor �*lle hulporganizaties. (blijkbaar hoeven ze slechts 10% door te storten en dan hebben ze een "succes" behaald.... nou ja). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Zou ik nu verlegen moeten zijn dat ik geld heb gestort?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wapenhandelaars zijn ook niet beschaamd. Ook niet degenen die het geld collecteren en het grotendeels in eigen zak stoppen (zie lijstje apocalyps)
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaag stond een vriendin van één van mijn kinderen aan de Colruyt om steun te vragen voor 12-12. Ze vroeg waarom mijn kinderen dat ook niet deden, want zij verdiende er als jobstudent meer mee, dan ze in de Colruyt kon verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Staatssecretaris
|
![]() Als we eens even bekijken hoelang de organisaties zoals 11.11.11 en dergelijke al bestaan dan mag je concluderen dat hulp aan Afrika nutteloos is en dat men zelfs gewoon blijft rekenen op onze hulp en niets willen doen aan hun eigen ellende.
Het is cru om te zeggen maar we moeten stoppen met het financieren van de afrikaanse ellende. En als we dan echt willen helpen moet men samen met de noodhulp ook een grote militaire macht sturen die zorgt dat de onschuldige mensen geholpen worden en niet zoals nu waar voedselhulp en zo meer in verkeerde handen komen |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niks geven maar alleen maar pakken...is dat de nieuwe mentaliteit? Wees fier jong. |
|
![]() |
![]() |