Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2021, 14:01   #1
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard Geen snelheidstolerantiemarge meer

Geen snelheidstolerantiemarge meer

Op zeven snelwegen in ons land gaan de verkeerscamera's voortaan sneller flitsen wanneer een bestuurder te snel rijdt. Het is het eerste proefproject na de beslissing van minister van Justitie Vincent Van Quickenborne (Open VLD) in juli om de verkeersveiligheid te verhogen.

Bron: VRT NWS - Tolerantiemarge

Ik merk nu pas dat het artikel werd aangepast. Deze morgen las ik nog dat je op een autosnelweg in Wallonië 147 per uur kon rijden zonder te worden geflitst.

Hoe dan ook, het gaat om 5 autosnelwegen in Wallonië en 2 in Vlaanderen.

Het moet toch zijn dat de tolerantie in Wallonië steeds groter is geweest, of trek ik de verkeerde conclusie ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2021, 14:32   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Geen snelheidstolerantiemarge meer

Op zeven snelwegen in ons land gaan de verkeerscamera's voortaan sneller flitsen wanneer een bestuurder te snel rijdt. Het is het eerste proefproject na de beslissing van minister van Justitie Vincent Van Quickenborne (Open VLD) in juli om de verkeersveiligheid te verhogen.

Bron: VRT NWS - Tolerantiemarge

Ik merk nu pas dat het artikel werd aangepast. Deze morgen las ik nog dat je op een autosnelweg in Wallonië 147 per uur kon rijden zonder te worden geflitst.

Hoe dan ook, het gaat om 5 autosnelwegen in Wallonië en 2 in Vlaanderen.

Het moet toch zijn dat de tolerantie in Wallonië steeds groter is geweest, of trek ik de verkeerde conclusie ?
De politie mag bovenop de wettelijke minimummarge nog altijd een extra marge hanteren. Ze stellen hun mobiel flitsapparaat handmatig zo in.

Hier eentje die op 87 kmh staat, de 80 +... kmh tolerantie, vanaf 88 kmh gaat de flits... (bovenste vrachtwagens, onderaan voor autos, zie symbool):

Vermoedelijk een foto in Nederland genomen.

En ja in Wallonië zijn ze altijd toleranter geweest.

Alleen al het feit dat Wallonië de algemene 90 kmh behouden heeft zegt genoeg.

En als er een wetsvoorstel voor een 130 kmh limiet ingediend werd, of zoals Frankrijk 130/110, kwam het meestal van de Waalse liberalen.

Laatst gewijzigd door Micele : 20 oktober 2021 om 14:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2021, 18:18   #3
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Oeps, dat wist ik niet.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2021, 19:08   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Oeps, dat wist ik niet.
Dan zal ik je nog betreffend wegcode-Artikel 11 geven voor de 3 Gewesten:

https://wegcode.be/wetteksten/sectie...code/170-art11
Oud 20 oktober 2021, 19:23   #5
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

geen foutenmarge meer? geen probleem, dan vraag ik wel iedere keer het ijkingsattest op
Oud 20 oktober 2021, 19:56   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
geen foutenmarge meer?
Waar lees jij dat in die link?

Citaat:
De technische foutenmarge van de snelheidscamera's blijft wel bestaan. Dat is een kleine marge om technische fouten van meettoestellen op te vangen, aangezien die soms een afwijking hebben. Die marge bedraagt zes kilometer per uur voor alle zones waar je maximaal 100 kilometer per uur mag rijden. Zodra de snelheidsdrempel daarboven gaat, 120 bijvoorbeeld, is de marge zes procent op die toegelaten snelheid. Concreet zal er nog altijd pas geflitst worden vanaf een snelheid van 129 kilometer per uur.
Wettelijke technische foutenmarge vind je hier:
https://wegcode.be/wetteksten/sectie...135-col11-2006

https://wegcode.be/pdf/COL/COL%2011_2006.pdf

Laatst gewijzigd door Micele : 20 oktober 2021 om 20:01.
Oud 20 oktober 2021, 21:01   #7
denkimi
Banneling

Standaard

De put in de staatskas moet gevuld worden.

En zeggen dat ik een paar jaar geleden nog dacht dat quickie een liberaal was.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 08:22   #8
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
De put in de staatskas moet gevuld worden.

En zeggen dat ik een paar jaar geleden nog dacht dat quickie een liberaal was.
IDD. Er is geen enkele politieker die ook maar iets inzit met uw of mijn veiligheid.
Meer inkomsten nodig zonder de belastingen te verhogen. Hoe kan het beter dan door de burger te doen geloven dat het zijn eigen fout is dat hij moet betalen? Dus de auto moet betalen. En met veel bravoure melden ze dan dat ze de belastingen niet doen stijgen.

Van ongelijke belastingdruk gesproken,...dat kan tellen.

Maar al de 40 km/u halende elektrische steps e fietsen worden niet geflits in een max. 30 km zone. De auto's wel. Nochtans zijn het beide gemotoriseerde voertuigen die zich moeten houden aan het verkeersreglement. (schending van het gelijkheidsbegin) Bovendien moeten bromfietsers een helm dragen. Waarom die fietsers niet? Ik zou wel eens willen weten hoeveel er zo rondrijden zonder verzekering. Maar een scootmobiel van een mindervaliede die amper 6km/u haalt, moet wel een verzekering hebben hoor.

Laatst gewijzigd door Garry : 30 oktober 2021 om 08:51.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 08:42   #9
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

goed opletten dat vadertje staat je niet bedriegt.

Onlangs werd ik geflitst op de autosnelweg aan 133 Km/u. Met alle afwijkingen en tolerantie regels zou ik dan de 140 op kilometerteller hebben overschreden. Nu wil treffen dat ik op de snelwegen ALTIJD cruise controle rijd die meestal ingesteld staat op 110 en heel uitzonderlijk 115.

Die denken nu toch niet dat ik die zo gezegde overtreding ga betalen?

Ze kunnen den boom in, in stadspark staan er hoge genoeg. Dat ze er maar ene gaan uitzoeken!
Oud 30 oktober 2021, 08:47   #10
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De politie mag bovenop de wettelijke minimummarge nog altijd een extra marge hanteren. Ze stellen hun mobiel flitsapparaat handmatig zo in.

Hier eentje die op 87 kmh staat, de 80 +... kmh tolerantie, vanaf 88 kmh gaat de flits... (bovenste vrachtwagens, onderaan voor autos, zie symbool):

Vermoedelijk een foto in Nederland genomen.

En ja in Wallonië zijn ze altijd toleranter geweest.

En als er een wetsvoorstel voor een 130 kmh limiet ingediend werd, of zoals Frankrijk 130/110, kwam het meestal van de Waalse liberalen.
De geneugten van het defederaliseren van het verkeersbeleid. Er is ten Westen van Brussel een autostrade waar je tien keer (ik overdrijf) in een andere verkeerszone rijdt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 08:59   #11
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De geneugten van het defederaliseren van het verkeersbeleid. Er is ten Westen van Brussel een autostrade waar je tien keer (ik overdrijf) in een andere verkeerszone rijdt.
Niet alleen als het over verkeer gaat. Over het algemeen zijn ze in Wallonië in rechtszaken op de rechtbanken ook veel toleranter.
Oud 30 oktober 2021, 09:33   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
goed opletten dat vadertje staat je niet bedriegt.

Onlangs werd ik geflitst op de autosnelweg aan 133 Km/u. Met alle afwijkingen en tolerantie regels zou ik dan de 140 op kilometerteller hebben overschreden. Nu wil treffen dat ik op de snelwegen ALTIJD cruise controle rijd die meestal ingesteld staat op 110 en heel uitzonderlijk 115.

Die denken nu toch niet dat ik die zo gezegde overtreding ga betalen?

Ze kunnen den boom in, in stadspark staan er hoge genoeg. Dat ze er maar ene gaan uitzoeken!
Pics (van de boete die je opgestuurd kreeg, geanonimiseerd natuurlijk) or it didn't happen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 09:37   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Open google maps, tik in " Baarle-Hertog", zoem stevig in.
Hoe komt het dat daar niemand ambetant doet?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be