![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Er komt meer en meer kritiek op de beslissing van de Vlaamse Regering om een bouwvergunning te verlenen voor het (vermoedelijk) groots(t)e shoppingcentrum van Europa in Machelen langs het viaduct van Vilvoorde.
Dit shoppingcentrum zou (volgens dat ik gehoord heb) 25.000 extra auto's per dag naar ginds 'trekken'... Gelukkig heeft het autoverkeer daar nog veel speelruimte.. ![]() De Bond Beter Leefmilieu en Unizo zijn er niet over te spreken... Ook Groen! geeft van katoen!... en terecht volgens mij... Een verrijking voor het milieu zal het alleszins niet zijn... en de duizenden kleine winkels zullen waarschijnlijk geen vragende partij zijn. Groen! vindt het het bovendien eigenaardig dat Kris Peeters, gewezen kopstuk van UNIZO, zich achter dit project zet... En zou dit bovendien geen verfransing meebrengen? Ik zou dit project verwerpen... net zoals de kindpremie... Er moet nog een milieuvergunning afgeleverd worden... Wat zal hiermee gebeuren? -------------------------------- En wat is de rol van de N-VA in deze? ![]() Bron Laatst gewijzigd door freelancer : 29 oktober 2011 om 15:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Big is Beastly
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() conclusie kelt :gezien de "shoppers" het grootste kiespubliek vormen komt dat shopping centrum er....
Laatst gewijzigd door kelt : 29 oktober 2011 om 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() het zal er in ieder geval veiliger zijn om te winkelen dan in downtown bxl
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je niet maken volgens mij.
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() De lokatie is in ieder geval wel goed, braak liggend terrein vlak bij het lawaai van de autostrade. Dus daar een shopping centrum inplanten lijkt wel goed. Het zou overigens maar voor een derde meer verkeer zorgen dan nu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En dan binnen een straal van een goede km... nog 2 shoppingcentra... ![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 29 oktober 2011 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ik stel voor dat ze al de grootste shoppingcenters van Europa daar zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je zal toch een stukje langs "gewone" straten (Woluwelaan ?) moeten. 25.000 auto's per dag lijkt dan veel. Het risico bestaat dat je gewoon een uur in file staat om van de parking af te geraken. Of ze moeten bijkomende verbindingen naar de ring, eventueel E19 en E40 maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 3.000 werkplaatsen. 2000 zelfstandigen zonder werk, met hun familie. Of ze kunnen daar een winkel huren voor 75.000 € per jaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ik ken plaatsen waar ze zo een shopping center hebben ingebed, dat op jaarbasis miljoenen klanten trekt. Maar de lokale middenstand is zo goed als dood, met leegstand in het gemeentecentrum als gevolg.
En nu stroomt alle winst van het shoppingcenter naar een amerikaans bedrijf. Yey @ oerdomme politiekers. Twaren wsh onderwijzers of juristen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat project niet in strijd met zowat al het beleid van de Vlaamse regering?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is uiteraard of er plaats is voor een derde meer verkeer. Klagen dat er teveel verkeer op de ring is en het grootste winkelcentrum van Belgïe neerpoten aan de ring is niet consequent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 29 oktober 2011 om 23:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo kennen we de Vlamingen weer. Vlaanderen is groot maar de euro is veel groter en als we daarvoor ons "eigen volk" (Unizo van Kris Peeters) moeten afmaken dan doen we dat maar. Het zou logisch zijn maar dat het grootste deel van de klanten en personeel van Uplace Franstaligen zullen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al ligt het op een paar kilometer van mijn deur, mijn intuïtie zegt dat het nog altijd voordeliger zal zijn om de 100+ kilometer naar V2 in Villeneuve d'Ascq (FR) af te leggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is nu al hele dagen file op de Brusselse ring, laat staan wat de gevolgen als daar nog eens 1/3 meer verkeer opkomt. Nu ze doen maar, ik heb er zelf geen last van. De lokatie op zich is wel goed natuurlijk, als je de verkeersproblemen buiten beschouwing laat. Btw, het winkelcentrum in Sint-Niklaas levert een duidelijke netto winst op aan arbeidsplaatsen, niettegenstaande er in het cenrum wel winkels wegtrekken natuurlijk. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 30 oktober 2011 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kwaliteits artikelen aan ongelooflijke prijzen... In Belgie betaal je voor IDENTIEKE produkten meestal 40 �* 60 % méér !!! Voor heel mooie herenhemden tot 100 % ! ! ! Voor je winst op 1 herenhemd dat je hier 99 € betaalt en in Roubaix 49 €, rij je van A'pen naar Roubaix en terug. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
....eigenlijk is ondergetekende wat aan het betwijfelen welk economisch beleid de Vlaamse regering wel wil.... INDUSTRIEEL beleid is wel degelijk Vlaamse bevoegdheid,en is absoluut nodig om ECHTE jobs aan te trekken....het gunnen van shoppingpleziertjes aan babyboomers,in ruil voor onderbetaalde pseudo-jobs voor jongere mensen ,getuigt volgens mijn bescheiden mening van een beperkte blik in de toekomst...Shoppingcentra lijken mij eigenlijk verkwanseling van grond ten behoeve van(alweer) de kerkhof-generatie En inderdaad.....de ruggengraat van het ganse Belgische Verkeersnet kan hiermee alleen maar extra belasting tegemoetzien. Laatst gewijzigd door kelt : 30 oktober 2011 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |