![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik ben nooit een voorstander van een splitsing van het land geweest... Wel voor een - veel - beter bestuur van het land... via meer bevoegdheden en verantwoordelijkheden voor de gewesten...
Ik heb geen probleem met solidariteit met onze Franstalige vrienden... als die beperkt is in tijd én verantwoord... En op voorwaarde dat die niet verhinderen dat hun sponsors door hun leiders in de vernieling gefietst worden... Ik ben bereid hiervoor - nog - meer belastingen te betalen (en dat is nu al een pak)... maar garandeer me dan tenminste een fatsoenlijk bestuur... Wat ik allemaal moet horen, lezen én zien... dat grenst toch echt aan het ongelooflijke... Neem nu bvb die 'hervormingen' van Brussel... ![]() Hoe men dit durft voorstellen als hervormingen... daar is mijn al niet te groot verstand veel te klein voor... En als men daarvoor jaarlijks een 500 miljoen (of meer) moet afdokken... zonder inzicht of zicht op een verdere hervorming... dan vind ik dit eerlijk gezegd haast crimineel... Met wat zijn onze regeringsonderhandelaars in feite bezig? Weten die dat zelf wel (uitgezonderd Caroline Gennez en Wouter van Besien, want die wisten het na dag 3 al ![]() Zou het niet beter zijn met deze 'onderhandelingen' te stoppen en desnoods een soort noodregering (wat dit ook moge zijn) te installeren, die het hoofd kan bieden aan de op ons afkomende storm? Zou het niet beter zijn de bereikte '(voor-)akkoorden' los te laten ipv die in de grondwet te betonneren... met het gevolg dat dit land nooit meer tot rust komt? Zou het niet beter zijn rustig opnieuw te beginnen en alles beter voor te bereiden... en liefst met medewerking van de grootste Vlaamse partij... Het is nu het moment om dit land grondig te hervormen... en eindelijk tot rust te komen... ------------------------------------------------------- En wat ik ook graag zou hebben... dat zijn objectieve Vlaamse media... maar dat zal alleszins te veel gevraagd zijn... ![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 22 september 2011 om 12:35. |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het is fout gelopen toen men het begon op te splitsen in gemeenschappen en gewesten, en de taalgrens etc...
Ons land heeft slechts 1 regering nodig, niet meer opgesplitst in gemeenschappen, geen taalgrens. Het volledig grondgebied tweetalig. En bij landelijke verkiezingen kan iedereen stemmen op elke politicus uit het hele land. Over het hele land 1 pot geld dat verdeeld wordt, 1 dezelfde wet voor het hele land. Is dat nu zo moeilijk... Waarom het moeilijk maken door alles te splitsen en overal andere regeltjes te maken, geldtransfers, en dergelijke. |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ongelooflijk... dat ik dit in 2011 nog allemaal mag lezen... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#5 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw plan klinkt allemaal goed, maar dan moeten de franstaligen inzien en voelen dat ze maar een minderheid zijn en hun bevoorrechte positie kwijt zijn. Dat gaan ze nooit willen. Einde van uw suggestie dus. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik merk anders dat men sinds de jaren 70 tot nu nog steeds met problemen zit, het werkt niet, anders zou je hier nu niet zitten discussiëren.
Laatst gewijzigd door Bulevardi : 22 september 2011 om 12:54. |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
In andere meertalige landen werkt het anders nog steeds wel... |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Het werkte niet vóór de jaren 70, niet tijdens en niet na, en het zal nooit werken... Is de conclusie dan zo moeilijk ???
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het zal wel allemaal beteren als je het moeilijker maakt, lijkt jullie redenering. |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We beginnen met wat we opgemerkt hebben. 1. De unitaire staat is mislukt. 2. De federale staat is mislukt. Wat kunnen we hieraan doen? 1. Terugkeren naar de mislukte unitaire staat. 2. Splitsen. Terugkeren naar iets dat gefaald heeft is voor rationele mensen geen optie, dat is enkel weggelegd voor BUB.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Jouw oplossing was evenmin een oplossing, want het werkte niet, dus maakt het ook deel uit van het probleem...
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door looneytoon1975 : 22 september 2011 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Je gaat het niet oplossen door het archaïscher te maken dan het nu al is. Dat gaat het eerder complexer maken. Maar goed, give it a shot. Ik kijk wel toe zeker? Laatst gewijzigd door Bulevardi : 22 september 2011 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zijn ook tal van landen met 1 enkele officiële taal en 1 enkele centrale regering, terwijl de bevolking verschillende talen spreekt. Meestal niet de meest democratische landen. Dus vertel eens, aan welke voorbeelden denk jij? |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De separatistische Belgische revolutie begon.
![]() |