![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het artikel vindt u hier.
Nu stel ik mij toch de vraag in wat voor wereld (buiten die van grote luxe) die man leeft. Volgens mij is de trend gezet, en niet enkel in Spanje. Honderden jaren lang heeft de kerk de mensen onder de knoet gehouden met hun verzinsels. Nu de mensen eindelijk vele slimmer worden en niet meer klakkeloos in zijn onzin geloven gaat hij waarschuwen voor 'agressief antiklerikalisme'? Zij zijn verdorie zelf verantwoordelijk voor onnoemelijk veel slachtoffers doorheen de geschiedenis. Uit de mond van Harry Mulisch (zaliger): "De kerk is het beste bewijs dat God niet bestaat". En gelijk had de man. Laatst gewijzigd door Duupje : 7 november 2010 om 09:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als meer en meer Spanjaarden de katholieke verhaaltjes al niet meer geloven, is het toch wel ver gekomen, Spanje was vroeger toch één vd meest katholieke landen van Europa.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() En dat de Rooms-katholieke kerk, de prelaten en de paus op kop, het repressief regime van de Caudillo Franco (zeg maar dictator) met volle overgave steunde en zich welgevallig koesterde in diens macht gedurende vele vele decennia, is slechts een detail van maar weinig belang.
Laatst gewijzigd door system : 7 november 2010 om 10:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
(ik plaatste dit bericht per ongeluk een tweede maal bij Leonard B...) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Hmm, die Sagrada familia, ik weet niet goed wat er van te denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nuttteloze geldvrspilling & nutteloze tijdverkwistnig !!!!
---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- Wat k nie begrijp: menheeeft schijt aaan instituuut kerk & paus ,menwil/gaaat nie naaar kerk , mar waneer erplots iets,gebeurt (ramp , ovrleden ienand) ,zitmen voooraan in d rij !!!! (!!!! Zelfsommige Antiklerikalistne !!!!)
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 21 augustus 2011 om 14:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Nog steeds megalomanie en pedofilie hand in hand
voor vele eenvoudige rechtge-aarden zeer ambetant en daarvoor moeten ze dan belastingen betalen zonder ergens verhaal te kunnen halen alleen maar klop van de flikken op straat bij protesten: de macht, dat is waar het om gaat. Laatst gewijzigd door eno2 : 21 augustus 2011 om 14:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() "Steeds volgens Benedictus leeft in Europa sinds de 19de eeuw de "tragische" overtuiging dat God "de tegenstander van de mens en de vijand van de vrijheid" is."
Ik hoop dat ik niet de enige was die hier hard moest lachen. Is dit niet toevallig rond dezelfde periode waar de wetenschappelijke methode begon vorm te krijgen?
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 21 augustus 2011 om 17:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Arme paus.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Carnaval-imitatie van een Bodhisattva
De Kerk is de rigor mortis van Xus ipv zijn verderzetting. Laatst gewijzigd door eno2 : 21 augustus 2011 om 18:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 22 augustus 2011 om 17:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |