![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Nergens kon ik dit op het forum vinden, misschien vergis ik me, maar ik heb het nog niet gevonden, daarom;
Moslims vanaf 18 september met eigen uitzendingen op VRT De Moslim Televisie en Radio Omroep (MTRO) start op 18 september zijn uitzendingen op Eén. De Omroep werd op 1 januari erkend als levensbeschouwelijke organisatie, maar moest lang wachten op duidelijkheid over de subsidies. Reportage over Ramadan "Op zondag 18 september om 9.45 uur, net voor 'De Zevende Dag', hebben we onze eerste uitzending", zegt Mohamed Achaibi, woordvoerder voor de Nederlandstalige tak van de Moslimexecutieve in België. "We zijn al volop aan het filmen. Het worden twee reportages, een over de Ramadan en een rond de erkenning van de Islam in België in de jaren zeventig." In januari werd de MTRO erkend als een zogenaamde 'derde'. De andere derden moesten licht inleveren, zodat de MTRO per jaar vier uur op tv en zeven uur op de radio kan uitzenden. Ook op radio 1 "De radio-uitzendingen starten op 30 september", aldus Achaibi. "We hebben ervoor gekozen om op vrijdag op antenne te gaan, telkens een 25-tal minuten na het nieuws van 20 uur op Radio 1." De MTRO krijgt voor zijn activiteiten een subsidie van 117.964,50 euro per jaar. Er zijn nu zes levensbeschouwelijke verenigingen die uitzendingen door derden mogen verzorgen op de VRT. Het gaat om een katholieke, een vrijzinnige, een orthodoxe, een protestantse, een joodse en nu dus ook een islamitische omroepvereniging. Het radioprogramma van de Protestantse Omroep wordt het best beluisterd, met een gemiddeld bereik van 52.134. Op tv spant de Orthodoxe Omroep de kroon met gemiddeld 39.532 kijkers. (belga/lb) Goede zaak, of niet?
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 29 augustus 2011 om 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En zijn deze uitzendingen dan verdwenen en waarom?
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 29 augustus 2011 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Waarom die andere uitzendingen verdwenen zijn? Te weigig kijkcijfers? Te veel atheïsten? Geen idee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Maar van wie mogen ze, van mij hoeven de katholieken alleszins geen uitzendingen te krijgen, de moslims evenmin.
![]() |
#6 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik heb liever iets nieuws op de tv. En een moslimprogramma is per slot van rekening iets nieuws. Laatst gewijzigd door Bulevardi : 29 augustus 2011 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() het idee van de MTRO is voor mij onaanvaardbaar want in mijn ogen bellemmert het de integratie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() ²
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Ja, ik heb ook liever islamuitzendingen, zodat zij zich hier goed voelen en volop weer hun geloof kunnen belijden...
![]() |
#10 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Iedereen heeft het recht om zijn geloof te kunnen belijden. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als zij hun geloof willen verkondigen richten ze maar een commerciële zender op, of gaan ze maar eens aankloppen bij zo'n omroep.
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 29 augustus 2011 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er word al genoeg met geld gesmeten dezer tijden. Graag onzin van tv halen welke niet nodig zijn. En ja, ook dat gezeik binnen de kerken. Als de kerk of welk geloof dan ook uitzendingen willen maken hebben ze daar al geld genoeg voor. Zoniet...dan net zoals anderen...geen tv, punt.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat al de godsdiensten hun geld samenleggen en zelf betalen voor de flauwe kul die ze willen uitzenden.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en definieer eens integratie?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Ik denk dat hij assimilatie bedoelt.
![]() |
#16 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat het mij niet zint dat ze het moeten schrappen. Ik kijk ook niet naar joodse programma's, daarom moeten die niet geschrapt worden. Er zal wel vraag naar zijn, door joden wellicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Zolang we maar tolerant zijn zeker?
![]() |
#18 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Wat is hier xenofoob aan?
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Ik vind dit een heel goede zaak.
Wel een klein vraagje. Wanneer is de Orthodoxe Omroep op tv? Ik wist niet de Orthodoxen een omroep hadden? |
![]() |
![]() |