![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() N-VA zelf is blijkbaar milder dan haar aanhang hier op het forum
![]() http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...10915_NVA_reax
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
t is dit of toegeven dat 'stap-voor-stap' gewoon geneuzel is hé |
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat dit een terechte reactie is. De enige ook die mogelijk is.
Het akkoord is niet volledig denigrerend. Ergens is het eerbaar. Een mooier compromis was geweest om de zes faciliteiten aan Brussel te geven, zonder meer of minder. En zonder "metropolitan area".
![]() |
#5 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat dit vooral toont dat de N-VA een redelijke partij is die bereid was tot onderhandelen.
Ze zetten zich met hun reactie ook niet aan de zijde van de oppositie, wat weergeeft dat ze hun verantwoordelijkheid niet geheel naast zich neerleggen. Desondanks valt het akkoord makkelijker te verwerken zonder hun handtekening maar met hun ongemakkelijke goedkeuring.
Laatst gewijzigd door lombas : 15 september 2011 om 14:39. |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Men had nooit dit kunnen bereiken mét de N-VA want de N-VA moest falen van het establishment.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bon, die mannen zijn niet serieus, als ze dat menen he. Ik zou bijna beginnen te geloven dat de bedoeling van BDW niet echt is om Belgie binnen een 10-tal jaar netjes gesplitst te zien. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 september 2011 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() en mee onder de mat vegen dat
BRUSSEL19 nu BRUSSEL25 is geworden dat de omzendbrief Peeters volledig zonder voorwerp valt ... dat de Vlaamse regering voor het benoemen van haar burgemeesters onder curatele komt van een tweetalige kamer wat bovendien impliceert dat een eentalige kamer geen juridische objectiviteit kan garanderen zo wt een corridor volledig overbodig ... en dan weten we nog niks over de financiële kostprijs. |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zeg liever, N-VA maakte de kapitale fout door uit de onderhandelingen te stappen.
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In het communiqué van NVA schiet men ook wel met spek.
Brussel zou volgens het BHV-akkoord 600 mio krijgen, wel daar staat in het akkoord niks van. |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() blijkbaar ook niemand die de politieke gevolgen inschat vh feit dat er geen franstalige oppositie bestaat voor dit akkoord ...
|
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Ik heb ook het akkoord (enfin, wat we er nu over weten) al eens doorgenomen, en het is niet ZO slecht.
MAAR; we weten nog niet alles he? Ik wil wel eens zien waar de verborgen compensaties zich zullen schuilhouden. Ik richt mij dan voornamelijk op die 'metropolitan area' -> wat zullen de bevoegdheden zijn van dit 'ding' ? Wat kan/mag het doen, tegen de wil van de Vlaamse Regering in? Het feit dat ze op franstalige fora victorie kraaien geeft mij ook geen goed gevoel btw
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 15 september 2011 om 14:46. |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Los daarvan ben ik er van overtuigd dat men ze buiten spel heeft gezet - maar dat dit niet noodzakelijk een tactisch "verlies" was in de N-VAstrategie.
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je begrijpt dat niet. Een Franstalige kan niet "tegen" iets zijn. Het streven naar een constructieve oplossing die unaniem ondersteund wordt, zit gewoon in zijn ziel.
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dom zijn is duur, en oliedom zijn olieduur. Laatst gewijzigd door nihao : 15 september 2011 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
BDW heeft zelf voor de tv gezegd dat hij niet aan de onderhandelingen wilde deelnemen op basis van de nota Di Rupo. Ik zou eerder zeggen dat de NVA heeft gegokt en verloren. |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, het is wel De Wever zelf die op een persconferentie meedeelde niet (meer) te willen onderhandelen over de nota EDR. Op die manier zat hij zichzelf wel buitenspel.