Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 oktober 2011, 11:54   #1
demonen
Banneling

Standaard Eerste peiling sinds splitsing BHV

Straks om 17 uur maakt De Standaard, samen met de VRT, een nieuwe politieke peiling bekend.

Benieuwd of de traditionele hieruit winst halen.
demonen is offline  
Oud 7 oktober 2011, 11:56   #2
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Straks om 17 uur maakt De Standaard, samen met de VRT, een nieuwe politieke peiling bekend.

We zullen zien of dat te rijmen valt met die eerdere peiling van 75 procent "trotse belgen"
Hoera is offline  
Oud 7 oktober 2011, 12:03   #3
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Vrt, de standaard... Lap, dat wordt weer een belgicistische peiling. Kunnen ze met valse resultaten komen zwaaien dat nva aan populariteit heeft moeten inboeten...

Oh ja, de belangerijkste vraag: Vind u dat er zonder nva een federale regering moet gevormd worden?
matthias999 is offline  
Oud 7 oktober 2011, 12:05   #4
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:

Waarschijnlijk wel... Onze media hebben immers 'met de fanfare vooruit' - en zonder dat ze de details kenden - de akkoorden als historisch bestempeld... en de onderhandelende voorzitters als moedig én uiterst bekwaam omschreven...
freelancer is offline  
Oud 7 oktober 2011, 12:06   #5
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Pff peilingen. Bent u alweer daar met uw peilingen. Zoals ik reeds zei: geen enkele peiling is betrouwbaar.
Het Oosten is offline  
Oud 7 oktober 2011, 12:07   #6
wesley84
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
We zullen zien of dat te rijmen valt met die eerdere peiling van 75 procent "trotse belgen"
Tja, dat was een telefonische peiling.. Ik denk dat dat zoiezo al niet representatief is, want wie gaat er nu op telefonische peilingen in?
wesley84 is offline  
Oud 7 oktober 2011, 12:07   #7
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Allez, weer een peiling... Of de N-VA nu straks 5 of 50% lijkt te halen, wat maakt dat nu uit? Voor de traditionele partijen betekent dat enkel hoop of angst voor wat meer of minder geld na de volgende verkiezingen.

Aanpassen moeten ze zich toch niet, tenzij de N-VA ooit eens groter wordt dan de CVP, SP en VLD samen. En dan nog hebben ze de groentjes in reserve.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 7 oktober 2011 om 12:08.
van Maerlant is offline  
Oud 7 oktober 2011, 12:09   #8
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Pff peilingen. Bent u alweer daar met uw peilingen. Zoals ik reeds zei: geen enkele peiling is betrouwbaar.
het zal je toch niet tegenhouden om "pats, de berg af" te roepen als straks blijkt dat de N-VA 0,1% is gezakt.
Oud 7 oktober 2011, 12:11   #9
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het zal je toch niet tegenhouden om "pats, de berg af" te roepen als straks blijkt dat de N-VA 0,1% is gezakt.
Met twee verschillende accounts, dan nog wel.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 7 oktober 2011, 12:18   #10
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
ge pikt me de woorden uit de mond...
Oud 7 oktober 2011, 12:21   #11
van Maerlant

Standaard

Was dat echt een vraag in die peiling: 'Bent u trots Belg te zijn'?

Jezus, welke amateur stelt zoiets op

van Maerlant is offline  
Oud 7 oktober 2011, 12:21   #12
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

De vraag "Bent u akkoord met de benoeming van Franstalige rechters in Halle vilvoorde?" zou niet mogen ontbreken.

Door de vraagstelling bepaal je ook de uitslag. Ik ben benieuwd naar de manier waarop hoe de vragen gesteld worden, daarmee kan ik de objectiviteit van de enquête inschatten.

('t is misschien dat ik vroeger zelf nog enquêtes mee hielp opstellen, afnemen, statistisch verwerken en interpreteren, dat ik er niet te veel belang aan hecht. Hetzelfde zegt mijn vriend die een bedrijf heeft die zich met ditzelfde bezig houdt)
Johan Bollen is offline  
Oud 7 oktober 2011, 12:25   #13
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Ik zal me nooit verlaten op peilingen om wat dan ook te voorspellen of te roepen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 oktober 2011 om 12:26.
Het Oosten is offline  
Oud 7 oktober 2011, 12:29   #14
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De vraag "Bent u akkoord met de benoeming van Franstalige rechters in Halle vilvoorde?" zou niet mogen ontbreken.

Door de vraagstelling bepaal je ook de uitslag. Ik ben benieuwd naar de manier waarop hoe de vragen gesteld worden, daarmee kan ik de objectiviteit van de enquête inschatten.

('t is misschien dat ik vroeger zelf nog enquêtes mee hielp opstellen, afnemen, statistisch verwerken en interpreteren, dat ik er niet te veel belang aan hecht. Hetzelfde zegt mijn vriend die een bedrijf heeft die zich met ditzelfde bezig houdt)
Ik heb de VRT en de Standaard denk ik nog nooit informatie over hun manier van peilen zien vrijgeven.

van Maerlant is offline  
Oud 7 oktober 2011, 12:32   #15
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

als ik de uitspraak van een bepaalde standaardjournalist goed kan interpreteren, zal er amper verschil zijn met de vorige peiling. Maar hij kan natuurlijk ook iets anders bedoeld hebben
vrijevlaming is offline  
Oud 7 oktober 2011, 12:43   #16
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk gaan de traditionelen er winst uit puren. Het zou me sterk verbazen moest N-VA niet minstens 5% lager uitkomen als de vorige peiling. Een peiling binnen pakweg een half jaar zal al meer zeggen, wanneer er iets zichtbaar wordt van de "historische" akkoorden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 7 oktober 2011, 12:48   #17
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk gaan de traditionelen er winst uit puren. Het zou me sterk verbazen moest N-VA niet minstens 5% lager uitkomen als de vorige peiling. Een peiling binnen pakweg een half jaar zal al meer zeggen, wanneer er iets zichtbaar wordt van de "historische" akkoorden.
ik weet het niet. Ik ben daar nog niet zo zeker van. Zeker de manier waarop hij het zei tegen ons...
vrijevlaming is offline  
Oud 7 oktober 2011, 12:50   #18
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ik weet het niet. Ik ben daar nog niet zo zeker van. Zeker de manier waarop hij het zei tegen ons...
De vlaming zal er niet meer inlopen.
matthias999 is offline  
Oud 7 oktober 2011, 12:50   #19
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
wie zei wat?
Oud 7 oktober 2011, 12:53   #20
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Toch wel hoor.
Die op de verkiezingsdag zelf.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be