![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn 5 jaar oude Sony DSC 125 heb ik vervangen voor een Olympus VR340.
Wat blijkt dat de 5 jaar oude Sony betere foto's maakt dan de Olympus. ondanks een hogere pixelgetal. Ik zit te denken aan een Canon Powershot Canon SX50 HS, een Panasonic Linux DMC-FZ38 of wederom een Sony Cybershot DSC HX 200. Geen spiegelreflex, maar één die alles zelf instelt en één die HD met stereogeluid kan filmen. Zoommechaniek van Sony zou gammel zijn, de Panasonic heb ik kunnen lenen maar de close-up waren niet al te scherp. Sony DCS 125 ![]() Olympus
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tsja...
Ben al zowat een jaar dusdanig onder de indruk van het "miserabele" cameraatje in mijn Samsung Gio phoontje dat mijn Sony alfa 200 spiegelreflex daar maar ligt te liggen.... Die alpha is veruit superieur natuurlijk,maar uiteindelijk een miskoop want foto's staan voor mij niet op zich ,ze zijn puur utilitair..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 19 mei 2013 om 20:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kennis had een Panasonic die heel goeie foto's opleverde, en ik heb een paar jaar geleden dan zelf een Panasonic Lumix FZ38 gekocht. Ik wou nl. een krachtige zoom.
Ik ben er heel tevreden over, en als hij aan vervanging toe is zal Panasonic weer mijn eerste keuze zijn. Zo slecht lijken die close-ups toch niet.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 19 mei 2013 om 21:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In iedergeval beter dan die oude Sony.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Die scherptediepte valt mij altijd tegen. Vroeger fotografeerde ik met 27 DIN (= 400 Asa/ISO) (of hoger) film en dan had je veel speelruimte met diafragma en belichtingstijd. Die speelruimte hebben die digitale camera's niet. De opname elementen zijn te licht-ongevoelig.
Laatst gewijzigd door Mahalingam : 19 mei 2013 om 21:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben misschien vlugger tevreden dan.
Probleem is dat ik de voorbeelden erg moet verkleinen om ze hier te kunnen uploaden. Het origineel ziet er veel indrukwekkender uit. Nog een paar close ups....
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is een fresco op het plafond van de abdij van St. Savin, gefotografeerd met de losse pols, zonder statief en met de nek 90° geplooid om recht omhoog te kunnen mikken (18 meter hoogte). Toch wel een goed resultaat denk ik dan. (Maar hier ook weer 4/5de moeten verkleinen voor de upload en dat vermindert de scherpte van de lijnen echt wel beduidend.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik maak de mooiste foto's gewoon met m'n mobieltje, Galaxy S III & Note II.
![]() ![]() ![]() ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() My first shot with the Canon SX 500 IS
![]()
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een instapmodel spiegelreflex kan je overigens ook op volautomatisch zetten.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De scherptediepte lijkt mij redelijk. Iets minder diepte was wellicht mooier geweest, maar dat is dan ook weer subjectief. Maar de beeldjes zelf lijken mij niet helemaal scherp te zijn. Wellicht omdat de kwaliteit verlaagd is om de foto te kunnen uploaden.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die lens ziet er nog wel ok uit. Veel goedkopere lenzen hebben op maximale zoom nogal eens last van bvb vignettering (donkere hoeken) en dat lijkt hier niet het geval te zijn. Je ziet inderdaad wel dat er wat beweging in zat, dat kan je proberen te onderdrukken door de ISO misschien wat hoger te zetten en zo de sluitertijd te verkleinen.
![]() |
![]() |