Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2011, 00:35   #1
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard Hoe vredelievend Amerika weer is ...

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-in-Irak.dhtml

bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 01:32   #2
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

O.b.v. die bron zou ik toch wachten op een echte bevestiging vooraleer het serieus te nemen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 06:48   #3
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Misschien ook eens klagen over het feit dat buitenlandse troepen (ook Belgische) al enkele weken een land aan het bombarderen zijn en zich moeien met zaken waar ze zich niet te moeien hebben...of zijn de beelden uit Libie plots bij niemand meer te zien?

Als het amerikanen waren geweest was het forum te klein...en nu? De krekels hoor je weer overal.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 07:15   #4
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Misschien ook eens klagen over het feit dat buitenlandse troepen (ook Belgische) al enkele weken een land aan het bombarderen zijn en zich moeien met zaken waar ze zich niet te moeien hebben...of zijn de beelden uit Libie plots bij niemand meer te zien?

Als het amerikanen waren geweest was het forum te klein...en nu? De krekels hoor je weer overal.
Dat geld dan voor alle staten die op dit moment betrokken zijn. Wil je consequent blijven natuurlijk.
Oud 2 september 2011, 07:49   #5
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar ja, daar zit olie.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 08:32   #6
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ook amerikanen zijn (een belangrijk) deel van de coalitie tegen Khadaffi en namen deel aan de bombardementen en aanvallen, o.a. met Tomahawk kruisrakketten.

You were saying?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 08:33   #7
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet wat ik het ergste vind. Dat er mensen bestaan die het nodig vinden om peuters te handboeien alvorens hen te executeren? Dat deze mensen nog vrij op straat lopen? Of dat een van klokkenluiders (Bradley Manning) in de gevangenis zit en mishandeld wordt?
Oud 2 september 2011, 10:41   #8
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

ziekelijk en het zou me niet verbazen ...

soortgelijk geval:

http://en.wikipedia.org/wiki/Mahmudiyah_killings

gewoon ziek.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 10:47   #9
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Spijtig genoeg is iedereen tegen oorlog tot dat zijn clubje ten oorlog trekt. Dan is het goed en mag het.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 12:31   #10
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Google censureert
Laten we even wel wezen: Een van de belangrijkste nieuwspagina' s van vandaag werd of wordt niet meer door Google doorgegeven onder het mom van Malware.
Het gaat om Nu.nl
Oud 2 september 2011, 13:54   #11
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Spijtig genoeg is iedereen tegen oorlog tot dat zijn clubje ten oorlog trekt. Dan is het goed en mag het.
Een dikke ²

Dit gezegd zijnde: de Turken bombarderen al een hele poos Iraaks Koerdistan.

Geen woord in de pers.
Oud 2 september 2011, 16:51   #12
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Een dikke ²

Dit gezegd zijnde: de Turken bombarderen al een hele poos Iraaks Koerdistan.

Geen woord in de pers.

Ze bombarderen niet Iraaks-Koerdistan. Ze vallen Turks-Koerdische terroristen aan die zich verschuilen in Irak. En daar werd weldegelijk melding van gemaakt in de pers.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 16:57   #13
zeddie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Maar ja, daar zit olie.
As Libyan oil comes back on line, it will likely have the most impact on the London benchmark price of Brent crude, because most of Libya's oil is sold to European consumers.

GreetzZ

Laatst gewijzigd door zeddie : 2 september 2011 om 16:57.
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 17:21   #14
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euhm, neen. Ik heb geen clubje en kan even makkelijk tegen de bombardementen op Libië, de bezettingen in Irak of de smeerlapperij in Soedan zijn. Hier op het forum ben ik zeker niet de enige die zowat alle oorlogsgeweld resoluut afwijst. Johan Bollen, Tomm en enkele forummers die ondertussen het forum verlieten (Kallikles, Minister van Agitatie,...) zijn/waren daar ook zeer consequent in.

Of ben ik ergens iets vergeten?

Mijn (niet-bestaand) clubje heeft immers geen legers, geen imperialistische neigingen, geen belangen in grondstoffen of multinationals en hoeft geen controle over de wereldzeeën.

Zelfs daar waar ik mij uitspreek tegen idioten en zotten zoals daar zijn de Taliban of Al Qaida richt ik mij in eerste instantie tegen hun financiering en bewapening. Ik geloof immers dat die bewegingen nagenoeg onmiddellijk instorten de dag dat ze geen steun meer krijgen, zo ze zich al niet onmiddellijk dienen te fatsoeneren aan meer redelijke opvattingen. Maar geen wapens verkopen aan Israël, de fondsen van de Taliban bevriezen of toch niet langer meer aandikken,... dat lijkt me nog iets heel anders dan oorlogen voorstaan.

Laatst gewijzigd door Andy : 2 september 2011 om 17:27.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 22:04   #15
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Euhm, neen. Ik heb geen clubje (...) Johan Bollen, Tomm (...) (Kallikles, Minister van Agitatie,...)
Volgens mij heeft niemand daarvan een echt clubje en al zeker geen clubje dat aan de macht is.

Ergo; ik snap niet goed waarom je probeert mijn stelling te ontkrachten? Je zegt zelf dat je geen clubje hebt (en al zeker geen dat aan de macht is). Dus dan slaagt mijn stelling toch niet op u?

En met die voorbeelden kan je mijn stelling ook niet ontkrachten. Als je nu iemand had gegeven die, bijvoorbeeld, Obama steunde maar nu hem verwerpt omdat hij zelf een oorlog is gevonden (en die 2 die er zijn niet gestopt heeft); dan had je een case.

Dus ik snap de vijandigheid niet goed. Maar zelfs dan nog; je voorbeelden zijn geen falsificatie van mijn stelling.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 2 september 2011, 22:05   #16
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn (niet-bestaand) clubje heeft immers geen legers, geen imperialistische neigingen, geen belangen in grondstoffen of multinationals en hoeft geen controle over de wereldzeeën.
Denk je dat mijn clubje die zaken heeft? (Los van de discussie; 'k vraag het mij af.)

Maar los daarvan; als je geen clubje hebt, dan is mijn stelling niet van toepassing, he.
Oud 2 september 2011, 22:07   #17
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik verwees vooral naar de Democratic 'anti-war' movement in de USA. Verdwenen nadat Obama aan de macht is gekomen. Maar echt verdwenen.
Oud 3 september 2011, 11:08   #18
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij heeft niemand daarvan een echt clubje en al zeker geen clubje dat aan de macht is.

Ergo; ik snap niet goed waarom je probeert mijn stelling te ontkrachten? Je zegt zelf dat je geen clubje hebt (en al zeker geen dat aan de macht is). Dus dan slaagt mijn stelling toch niet op u?

En met die voorbeelden kan je mijn stelling ook niet ontkrachten. Als je nu iemand had gegeven die, bijvoorbeeld, Obama steunde maar nu hem verwerpt omdat hij zelf een oorlog is gevonden (en die 2 die er zijn niet gestopt heeft); dan had je een case.

Dus ik snap de vijandigheid niet goed. Maar zelfs dan nog; je voorbeelden zijn geen falsificatie van mijn stelling.
Er is geen vijandigheid. Toch geen bedoelde.

En inderdaad, m'n voorbeelden zijn geen falsificatie voor je stelling. Maar je kan niet zomaar van iedereen vermoeden dat hij of zij ooit wel eens achter een oorlogsagenda zal gaan staan. Onschuldig tot de schuld bewezen is, he?
Citaat:
Ik verwees vooral naar de Democratic 'anti-war' movement in de USA. Verdwenen nadat Obama aan de macht is gekomen. Maar echt verdwenen.
Zelfs dat is mijn clubje niet.
Oud 3 september 2011, 11:14   #19
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je dat mijn clubje die zaken heeft? (Los van de discussie; 'k vraag het mij af.)
Ik geloof dat je het goed meent, en dus per definitie niet achter een oorlogszuchtige agenda wenst te gaan staan. Al vraag ik me (af en toe, en wellicht ten onrechte) af wat een pacifist kan gaan zoeken op het Ministerie van Defensie.

Uit je bronnen en stukjes tekst blijkt erg duidelijk dat je geenszins de cynicus of de 'realpolitieker' (lees: machiavellist) bent. En aangezien je jezelf van dat soort opvattingen consequent distantieert, kan ik je die moeilijk aanwrijven.

mvg,

Andy

Laatst gewijzigd door Andy : 3 september 2011 om 11:23.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 11:22   #20
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geloof dat je het goed meent, en dus per definitie niet achter een oorlogszuchtige agenda wenst te gaan staan. Al vraag ik me (af en toe, en wellicht ten onrechte) af wat een pacifist kan gaan zoeken op het Ministerie van Defensie.
Ik snap niet goed wat je bedoelt met 'wat een pacifist kan gaan zoeken op het ministerie van defensie'? Waar slaat dat op?

Citaat:
Uit je bronnen en stukjes tekst blijkt erg duidelijk dat je geenszins de cynicus of de 'realpolitieker' (lees: machiavellist) bent. Je - naar mijn normen nogal dogmatische - verdediging van bepaalde principes plaatst je wel regelmatig in het verkeerde kamp. Een kamp dat die belangen wel heeft, dat die oorlogen wel voorstaat, en dat daar op een behoorlijk cynische manier mee omspringt. Maar aangezien je jezelf daar consequent van distantieert, kan ik je dat moeilijk aanwrijven.
En welke 'kamp' is dat dan wel? Welk kamp dat belangen heeft en oorlogen voorstaat zou ik in belanden volgens u?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be