![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.486
|
![]() Voila,de meeste doden vallen aan de uitritten...
en laat dat nu eens precies 100 doden opleveren op de autostrade wat vertelt onze schouppe dan doodleuk: ja we moeten dat niet veranderen... en de mensen moeten hun gordel dragen... dan zitten ze te filosoferen over snelheidscontroles ??? http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GO43G5BJM http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...itritten.dhtml Dus stel u voor als je die automatische tempomats met collisiondetect en afstandsradar zou verplichten.... hoeveel staartongevallen je zou vermijden. EN als je natuurlijk nog eens als overheid de moed zou hebben om de afritten bij elk ongeval eens te herzien... de zwarte afritten zijn vooral die met duikers of messcherp opgestelde vangrails volgens mij, dus afritten maken met zandstroken zoals in de formule 1 zou toch wel leuker zijn. En zou levens redden...
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 25 september 2011 om 08:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Citaat:
Misschien maar gewoon de snelheid op de autosnelweg beperken tot 80 kph. Dat zou een hoop zaken oplossen.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.486
|
![]() als je stilstaat ben je natuurlijk altijd in uw recht en zijn het aantal dodelijke ongevallen altijd minimaal, dus misschien best gewoon overal file organiseren als overheid, is de beste manier om de mortaliteit op de weg te doen dalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
|
![]() [quote]
BIVV meeste doden aan uitritten en staart file...[/QUOTE] Toen ik nog een road-warrier was, ging ik nooit in de staart van een stilstaande file staan, en al zeker nooit na een bocht. Maar parkeerde. Zo heb ik er een paar keer vanachter zien invlammen. Ik leef nog... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.459
|
![]() Citaat:
Een (lagere) snelheidslimiet zou geen directe relatie op het aantal verkeersongevallen en hun gevolgen hebben, zie context: . Citaat:
"Massa" met amper snelheid doodt ook, zelfs pakweg 4 kmh. (bij kwetsbare weggebruikers)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 25 september 2011 om 12:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
Geregistreerd: 29 juli 2009
Berichten: 139
|
![]() Inderdaad en dan horen we reeds jaren van onze heren politici en hun schoothonden dat "overdreven snelheid" en natuurlijk "rijden onder invloed" de grote boosdoeners zijn van de verkeerongevallen.
En dus moeten we meer gaan beboeten, meer controles doen, enz enz. Ze vonden het blijkbaar niet nodig om erbij te vermelden dat het ging om overdreven snelheid OP GEVAARLIJKE UITRITTEN. Daarintegen staan alle flitscamera's wel simpelweg op het kruispunt of langs een loodrechte weg. Wat is het punt dan van deze camera's als ik vragen mag? En dan is het nog eens zo dat deze camera's blijkbaar lijden tot "halsbrekende capriolen"... Ik dacht dat die ondingen op de één of andere manier bijdragen aan de verkeersveiligheid, blijkt net het omgekeerde. Tjah... de politieker die zegt "wij waren misop, we gaan het anders aanpakken", moet overduidelijk nog geboren worden. Ondertussen gaan we natuurlijk wel lekker verder met verkeersboetes innen. Incompetentie is één zaak, en dat zijn we trouwens al gewend, de onmogendheid om eigen stront op te kuisen is een andere zaak. Het komt er bij de politiek dan ook steeds op neer dat ALLES de schuld en verantwoordelijkheid is van de gemiddelde burger, en dat straffen en regeltjes invoeren de ultieme oplossing is. Laatst gewijzigd door goebezig : 25 september 2011 om 17:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.397
|
![]() Ik vraag me af welke pipo daar een studie over besteld heeft, dat weet toch het kleinste kind...
Moet je eens de opritten in de rest van europa zien, die zijn de helft korter als in den belziek. en telkens als je zo een kaffer eerst al op het 3' vak vol in de remmen ziet gaan, om dan op zijn dooie gemak in te voegen op de afrit vraag je je af waar die mensen leren rijden hebben... ook als je ze van een inloopstrook van 1 km lang op het einde tegen 60 per uur de autostrade op ziet rijden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
|
![]() Persoonlijk vind ik de opritten in de meeste buurlanden globaal langer dan in ons land zeker aangezien er in Vlaanderen meer verkeer is dan op de meeste plaatsen in onze buurlanden.
Wat me in België stoort is de enorme variatie aan op-africtcomplexen waardoor je nooit op voorhand kan inschatten hoe en wat. Sommigen zijn echt waanzinnig kort zeker als er veel verkeer is en men niet in het bezit is van een zware wagen. Anderen hebben dan weer een geflipte bocht. Dan heb je uiteraard die pippos waar op en afritten elkaar kruisen zoals aan Flanders Expo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burger
Geregistreerd: 29 juli 2009
Berichten: 139
|
![]() De oplossing is eigenlijk heel simpel...
Een geintegreerd systeem in iedere wagen die vooraf waarschuwing geeft omtrend files en andere gevaarlijke verkeerssituaties, en desnoods zelf ingrijpt om de snelheid te matigen indien de chauffeur hersendood is ofzo. Het is dan ook een koud kunstje voor een dergelijk apparaat om u een degelijk overzicht te geven van de weg voor u, alsook de afstand van een uit of oprit en dergelijke. Kunnen we met 1 druk op de knop gelijk alle wagens beperken tot 90km/u in geval van smog. Voor extreem fascistische overheden kunnen we zelfs nog een stapje verder gaan, en gewoon de snelheid van iedere wagen beperken tot de betreffende snelheidslimiet op die weg. Natuurlijk, dit soort oplossingen kan men niet verkrijgen zonder een investering van de overheid uit, en daar wil het schoentje nogal wel eens wringen. Alweer een voorbeeld van een prachtig stukje technologie die het leven van de mens makkelijker en veiliger zou kunnen maken... als we het maar konden "betalen". |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.486
|
![]() Goebezig
Ik wist niet dat er nog mensen zo denken als ik. Vandaar is internet fantastisch. Kun je eens verfrissend discuteren zonder te vermoeien over klassieke proaganda van ons ambtenarenkorps |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Burger
Geregistreerd: 29 juli 2009
Berichten: 139
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik het gewoon "jawdropping" hoe de meeste problemen in de maatschappij worden aangepakt. En dan heb je ook wel eens die individuen die het allemaal maar wat "sci-fi" vinden, alsof een waarschuwing- en navigatiesysteem voor de wagen vreemder en complexer is dan een smartphone met mobiel internet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.397
|
![]() Citaat:
Ook op sommige uitritten in Duitsland, moet je stevig in de remmen om dan uw bocht in te sturen , Frankrijk idem, niet overal, natuurlijk er zijn ook stukken waar het zeker beter is (rond grote steden) . Sommige afrittencomplexen rond de grote steden (Brussel, Antwerpen, Gent) kunnen inderdaad ook veel beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.397
|
![]() Citaat:
Waarschuwt niet alleen voor de vaste en mobiele camera's maar ook bij gemelde obstakels, je krijgt dan op voorhand een waarschuwing binnen en je gaat je daar automatisch ook naar gedragen. Radarsystemen die je cruise control automatisch doen afremmen (op de duurder modelletjes ... ) City Safety, remt automatisch af als je een obstakel nadert met een snelheid van minder dan 30 per uur en je "vergeet" te remmen... Laatst gewijzigd door Herr Flick : 27 september 2011 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.486
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Citaat:
Ik ben voorstander van het aanpakken van op-en afrittencomplexen als en waar dat nodig is, maar met een beetje op de snelheid letten en inderdaad een beter percentage gordeldracht kunt ge zonder enorme uitgaven ook de verkeersveiligheid verbeteren.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Citaat:
Complexer? Yup. Maar bij mij mogen ze het gerust inbouwen zolang het betaalbaar blijft.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.486
|
![]() Citaat:
Ik moet niet verstrooid zijn, en ik mag niet te hard rijden, en ik moet altijd mijn gordel dragen. Zeg eens hoeveel er dood zijn op die afritten met gordel, en zonder te hard te rijden. Dat is de harde waarheid. Dat zijn de ongevallen die bewijzen dat uw infrastructuur in combinatie met de toegelaten snelheden of de spontaan gereden snelheden, mensen toelaten dat ze fouten maken die hen fataal worden. zoals gezegd, stel dat er 'uitloopzandbakken' zouden staan... hoeveel minder ongevallen zou je hebben... Dan zou je op al die afritten geneen dode hebben. Dus ja is dat de moeite, wel je hebt een budget van 100miljoen euro om al die opritten zand te leggen en aan te passen ? Is dat onbetaalbaar ? Ik denk het niet ? Is dat een slecht plan ? Ik denk het niet ? Nee hoor, het culpabiliseren van de burger is een veel te gemakkelijk alibi. Reken eens op de verstrooide burger, de burger die fouten maakt, de burger die niet perfect is.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 27 september 2011 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
|
![]() Citaat:
Rij gewoon met respect voor andere weggebruikers of veilig voor uzelf en anderen. Of dat nu op of niet op de "snel"-weg is denk eraan hoe je zou reageren als iemand met onverantwoord en onveilig rijgedrag uw naasten, geliefden (kinderen bv) doodrijd of in een rolstoel. Denk eens wat de gevolgen voor jezelf zijn mocht je door uw eigen roekeloos rijgedrag iemand dood rijden of in een rolstoel...
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.486
|
![]() Citaat:
en ivm betaalbaarheid van sci-fi je mag aannemen dat zowat alle technologie een schaaleffect heeft. Het verplichten van een systeem op de belgische markt moet voldoende zijn om een technologie zoals bvb collision detect standaard te maken voor gans de europese markt. Het is genoeg dat je technologie opschaalt naar 100.000 ex, en dat je een markt creeert van 1miljoen gebruikers per jaar (dat is zo in belgie) dan heb je een kritische massa om die technologie op te schalen. Dus ja de overheid kan een handje helpen Je moet gewoon wel niet zeggen in detail in wetten hoe ze een technologie bvb met een gepatententeerde oplossing moeten toepassen. Ik bedoel daarmee geen regels op het lijf geschreven van één fabrikant. Wel regels die zeggen dat er een 'collision detectie' principe moet ingebouwd worden.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 28 september 2011 om 06:51. |
|
![]() |
![]() |