Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2011, 08:18   #1
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard Betrouwbare automerken

In plaats van een nieuwe wagen te kopen, lijkt het me interessanter om een goede 2de hands te zoeken, maar wat zijn zowat de goede merken, en welke zijn te vermijden? Bestaat het cliché dat Duits betrouwbaar is, en Italiaanse/Franse merken te vermijden zijn nog altijd of is dat verandert de laatste jaren?

Ook niet onbelangrijk, welke zijn goedkoper in onderhoud?

Laatst gewijzigd door Wautd : 18 augustus 2011 om 08:21.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 08:24   #2
giserke
Banneling

Standaard

Franse merken de vermijden?

Peugeot staat bekend als een van de betrouwbaarste europese merken (nog voor VW)

Laatst gewijzigd door giserke : 18 augustus 2011 om 08:25.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 08:49   #3
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Volgens test-aankoop Honda.
Oud 18 augustus 2011, 08:51   #4
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht

Peugeot staat bekend als een van de betrouwbaarste europese merken (nog voor VW)
Welja, dat is toch wat ik vaak hoor. (Ik heb zelf een Peugeot en ben er best tevreden over. Wel wat mankementjes tegenwoordig maar hij is dan ook al 8 jaar oud met bijna 200k km, dus dan is dat bij elke auto wel te verwachten neem ik aan).
Oud 18 augustus 2011, 09:01   #5
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Had vroeger soms wel last met de waterpomp.
Oud 18 augustus 2011, 09:05   #6
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Heb wat auto's versleten en voor mij is de Toyota het beestje dat me nooit in de steek heeft gelaten.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 09:10   #7
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Onze Toyota is 24 (benzine,270000km) en die van mijn pa 22 (benzine, 100000km, staat altijd buiten), weinig problemen tot hiertoe, eens een rempompje links of rechts en wat kleinigheden, nothing major.
Maar die Chrysler die we ook hebben (benzine, 12jaar, 160000km)....dat is andere koek. Een sensor hier, een sensor daar, er scheelt iets met het koelcircuit en 'k vind niet wat, dichtingen rond de bougies, vriespastille die doorroest...gelukkig doe ik het onderhoud zelf of ik kon er mijn pree aan besteden in de garage...
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 09:11   #8
Penalcode
Vreemdeling

Standaard

Qua pure levensduur moet je nog altijd naar de japanners denk ik. Duits voor de luxe, Frans voor de prijs/kwaliteit, Italiaans voor de charme (al is Alfa Romeo dezer dagen ook erg betrouwbaar geworden).

Prijsbewuste keuze: Honda of Kia. Mocht ik het geld hebben: BMW.

Laatst gewijzigd door Penalcode : 18 augustus 2011 om 09:11.
Penalcode is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 09:13   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik denk dat je al dom moet kopen wil je een onbetrouwbare 2de handse auto aanschaffen.

Regel 1, jonge 2de hands van een "eerste modellichting" (maw een model 2010 kopen uit 2009, van een geheel nieuwe wagen) is geen goed plan.
regel 2, wagens met "sportieve motoren" diesel of benzine maakt weinig uit, zijn over het algemeen zwaarder gebruikt dan de "burgervaderlijke" variantes.
Regel 3 Sportieve, luxe of van verre merken zijn duurder in onderdelen en herstellingen.

Deze 3 regels zijn door mij bedacht, om in deze draad te passen. Maar zijn wel gebaseerd op persoonlijke ervaringen.

Mijn 2de hands wagens.
Mijn eerste wagen was een zwaar getunede (met mijn geld) benzinezuipende, koppelingvretende en bandenverslindende Fiat 128 3P coupe. Maar de motor zelf heeft me nooit in de steek gelaten. Elke 2500 km kreeg deze wulpse dame haar nieuwe olie en nieuwe filters. Het Sovjet staal waarmee deze gemaakt was, was een heel ander verhaal. Roesten waar je bij stond (net zoals alle andere Italiaanse en Franse wagens van die tijd)
De 2de wagen was een Bompa-mobiel Opel Record E 2.0L. Alle luxe aan boord, maar geen vaart in te branden. De enige mankementen die me "rijproblemen" gaven was een doorgeroeste benzinetank, en een losse kabel na een Dukes of Hazard moment (100km/u over een spooroverweg is geen goed idee)
3) Opel Omega A 2.0. Licht getuned en LPG'ed door mezelf. De 150000 probleemloze kilometers spreken boekdelen. Maar na een mankement in de ontsteking bleven de problemen komen ( de LPG was er niet vreemd aan). Dit was wel een wagen van de eerste reeks van de Omega's. Vandaar mijn opmerking.
4) Het deukendoosje. Subaru E10 minibusje. Geen vermogen, versleten langs alle kanten, kraken, piepen, tuuten, zuchten enzoverder, maar geen krimp geven. De enige kosten. Een afgeknapte gaskabel.

En na deze, Opel weerom, en tot nu toe geen klagen. De wagens deden/doen extact wat ik wil, zijn goedkoop in onderhoud en gaven tot nu toe niks, nada nopolos problemen die geld of comfort kosten.
Oud 18 augustus 2011, 09:22   #10
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Peugeot is van de kloten , mijn tweede 306 , en lap , problemen met de uitlaat en iets aan de voorwielen , in den draai maakt dat dan een klak klak klak geluid , iets met de bielden zoals ze dat hier zeggen , moet dan vervangen worden en kost meer dan 100 euro .
Peugeot van den bok zijn kloten
Oud 18 augustus 2011, 09:23   #11
Another Jack
Banneling

Standaard

Denk met uw hart: koop italiaans.
Denk met uw verstand: koop japans.
Denk aan uw achterste: koop frans.
Denk aan uw imago: koop duits.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 09:24   #12
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Volvo. Graag gedaan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 09:30   #13
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Volvo. Graag gedaan.
Ooit een V40 gehad.
Na 120.000 km de cylinderkoppakking naar de botten.
Renaultmotor...
Toenmalige vriendin had Renault scenic met identieke motor, en ja hoor: ook zij cylinderkoppakking...

Sndsdien loop ik met een wijde boog om die merken heen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 09:52   #14
Tavek
Banneling

Standaard

VW-groep en toyota-groep

Met beiden enkel goede ervaringen, van de eerste krijg ik de motor niet versleten, van de laatste is de algemene kwaliteit zodanig goed dat ge er gerust 15 jaar mee kunt rondbollen, alleen vind ik de modellen niet zo mijn smaak (itt de duitsers).

Met franse merken niks dan miserie gehad....en amerikaanse autos daar begin ik nog niet eens over.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 10:04   #15
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

KIA.

Lekker Koreaans.

Laatst gewijzigd door lombas : 18 augustus 2011 om 10:04.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 10:40   #16
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Volvo. Graag gedaan.
Ooit eens een volvo gehad , wreed content tot de politie hem in beslag nam .
Ge moogt nog geen gestolen goederen vervoeren in u wagen of ze nemen hem in beslag .
Gestapo's
Oud 18 augustus 2011, 11:14   #17
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volvo. Graag gedaan.
Mijn zus en schoonbroer hebben ooit een 2de hands volvo gekocht en die hebben er niets dan problemen mee gehad, maar misschien dat ze gewoon pech hebben gehad

De S40 lijkt wel interessant. Ik had gehoord dat ze goed scoren kwa betrouwbaarheid en onderhoud en vind ze best wel mooi.

Laatst gewijzigd door Wautd : 18 augustus 2011 om 11:14.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 11:23   #18
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Ik heb gehoord van mijn garagist toen er olie zat in het koelwater van mijn Renault, dat dit erg vaak voorkwam met dit merk.

Geen Renault meer voor mij dus.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 11:25   #19
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heb gehoord dat roestschade een vaak voorkomend euvel is bij Peugeot, maar heb dat niet zelf kunnen ondervinden omdat ik er nooit een bezit heb.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 11:37   #20
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
Mijn zus en schoonbroer hebben ooit een 2de hands volvo gekocht en die hebben er niets dan problemen mee gehad, maar misschien dat ze gewoon pech hebben gehad

De S40 lijkt wel interessant. Ik had gehoord dat ze goed scoren kwa betrouwbaarheid en onderhoud en vind ze best wel mooi.
Als ik me niet vergis waren er inderdaad wel wat problemen met volvo's van eind jaren 90. Mijn vriendin rijdt sinds 2003 met Volvo en is nu net aan haar derde toe. Nooit, maar dan ook nooit enig probleem mee gehad. De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ze vervangen worden na 150K kilometer en dat ik geen idee heb wat er daarna van terecht komt
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be