![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Welke vogels zitten er in uw tuin? | |||
merel |
![]() ![]() ![]() |
28 | 66,67% |
pimpelmees |
![]() ![]() ![]() |
15 | 35,71% |
koolmees |
![]() ![]() ![]() |
26 | 61,90% |
vink |
![]() ![]() ![]() |
19 | 45,24% |
houtduif |
![]() ![]() ![]() |
16 | 38,10% |
Turkse tortel(duif) |
![]() ![]() ![]() |
19 | 45,24% |
kraai |
![]() ![]() ![]() |
22 | 52,38% |
roek |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,52% |
ekster |
![]() ![]() ![]() |
26 | 61,90% |
Vlaamse gaai |
![]() ![]() ![]() |
13 | 30,95% |
spreeuw |
![]() ![]() ![]() |
16 | 38,10% |
blauwe reiger |
![]() ![]() ![]() |
8 | 19,05% |
boomkruiper |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
boomklever |
![]() ![]() ![]() |
5 | 11,90% |
groene specht |
![]() ![]() ![]() |
9 | 21,43% |
bonte specht |
![]() ![]() ![]() |
13 | 30,95% |
kauw |
![]() ![]() ![]() |
15 | 35,71% |
roodborstje |
![]() ![]() ![]() |
28 | 66,67% |
winterkoning |
![]() ![]() ![]() |
14 | 33,33% |
mussen |
![]() ![]() ![]() |
25 | 59,52% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het ander topic ging enkel over broeden, en dat beperkt het aantal soorten natuurlijk erg. Bovendien kon je er maar op één soort stemmen, dat is ook niet handig.
Bij deze een uitgebreidere enquête, welke volgens zitten er in uw tuin, op uw balkon of op uw vrouw? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Er zijn maar 20 mogelijkheden, andere vogels die je gespot hebt mag je gewoon bij in je post vermelden en dan nemen we daar met veel plezier kennis van.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Af en toe een sperwer , leuk om te zien , maar dan verdwijnen de andere vogels , soms voor eeuwig
![]()
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De namen ken ik niet in het Nederlands behalve duiven, ik zal dus foto's tonen en dit in het Frans antwoorden :
Des perruches [img]http://images.francetop.net/uploads/pics/Perruche%20�*%20collier_37025.jpg[/img] Des étourneaux ![]() Des rouge-gorges ![]() Des corneilles ![]() Laatst gewijzigd door Everytime : 22 januari 2011 om 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gisteren zat er een verdwaalde meeuw in m'n tuin
![]()
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen tuin maar wel een vriezer,en daar zitten 2 soorten gedemonteerde vogels in....
![]() Laatst gewijzigd door kelt : 22 januari 2011 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Vaak: koolmees, kraai, spreeuw, roodborstje, mus, meeuw, duiven (van de buurman
![]() Soms zie ik ook wel eens een groene specht of een ekster en ik kan me voorstellen dat er ook wat vogels zijn die hier passeren/logeren, maar die me tot dusver nog niet opgevallen zijn. Heb ook één keer een buizerd gezien en 's nachts zag ik een keer een kerkuil.
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief." Laatst gewijzigd door donzigschaap : 22 januari 2011 om 16:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geen idee
maar hij heeft wel zijn sporen nagelaten op mijn tuintafel, de smeerlap ![]()
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niets zolang mijn katten vrij rondlopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
-halsbandparkieten -spreeuwen -roodborstjes -kraaien Halsbandparkieten zijn overigens geïmporteerde vogels die één of andere onozelaar begin 20ste eeuw heeft losgelaten omdat hij ze mooier vond, maar ze nemen wel nestgelegenheden en voedsel van inheemse vogels in beslag. Ik ben dan ook van mening dat men deze moet proberen uit de natuur te halen, net als bv. die schildpadden die je hier en daar in vijvers en rivieren ziet opduiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() euh... een hoop vogels en ik heb ook zo een kokosnoot allerlei crap erin opgehangen voor die beesten, maar vraag me niet hoe ze allemaal heten.
Ik gok wel op huismussen, merels en roodborstjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nu staartmezen en gisteren een matkop of glanskopmees en een beetje een albino merel , ongeveer 10 % witte veren .
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat ik wel smeerlappen vind zijn die geimporteerde grote canadese ganzen die broedgebieden van inheemse watervogels veroveren .
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kauwen, mezen (voornamelijk pimpel), merels, eenden, mussen, duiven, hier en daar een roodborsje, Vlaamse gaai, boomklevertje of meeuw (zo'n kleintje, koksmeeuwen heten die geloof ik, niet die echte zeebeesten/zilvermeeuwen), sporadisch een roofvogeltje en elke ochtend rond een uur of vier een struisvogel die zijn roze olifanten uitlaat.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 23 januari 2011 om 16:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Onze katten hebben het niet zo op vogels.
Ikzelf niet zo op Mieke Vogels. Dus onze tuin is exclusief voor de twee katten en de twee honden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Inderdaad , de kuifmees en de zwarte mees , die komen echter enkel voor in gebieden waar coniferenbossen staan , hier enkel populierenbossen .
Ik heb een nestkast gehangen in een populierenbos een paar honderd meter van mijn deur , en jawel , daar heeft reeds twee keer een matkop in gebroed . Vandaag gespot ; de zanglijster alsmede de zwarte roodstaart .
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() pechvogel
|
![]() |
![]() |