Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 oktober 2011, 16:02   #1
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard Nieuwe peiling van VRT-De Standaard: N-VA stijgt nog verder...

zelfs na al die "historische" akkoorden die ze afsloten zonder n-va.

Ondanks dat ze zonder n-va zogezegd alles hadden opgelost, wordt n-va nog altijd sterker

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111007_145
vrijevlaming is offline  
Oud 7 oktober 2011, 16:05   #2
demonen
Banneling

Standaard

Die Groen!-kiezers zijn overigens wel rare vogels. Wanneer gevraagd wordt op welke politici ze zouden kunnen stemmen, noemen ze vooral Frank Vandenbroucke, Johan Vande Lanotte en Kris Peeters. Wouter Van Besien is slechts de vierde op hun lijstje.
demonen is offline  
Oud 7 oktober 2011, 16:07   #3
respublica
Minister

Standaard

Goed nieuws, maar laten we niet euforisch doen. Het enige wat telt zijn de verkiezingsresultaten, en dat was 28% in 2010 en wat het in 2012 wordt is koffiedik kijken.
respublica is offline  
Oud 7 oktober 2011, 16:08   #4
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Die Groen!-kiezers zijn overigens wel rare vogels. Wanneer gevraagd wordt op welke politici ze zouden kunnen stemmen, noemen ze vooral Frank Vandenbroucke, Johan Vande Lanotte en Kris Peeters. Wouter Van Besien is slechts de vierde op hun lijstje.
Groen, dat zijn gestoorde freaks. Narcisten eigenlijk
giserke is offline  
Oud 7 oktober 2011, 16:08   #5
vrijevlaming
Banneling

Standaard

de val van het belang lijkt nu definitief ingezet. Vandaag zijn er weer twee afdelingen die uit de partij stapten. Volgens mij gaan die nog amper opkomen in 2012, behalve in paar grote steden
vrijevlaming is offline  
Oud 7 oktober 2011, 16:09   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Die N-VA toch weeral, zo'n grote partij en toch in het cordon zitten.
Oud 7 oktober 2011, 16:09   #7
giserke
Banneling

Standaard

Bovendien als die peiling doortrekt naar het lokaal niveau, betekend dit dat de tsjeven de helft van hun mandaten zal zien schuiven.
Wat dit zal teweeg brengen....
giserke is offline  
Oud 7 oktober 2011, 16:10   #8
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Bovendien als die peiling doortrekt naar het lokaal niveau, betekend dit dat de tsjeven de helft van hun mandaten zal zien schuiven.
dat mag je niet doen, zo doortrekken. We gaan nooit 35% halen op lokaal vlak. Hier en daar, ja, maar in vele beginnende afdelingen mogen we al een gat in de lucht springen als we 15% halen.
vrijevlaming is offline  
Oud 7 oktober 2011, 16:11   #9
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

De tsjeven stijgen????
Pelgrim is offline  
Oud 7 oktober 2011, 16:12   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De tsjeven stijgen????
Wat had je gedacht? We zijn een volk van onnozelaars.
Oud 7 oktober 2011, 16:13   #11
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
De tsjeven stijgen????
1.7%, tov hun verkiezingsresultaat: dat is binnen de marge.
vrijevlaming is offline  
Oud 7 oktober 2011, 16:15   #12
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
dat mag je niet doen, zo doortrekken. We gaan nooit 35% halen op lokaal vlak. Hier en daar, ja, maar in vele beginnende afdelingen mogen we al een gat in de lucht springen als we 15% halen.
Toch benieuwd wat er in HV gaat gebeuren.
Zucht is offline  
Oud 7 oktober 2011, 16:20   #13
Ambiorix1
Partijlid

Standaard

slechts 46% staat achter de huidige onderhandelaars...

Dat zegt toch genoeg.
Ambiorix1 is offline  
Oud 7 oktober 2011, 16:22   #14
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De tsjeven stijgen????
De tjsevennationalisten van NVA en die van CD&V.
solidarnosc is offline  
Oud 7 oktober 2011, 16:23   #15
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Volgens mij niet al te veel. De NVA'ers die ik mijn dorpje ken zijn tsjeveriger dan de tsjeven en aangezien er geen Franstaligen wonen en ons dorpie op 150km van de taalgrens ligt denk ik niet dat het zoveel verschil zal maken.
solidarnosc is offline  
Oud 7 oktober 2011, 16:25   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Beke is slechts tiende in de populariteit ...

zwak, vind ik ... een teken aan de wand.

(verder zitten in die top tien, de tsjeven èn de sossen met een deserteur .. die hen stemmenverlies zal opleveren)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 7 oktober 2011, 16:25   #17
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de val van het belang lijkt nu definitief ingezet. Vandaag zijn er weer twee afdelingen die uit de partij stapten. Volgens mij gaan die nog amper opkomen in 2012, behalve in paar grote steden
Nja zolang de mojo van Dewever niet is uitgewerkt wellicht wel maar in het huidig politiek landschap kunnen dingen snel veranderen. De sterkte van NVA is Dewever en de sterkte van Dewever is de zwakte van de concurrentie. Beke en De Croo komen over als snotneuzen.
solidarnosc is offline  
Oud 7 oktober 2011, 16:26   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Volgens mij niet al te veel. De NVA'ers die ik mijn dorpje ken zijn tsjeveriger dan de tsjeven en aangezien er geen Franstaligen wonen en ons dorpie op 150km van de taalgrens ligt denk ik niet dat het zoveel verschil zal maken.
Als ge a zegt, moet ge b durven zeggen.

Maak nu kenbaar over welk dorpje het gaat, en we spreken mekaar terug nadat de verkiezingsuitslagen bekend zullen zijn in oktober 2012.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 7 oktober 2011, 16:34   #19
system
Banneling

Standaard

Citaat:
zelfs na al die "historische" akkoorden die ze afsloten zonder n-va.

Ondanks dat ze zonder n-va zogezegd alles hadden opgelost, wordt n-va nog altijd sterker

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111007_145
(in de veronderstelling dat de peilig juist is, hetgeen ik betwijfel)

Zoals ik hier al zolang stelde, 'verblokt' de NVA steeds meer. Het zuigt het VB leeg. En dus nogmaals, de Vlaams-nationalistische partijen zijn als communicerende vaten. Wat de ene nationalistische partij wint, verliest de andere.

Gezien de richting van de stemmen, mogen we nu zeker gerust stellen dat de NVA niet meer is: NVA= VB-light, maar: NVA= VB-full!

Zoals ook al werd voorspeld in een draad, gaat het VB onder de 10% en komt op ongeveer 8,5% . Bovendien verdwijnt de LDD uit de Kamer. De Vlaams-nationalisten in hun geheel winnen dus uiteindelijk maar bitter weinig. Ze nemen gewoon stemmen over van de andere Vlaams-nationalistische partijen. Ze zitten nu ongeveer aan hun maximum.

Wat meer verontrustend is voor de NVA, is de winst van partijen zoals de CD&V en Groen! . Die keurden volmondig het akkoord goed. Ook de SPa houdt zich opvallend goed. De Open-VLD ziet nog wat stemmen verliezen, waarschijnlijk aan de CD&V en in veel mindere mate aan de NVA.

Besluit: het ziet er niet goed uit voor de NVA. Het enige dat ze nog kunnen bij volgende verkiezingen is het VB verder leegzuigen.

Ieder wees dus gewaarschuwd: wie in de toekomst voor de NVA stemt, stemt voor een nieuw Vlaams Belang.

Laatst gewijzigd door system : 7 oktober 2011 om 16:37.
system is offline  
Oud 7 oktober 2011, 16:38   #20
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
(in de veronderstelling dat de peilig juist is, hetgeen ik betwijfel)

Zoals ik hier al zolang stelde, 'verblokt' de NVA steeds meer. Het zuigt het VB leeg. En dus nogmaals, de Vlaams-nationalistische partijen zijn als communicerende vaten. Wat de ene nationalistische partij wint, verliest de andere.

Gezien de richting van de stemmen, mogen we nu zeker gerust stellen dat de NVA niet meer is: NVA= VB-light, maar: NVA= VB-full!

Zoals ook al werd voorspeld in een draad, gaat het VB onder de [color="Red"][10% en komt op ongeveer 8,5% . Bovendien verdwijnt de LDD uit de Kamer. De Vlaams-nationalisten in hun geheel winnen dus uiteindelijk maar bitter weinig. Ze nemen gewoon stemmen over van de andere Vlaams-nationalistische partijen. Ze zitten nu ongeveer aan hun maximum.

Wat meer verontrustend is voor de NVA, is de winst van partijen zoals de CD&V en Groen! . Die keurden volmondig het akkoord goed. Ook de SPa houdt zich opvallend goed. De Open-VLD ziet nog wat stemmen verliezen, waarschijnlijk aan de CD&V en in veel mindere mate aan de NVA.

Besluit: het ziet er niet goed uit voor de NVA. Het enige dat ze nog kunnen bij volgende verkiezingen is het VB verder leegzuigen.

Ieder wees dus gewaarschuwd: wie in de toekomst voor de NVA stemt, stemt voor een nieuw Vlaams Belang.
Ik was al aan het wachten tot de Devadder van het forum ging afkomen. Tel je de stemmen samen van de V partijen bij de verkiezingen en in deze peilingen, dan zie je een zeer lichte stijging. In de praktijk zal dit wel betekenen dat er méér zetels gaan komen voor de V-partijen. Bovendien is uw stijging van cd&v 1.7% tov hun verkiezingsresultaat. N-VA stijgt 6% tov hun verkiezingsresultaat. De foutenmarge is 3%

einde discussie
vrijevlaming is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be