Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2011, 18:39   #1
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard Karaktertrek.

Naar aanleiding van de klachtendraad kreeg ik weer het idee een andere draad te openen. Bepaalden lazen al hoe ik en mijn ma van mening verschillen. Madam wilt niet naar de dokter gaan en geeft me de indruk dat ze de man in kwestie vergeven heeft. Ikzelf sta te springen om de mens het leven zuur te maken.

In dit opzicht verschillen ik en mijn ouders enorm.

Nu was mijn vraag, zijn er karaktertrekken die jullie overduidelijk van één van de ouders hebben overgeërfd? En omgekeerd, zijn er karaktertrekken die jij bezit en je ouders niet?
Oud 28 september 2011, 20:19   #2
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
kzelf sta te springen om de mens het leven zuur te maken.
Door? Met extra besmettelijke en slecht behandelbare SOA's af te komen? Moeilijke, penibele of gênante vragen te stellen? Uzelf 5 dagen niet te wassen voor u naar het kabinet trekt? Op z'n keelstokske te bijten tot het kraakt?

Karaktertrekken dus ...

Geërfd:

Ja, ik ben aanvankelijk altijd veel te vriendelijk en geef de mensen veel kansen. Wanneer het een beetje te gortig wordt, dan kan het er al eens explosief aan toe gaan.

Niet-Geërfd: graag de held uithangen, soms ietwat te onbezonnen wat de mogelijke repercussies betreft. Ik zou m'n nek breken voor 'n ander, maar omgekeerd is dat vrijwel nooit het geval... Niet in België, noch in Vlaanderen. Chacun pour soi, lijkt wel eerder de regel dan een uitzondering in deze ruftmaatschappij.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 20:25   #3
Mam
Banneling

Standaard

Vroeger zou ik met gemak op uw vraag hebben geantwoord. Nu zijn m'n ouders en ik meer uit elkaar gegroeid en moet ik er te diep over nadenken
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 20:38   #4
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Door? Met extra besmettelijke en slecht behandelbare SOA's af te komen? Moeilijke, penibele of gênante vragen te stellen? Uzelf 5 dagen niet te wassen voor u naar het kabinet trekt? Op z'n keelstokske te bijten tot het kraakt?
Hoe kom je er toch op? Subliem gewoon.
Ik houd het op mn neven, broer, ooms en vrienden van het buurthuis die ik op dat tuigmannetje afstuur

Citaat:
Karaktertrekken dus ...

Niet in België, noch in Vlaanderen. Chacun pour soi, lijkt wel eerder de regel dan een uitzondering in deze ruftmaatschappij.
Chacun pour soi, is dat niet iets typisch binnen deze egoïstische wereld. Dat komt overal voor, dus niet alleen binnen Vlaanderen. Ik denk wel dat Walen, Fransen, Nederlanders, Marokkanen en anderen iets minder egoïstisch zijn op dat vlak. Ik kan me vergissen natuurlijk.

Gij uw nek breken voor een ander? Dat zou ik niet zeggen als ik uw posts zo lees.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 28 september 2011 om 20:38.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be