Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2004, 09:05   #1
psychodad
Partijlid

psychodad's schermafbeelding

Standaard

Al veel gehoord uit de mond van Yves Leterme "Wij beloven niet veel, maar we zullen onze beloftes wel nakomen".
Geen probleem, dan houden we hier toch gewoon de beloftes bij en vergelijken we later...

- YL vandaag in Krant van West-Vlaanderen : "In de volgende regeerperiode willen we drie wetten ongedaan maken: de snel-Belgwet, het stemrecht voor migranten en de drugswet"

- Niet te vergeten de 'Big Bang'

- Een week geleden of zo een foldertje in de bus gekregen waarop beloofd werd om 18000 manjaren in de bouw extra te maken voor werken in het onderwijs (vind het foldertje niet meer, dus misschien niet volledig correct)
psychodad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 09:11   #2
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychodad
Al veel gehoord uit de mond van Yves Leterme "Wij beloven niet veel, maar we zullen onze beloftes wel nakomen".
Geen probleem, dan houden we hier toch gewoon de beloftes bij en vergelijken we later...

- YL vandaag in Krant van West-Vlaanderen : "In de volgende regeerperiode willen we drie wetten ongedaan maken: de snel-Belgwet, het stemrecht voor migranten en de drugswet"

- Niet te vergeten de 'Big Bang'

- Een week geleden of zo een foldertje in de bus gekregen waarop beloofd werd om 18000 manjaren in de bouw extra te maken voor werken in het onderwijs (vind het foldertje niet meer, dus misschien niet volledig correct)
Het is bijzonder moeilijk om vanuit de oppositie met cijfers te beginnen zwaaien naar projecten toe. Omdat (terecht) verwacht wordt dat er serieuze blauwe lijken uit de kast zullen vallen wanneer de volgende regering start. Ik denk dat dit correct is, op te passen met beloftes als je vermoet dat je een zaak moet overnemen die vooral gebaseerd is op foute(valse) cijfers.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 09:27   #3
psychodad
Partijlid

Standaard

Nog wat beloftes:

- Registratierechten op woningen naar 0 (inderdaad, NUL)

- Wegwerken wachtlijsten

- Meer sociale woningen bouwen dan vorige regering (weet niet of ze hier een cijfer opgeplakt hebben)
Oud 11 juni 2004, 09:40   #4
Spolpoel
Banneling

Standaard

Mr. Letherme & CD& V stappen niet in een Vlaamse regering zolang de federale regering de splitsing B-H-V niet heeft uitgevoerd.
Ik ben benieuwd of deze belofte gehouden zal worden.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 09:42   #5
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- Meer sociale woningen bouwen dan vorige regering (weet niet of ze hier een cijfer opgeplakt hebben)
Minstens 15.000 dixit Audit'04

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 12:11   #6
TL
Burger

TL's schermafbeelding

Standaard

@Psychodad: YL bedoelt volgens mij enkel de beloftes die nu in de campgane naar voor komen. Dus, de snel-Belgwet, het stemrecht voor migranten en de drugswet zullen blijven (zijn denk ik ook alledrie federale thema's).

En dan nog enkele correcties:
- De registratierechten gaan naar 0 voor de eerste schijf van 12.500 euro.
- 'niet in een Vlaamse regering zolang de federale regering de splitsing B-H-V niet heeft uitgevoerd' is een uitspraak van Bourgeois volgens mij.
- Ze gaan niet meer sociale woningen bouwen, maar wel via andere methodes (huursubsidies, registratierechten, ...) de wachtlijsten trachten weg te werken.
Kritiek, zelfs hevige kritiek door eender welke groep of vereniging en nog meer door een politieke partij is en blijft mogelijk."
TL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 12:18   #7
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

ze zullen snel inbinden, tenzij ze met een echte andere Vlaamse partij willen dossiers afwerken in het voordeel van Vlaanderen !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 12:19   #8
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

[size=6]N'ayez pas peur ! Rappelez-vous ![/size]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 12:46   #9
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
[size=6]N'ayez pas peur ! Rappelez-vous ![/size]
Ancapa, ik begin mij toch echt zorgen te maken over jouw intellectuele capaciteiten,Leterme heeft dat nooit gezegd, je probeert hier gewoon weer mist te spuien ind e hoop dat er ergens wel iets blijft hangen, spijtig

het is inderdaad zo dat Leterme en Bourgeois harde Vlaamse eisen hebben gesteld, ik hoop dat ze beseffen dat indien er echt niks van terechtkomt dat min of meer politieke zelfmoord zou betekenen
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 13:14   #10
psychodad
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Ancapa, ik begin mij toch echt zorgen te maken over jouw intellectuele capaciteiten,Leterme heeft dat nooit gezegd, je probeert hier gewoon weer mist te spuien ind e hoop dat er ergens wel iets blijft hangen, spijtig

het is inderdaad zo dat Leterme en Bourgeois harde Vlaamse eisen hebben gesteld, ik hoop dat ze beseffen dat indien er echt niks van terechtkomt dat min of meer politieke zelfmoord zou betekenen
Dat lijkt me ook het grootste gevaar voor dat Vlaams kartel, als ze daarin falen zullen ze het van alle kanten zwaar krijgen (van VB omdat ze niet radicaal genoeg zijn, en van de rest omdat ze dan waarschijnlijk Vlaanderen economisch pijn gedaan zullen hebben om weinig te bereiken)
Oud 11 juni 2004, 13:19   #11
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

tja, iemand moet de kastanjes uit het vuur halen
en dit op een min of meer acceptabele wijze voor alle partijen

Beter dan luid staan brullen aan de zijkant met niets als resultaat , me dunkt 8)
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 14:01   #12
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Leterme heeft, geloof ik, ook al lastenverlagingen beloofd.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 14:09   #13
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Ok, nu stem ik zeker niet op de CD&amp;V.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 15:21   #14
justme
Burgemeester

Standaard

Geen klein detail, maar er is nog een verschil in

BELOFTES en DOELSTELLINGEN

alle partijen hebben DOELSTELLING: wij willen dit, wij willen dat oplossen, wij willen dat bekomen

enkele partijen (soit, alle vermoed ik, maar de ene meer dan de andere) formuleren het zo: wij zullen dat doen, als je voor ons stemt dan zál dit of dat gebeuren, etc...

Verschil in overtuigingskracht bij de kiezer, verschil in beloftes doen en nakomen
justme is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be