![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Al veel gehoord uit de mond van Yves Leterme "Wij beloven niet veel, maar we zullen onze beloftes wel nakomen".
Geen probleem, dan houden we hier toch gewoon de beloftes bij en vergelijken we later... - YL vandaag in Krant van West-Vlaanderen : "In de volgende regeerperiode willen we drie wetten ongedaan maken: de snel-Belgwet, het stemrecht voor migranten en de drugswet" - Niet te vergeten de 'Big Bang' - Een week geleden of zo een foldertje in de bus gekregen waarop beloofd werd om 18000 manjaren in de bouw extra te maken voor werken in het onderwijs (vind het foldertje niet meer, dus misschien niet volledig correct)
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Partijlid
|
![]() Nog wat beloftes:
- Registratierechten op woningen naar 0 (inderdaad, NUL) - Wegwerken wachtlijsten - Meer sociale woningen bouwen dan vorige regering (weet niet of ze hier een cijfer opgeplakt hebben)
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Mr. Letherme & CD& V stappen niet in een Vlaamse regering zolang de federale regering de splitsing B-H-V niet heeft uitgevoerd.
Ik ben benieuwd of deze belofte gehouden zal worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
|
![]() @Psychodad: YL bedoelt volgens mij enkel de beloftes die nu in de campgane naar voor komen. Dus, de snel-Belgwet, het stemrecht voor migranten en de drugswet zullen blijven (zijn denk ik ook alledrie federale thema's).
En dan nog enkele correcties: - De registratierechten gaan naar 0 voor de eerste schijf van 12.500 euro. - 'niet in een Vlaamse regering zolang de federale regering de splitsing B-H-V niet heeft uitgevoerd' is een uitspraak van Bourgeois volgens mij. - Ze gaan niet meer sociale woningen bouwen, maar wel via andere methodes (huursubsidies, registratierechten, ...) de wachtlijsten trachten weg te werken.
<font color="Red">21 April 2004 Geen aanslag op de vrije meningsuiting</font> Letterlijk uit het arrest: "De Wet van 30 juli 1981 staat niet in de weg dat door een groep of vereniging schokkende, verontrustende of zelfs kwetsende ideeën worden geuit. (…) Kritiek, zelfs hevige kritiek door eender welke groep of vereniging en nog meer door een politieke partij is en blijft mogelijk." |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ze zullen snel inbinden, tenzij ze met een echte andere Vlaamse partij willen dossiers afwerken in het voordeel van Vlaanderen !
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [size=6]N'ayez pas peur ! Rappelez-vous ![/size]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
het is inderdaad zo dat Leterme en Bourgeois harde Vlaamse eisen hebben gesteld, ik hoop dat ze beseffen dat indien er echt niks van terechtkomt dat min of meer politieke zelfmoord zou betekenen
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() tja, iemand moet de kastanjes uit het vuur halen
en dit op een min of meer acceptabele wijze voor alle partijen Beter dan luid staan brullen aan de zijkant met niets als resultaat , me dunkt 8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Leterme heeft, geloof ik, ook al lastenverlagingen beloofd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Burgemeester
|
![]() Geen klein detail, maar er is nog een verschil in
BELOFTES en DOELSTELLINGEN alle partijen hebben DOELSTELLING: wij willen dit, wij willen dat oplossen, wij willen dat bekomen enkele partijen (soit, alle vermoed ik, maar de ene meer dan de andere) formuleren het zo: wij zullen dat doen, als je voor ons stemt dan zál dit of dat gebeuren, etc... Verschil in overtuigingskracht bij de kiezer, verschil in beloftes doen en nakomen ![]() |
![]() |
![]() |