![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Verbod op huisdieren na doodschieten hangbuikzwijnen
Citaat:
Binnenkort is het echter weer het islamitische slachtfeest waar duizenden schapen onverdoofd gekeeld zullen worden. Ik denk dat die hangbuikzwijnen minder geleden hebben toen ze werden doodgeschoten. (misschien had hij beter met zijn hangbuikzwijnen naar zo'n officiële slachtvloer gegaan en ze daar doodgeschoten? iedereen gelijk voor de wet enzo?) Nu vraag ik me af - ook met andere vergrijpen of reddingsoperaties van dieren : waar zit hem de logica? Als ik lees dat er met man en macht en alle middelen worden ingezet om een zeehondenjong of pinguin "happy feet" te redden, terwijl in dezelfde haven de vissersboten aankomen met de vangst van die dag. Wat maakt dat het ene dier niet mag worden gevangen en gedood, en het andere wel? Ik zie in dit voorbeeld geen geval van verwaarlozing noch dierenmishandeling. Gewoon een foute keuze bij het aankopen van een o zo snoezig hangbuikzwijntje! Dat ze gewoon eens beginnen met de aankoop van zo'n dieren onder stricte voorwaarden te zetten (gewoon al omwille van het voorbeeld van die mevrouw die zo'n beest in haar appartement liet opgroeien, d�*t vind ik dierenmishandeling - alhoewel het beest het op zich best naar zijn zin zal gehad hebben). ![]() Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 12 oktober 2011 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Tiens wordt er tegenwoordig niet meer gesluikslacht in garages zoals in mijn goeie ouwe tijd?
Doodschieten met een illegaal wapen is natuurlijk de aandacht van de varkens trekken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Voor ge een schaap kunt eten, moet ge het kelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Jammer dat hij ze ooit in huis haalde, maar soit. Ik ben zelf een grote dierenliefhebber maar terzelfdertijd ook een grote vleeseter. Ik moet dus niet hypocriet gaan doen over dieren slachten. Ik zou zeggen: geef ze een goed leven, behandel ze goed en slacht ze zo snel en pijnloos mogelijk. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een varken daarentegen, dat staat het dichtst bij de mens. Een reden temeer, om er ook af te blijven. (als ge een mensenvriend zijt) Laatst gewijzigd door eno2 : 12 oktober 2011 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Er zijn minder gruwelijke manieren waarbij het wezen minder hoeft te lijden.
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En MOET dat door een pijnlijke dood?
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Staatssecretaris
|
![]() Dieren hebben geen rechten.
Doe eens normaal. Het zijn mensen die bepaalde morele plichten hebben. Organisaties zoals gaia hameren alleen daarop. Je zal nergens een dieren manifest gaan vinden. Geen dier zal zijn recht gaan halen of afdwingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet? Dan ga jij maar eens in het territorium van een gorilla ofzo staan, eens kijken hoe goed jij je recht daar gaat halen. Een klein zielig lappenpopje ben je dan. Dieren genoeg waar je niets tegen kan beginnen.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En MOET dat door een pijnlijke dood?
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Wat had die man dan eigenlijk moeten doen om van die twee mormels af te komen? Vetrinaire bellen aan €100/zwijntje? Want ik kan mij inbeelden dat ge Big en Betsy niet zomaar platspuit met het eerste het beste.
Dat weten we dan ook alweer. Volgende keer gebruikt ie maar de voorhamer of pijl en boog... Of beter nog: camionetteke huren bij Dockx en ze 's nachts uitzetten voor het politiekantoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat te blijven tot ze een natuurlijke dood sterven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben jullie nu ècht niet door dat circe het eens een keertje over islam wil hebben? Wat kunnen die dieren haar schelen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echt, blijf hier maar voor opkomen en we zullen zien hoe onze kinderen of klein kinderen ons hiervoor gaan bedanken. Trouwens, idem voor de bomen en planten. Blijven kappen! Moet je doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 12 oktober 2011 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn ongelukken...die zullen er altijd zijn. Dat kan gebeuren en daar maak ik me niet kwaad om...het zijn dan ook ongelukken. Jammer, dat wel.
Laatst gewijzigd door illwill : 12 oktober 2011 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |